Ako prehrávať DVD v Ubuntu

Ako prehrávať DVD v Ubuntu
« kdy: 31. 03. 2010, 21:37:28 »
priatelia, poraďte ako prehrávať DVD v Ubuntu 9.10.
Vložil som do mechaniky DVD a keď ho chcem spustiť cez "Kaffeine" vypíše hlášku: cannot find input plugin for MRL [dvd:/].
"Totem Movie Player" vypíše: An error occurred. Could not open location, you might not have permission to open the file.
A "MPlayer" zase vypíše hlášku: Seek failed.
"VLC Media Player" vypíše zase: Your input can't be opened: VLC is unable to open the MRL dvd://dev/sr0.


Hellraiser

Re: Ako prehrávať DVD v Ubuntu
« Odpověď #1 kdy: 01. 04. 2010, 01:01:25 »
Vypada to ze se nejak pozapomel automount (nebo jak se to dneska jmenuje). Skus otevrit slozku mechaniky DVD a jestli uvidis jeho obsah tak je primountovano a prehravani by melo fungovat.

D.A. Tiger

  • ****
  • 486
  • Tygr, který žere tučňáka ;-)
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Ako prehrávať DVD v Ubuntu
« Odpověď #2 kdy: 01. 04. 2010, 01:54:01 »
Vypada to ze se nejak pozapomel automount (nebo jak se to dneska jmenuje). Skus otevrit slozku mechaniky DVD a jestli uvidis jeho obsah tak je primountovano a prehravani by melo fungovat.

Hmm... teď jste mě zmátl. Já měl za to, že přehrávače DVD nepřipojují, ale používají přímý přístup  :o

Nicméně pokud zkusí nějaké DVD připojit nic nepokazí - alespoň si ověří že je všechno v pořádku v systému. Pokud tomu tak je, pak bych se podíval do nastavení přehrávačů, zda je tam cesta k zařízení DVD-ROM a odpovídá tomu co je nastaveno v /etc/fstab

Re: Ako prehrávať DVD v Ubuntu
« Odpověď #3 kdy: 01. 04. 2010, 09:03:26 »
@Hellraiser: hej, to som skúšal hneď na začiatku. Samozrejme DVD je primount-ované, aj v zložke "DVD" je vidieť obsah, aj v tých (rôznych) prehrávačoch je možné otvoriť obsah DVD, prípadne je aktívne - Play DVD.
Samozrejme som tiež skúšal viacero rôznych DVD-čiek, aj originálov aj vypalovaných. Všade rovnaký výsledok.
Ale napr.CD s napáleným DiVX fungujú v poriadku.

kafka