Kvůli investování do akcií se zaobíral tím, jakou budoucnost mají auta na baterky oproti fosilním palivům v horizontu nadcházejících 40 let.
Já se v bateriích vcelku orientuju, měl jsem i e-bike, a přijde mi to jako docela bída kvůli pořizovací ceně, stárnutí baterie a s tím spojenou ztrátou kapacity, hmotnosti a možnosti selhání článku, kde stačí jediný vadný kus a může být problém.
Někde jsem četl, že jsme snad uz na 80% kapacity, jakou lze z chemických baterií dostat.
Co se týče ekologie mám zde velké pochybnosti že taková hromada kyselin je v pořádku. Navíc výfuk to má v elektrárně.
Co mi přijde super je snad jen to, že vyjma baterek už je zbytek pohonu relativně jednoduchý a zde dostává benzínový motor na frak.
Domnívám se, že u aut pro osobní potřebu nemaji elektroauta budoucnost - budou vždy příliš drahá a kvůli dojezdu, který už se moc nezlepší, i nepraktická. Tak samo i autodoprava. Výjimky však vidím v městské hromadné doprave.
Lidi nebudou mít peníze na koupení auta na baterky. Riziko však vidím v idiotsjych emisních limitech, ale u těch se domnívám, že dříve nebo později je musí uvolnit, protože jsou nesmyslné. Navíc euronormy platí jen v EU a ta představuje jen část světa.