No tak ten neomezený přístup a možnost neomezeně nahrávat VoIP hovory má majitel. Co na tom záleží jestli jsou tvoje nahrané VoIP hovory na soukromém disku zaměstnance nebo majitele?
Pravděpodobnost, že majitel VoIP operátora něco zneužije je asi stejná, jakože si Kellnerová vykrade svůj vlastní peněžní ústav Air Bank.
Pokud je pravda co psal "kokod", že má mobilní operátor jen 3-4 ústředny v republice, tak tam nevleze kde kdo. Nejde o to, že si někdo poslechne na 5 minut náhodný hovor. Jde o systematické nahrávání hovorů. To neudělá kde kdo, protože logy. To budou hodně velké ústředny pokud jsou jen 4 v republice, takže tam určitě nebude mít přístup každý brigádník.
Jistě, nevleze tam každý brigádník z pobočky, leč když se u velkých operátorů protočí desítky a možná stovky lidí, co mají k hovorům přístup, tak je pravděpodobnost zneužití o mnoho větší.
A na logy zapomeň, z toho se každý zaměstnanec snadno vykroutí tím, že si při zadávání prostě spletl číslo. Holt mýlit se je lidské...
K čemu by to bylo, směs náhodných čísel, včetně telefonních čísel dětí nebo chudých studentů? To může mít callcentrum zrovna automat, který náhodně vytáčí tel. čísla. Callcentra potřebují databázi bonitních klientů a né nějakých chudáků, dětí a studentů. Callcentra loví čísla hlavně z veřejných databází nebo od pojišťováků. Callcentra si pak takovou databázi prodávají mezi sebou. Navíc znát tel. číslo a odposlouchávat hovory je hodně velký rozdíl.
O žádná náhodná čísla se pochopitelně nejedná, protože otravné hovory jsou převážně směrovány na čísla konkrétních lidí, u kterých je nějaký potenciál jim prodat službu. Neboli mobilní operátor u paušálních tarifů přesně zná jak tvoje nacionále, tak i tvoji útratu a platební morálku, čímž se lehce stáváš dále (ne)zajímavý klient pro jiné. U VoIP se naopak o tobě Odorik nemusí dozvědět prakticky nic co se týká osobních údajů.
Co to meleš, jaké blábolení? Když dojde k nějaké zranitelnosti v IT, tak se po celém světě objeví o tom články. Přitom je to často jen teoretická zranitelnost. U VoIP operátora lítají nešifrované hovory přes centrální server, hovory lze bez problémů na severu nahrávat, neexistuje žádná nezávislá autorita, která by kontrolovala server VoIP operátora a my si tady budeme nalhávat, že je vlastně všechno OK jen abychom se nedotkli tvého oblíbeného VoIP operátora? Co to je za kravinu?
Ano, tvoje neuvěřitelné blábolení, kdy jsi neukázal ani jeden případ zneužití ze strany VoIP operátora a jenom tady šermuješ nějakými obecnými frázemi o zranitelnosti IT a nešifrovaných hovorech. Přičemž přesně to, o čem píšeš, se týká mobilních operátorů naprosto stejně, protože i u nich lze hovory bez problémů nahrávat a nikdo nekontroluje, jestli se tak děje oprávněně či nikoliv.
Možnost úniků hovorů ze serverů VoIP operátorů je obrovská, tak se o tom bavme úplně stejně jako se bavíme o nešifrovaných emailech co lítají internetem. A hlavně se ptejme co se s tím dá dělat. Takže jestli chceš posunout diskuzi dál, tak klidně pošli odkaz kde tvůj oblíbený VoIP operátor na své stránce popisuje jak má technicky vyřešené, aby hovory z jeho serveru neopustily jeho firmu. Rád bych to viděl.
Možnost úniku hovorů ze serverů VoIP operátora je takřka nulová, o čemž svědčí již opakovaně zmiňovaný fakt, že není znám ani jeden případ, kdy by se tak stalo.
Pokud jde o jakéhosi mého oblíbeného VoIP operátora, tak ten se ti určitě nebude svěřovat se svým zabezpečením a v podstatě ani není důvod, proč by tak měl činit nebo dokonce, aby to kdesi popisoval na nějaké stránce. To je jeho věc a tvoje úplně zbytečná starost, přičemž pokud se ti na VoIP něco nelíbí, tak ho nepoužívej a je po problému (tedy po tvém problému, protože zjevně nikdo jiný takový problém nemá).