V IT po čtyřicítce

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #225 kdy: 06. 10. 2023, 12:33:49 »
Průměrný ajťák taky není co do optimalizace efektivity práce nic moc, spousta jsou to absolutní introverti, a vyvíjejí ve firmě zpravidla to co vyvinulo oddělení o 3 kanceláře vedle

To je ale chyba vedení, že tohle nevidí.

Kolikrát jsem svědkem toho, kdy ajťáci místo toho aby zvedli, zavolali si, a za 5 minut to vyřešili, tak si 4 hodiny píšou do chatu a bádají.

Třeba k tomu mají jiný důvod.

Nepovažuji za znak efektivity to, když si lidé musejí volat k vůli věcem na 5 minut. Volání považuju za nejvíc invazivní formu komunikace, znamená to nutnost přepnutí kontextu a taky si v rychlosti nemusím vzpomenout na vše, co by daný člověk na druhé straně chtěl a měl slyšet. Takže, volání způsobí to, že kvalita předané informace není obecně nijak moc velká a taky přerušení práce toho volaného. Mnohem lepší je tyhle věci dokumentovat právě proto, aby si nikdo nemusel s nikým volat. Takže reklama na práci "my si tady všichni voláme" by na mě moc nezapůsobila.


alex6bbc

  • *****
  • 1 670
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #226 kdy: 06. 10. 2023, 13:13:23 »
Nepovažuji za znak efektivity to, když si lidé musejí volat k vůli věcem na 5 minut. Volání považuju za nejvíc invazivní formu komunikace, znamená to nutnost přepnutí kontextu a taky si v rychlosti nemusím vzpomenout na vše, co by daný člověk na druhé straně chtěl a měl slyšet. Takže, volání způsobí to, že kvalita předané informace není obecně nijak moc velká a taky přerušení práce toho volaného. Mnohem lepší je tyhle věci dokumentovat právě proto, aby si nikdo nemusel s nikým volat. Takže reklama na práci "my si tady všichni voláme" by na mě moc nezapůsobila.

moje slova :-)

ani s manzelkou a mamkou se nerad vykecavam v telefonu, moje hovory jsou tak na 20s.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #227 kdy: 06. 10. 2023, 14:18:22 »
Kolikrát jsem svědkem toho, kdy ajťáci místo toho aby zvedli, zavolali si, a za 5 minut to vyřešili, tak si 4 hodiny píšou do chatu a bádají.

Třeba k tomu mají jiný důvod.

Nepovažuji za znak efektivity to, když si lidé musejí volat k vůli věcem na 5 minut. Volání považuju za nejvíc invazivní formu komunikace, znamená to nutnost přepnutí kontextu a taky si v rychlosti nemusím vzpomenout na vše, co by daný člověk na druhé straně chtěl a měl slyšet. Takže, volání způsobí to, že kvalita předané informace není obecně nijak moc velká a taky přerušení práce toho volaného. Mnohem lepší je tyhle věci dokumentovat právě proto, aby si nikdo nemusel s nikým volat. Takže reklama na práci "my si tady všichni voláme" by na mě moc nezapůsobila.

Toto vytlacit a zaramovat.

Preto tiez radsej niekomu napisem, ci uz mu priamo popisem problem, alebo sa ho opytam ci ma cas zavolat ze je to komplikovane pisat si o tom. A ked ten clovek ma cas tak mi odpise/zavola a je to. Nie je tam ziadne nasilne "Hej, ja ta potrebujem teraz, odloz cokolvek na com robis lebo teraz som pre teba celym svetom iba ja". To context switchovanie ak ma byt clovek na nieco pouzitelny netrva par sekund, ale minuty az par desiatok minut kym "znovu nabehnes do inej temy".

@greenlinuxguru: A to ze si niekto s niekym pise 4hodiny - dost pochybujem ze spolu riesia tie 4hodiny tu istu vec, skor by som to videl na situaciu: programator A ma problem X, napise programatorovy B ktory pracuje na veci Y. B odpise A s nejakym napadom co by to mohlo byt a dalej sa venuje svojmu Y. A medzitym skusa radu aplikovat na svoj problem X. Ked to nefunguje, napise znovu B s novymi detailami - to kludne moze byt znovu napr o hodinu -> ty nepotrebujes mat dvoch ludi na telefone aby jeden z nich pisal kod, druhy tam v podstate caka tich 60 minut ci vysledok pobezi ako ma alebo nie ked si moze robit medzitym svoje, nikde nie je zarucene ze to spolu vyriesia za 5 minut.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #228 kdy: 06. 10. 2023, 14:44:08 »
Volání považuju za nejvíc invazivní formu komunikace
kedze my mame kancelarie po celom slovensku, tak vacsina komunikacie je cez teams a chat. Jednak mas to v historii, takze si to vies vyhladat a ked uz potrebujem volat, tak napisem, co potrebujem a ked bude mat cas, tak zavola. A medzitym si mozem riesit svoje veci a kolega ma cas si to napr. najst, pripravit a rovno mi bud odpise, alebo zavola a priamo ukaze cez zdielanu obrazovku.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #229 kdy: 06. 10. 2023, 14:45:49 »
Kolikrát jsem svědkem toho, kdy ajťáci místo toho aby zvedli, zavolali si, a za 5 minut to vyřešili, tak si 4 hodiny píšou do chatu a bádají.


....Preto tiez radsej niekomu napisem....

@greenlinuxguru: A to ze si niekto s niekym pise 4hodiny - dost pochybujem ze spolu riesia tie 4hodiny tu istu vec... nikde nie je zarucene ze to spolu vyriesia za 5 minut.

Ked sa v mojich kruhoch hovori o tomto, tak sa mysli x-krat prevereny model neuspesnej komunikacie, kedy
si ludia vymenia 20 emailov&povadia sa&nic nevyriesia, miesto toho aby si za 5 minut zavolali a problem eliminovali.


Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #230 kdy: 06. 10. 2023, 15:44:39 »
Myslím, že to bylo vytržené z kontextu, voláním myslím Teams se sdílením obrazovky, a samozřejmě naplánované, ne že teď jsem si vzpomněl a volám, ale že pozvu pozvánku, zítra přijď na meeting, nasdílíme v 10.00 obrazovky a na problém se společně podíváme.

Samozřejmě textová komunikace, chat, tickety a vše má své opodstatnění, a výsledek je nějaká rozumná kombinace, kdy jednoduché věci řeším přes tickety a chat, na druhou stranu nervu 3 stránkové elaboráty přes emaily s tím, že každý dá Odpovědět Všem, a všichni si několik dnů dopisujeme, to je nesmyslné.

To co tu někdo zmiňoval, že si telefonuje max. 20 vteřin, to jsou přesně lidé, co v týmu prostě nechceš, ač techničtí jak techničtí, či génius, tak to končí tím, že jsou ostrůvkem co je možná kompetentní, ale koncentruje v sobě informace, o kterých nikdo jiný neví a pro firmu je utrpením, když jí takovýto člověk odejde.

Osobně pracuji v remote týmech, a ta denno denní komunikace na teamsech je nezbytná, dvojnásob tím, že se denně nevidíme. Často někdo něco objeví, pochlubí se ostatním, a ostatní jsou chytřejší a nemusí trávit znovu čas objevováním objeveného, a to se prostě přes chat takhle dělat moc nedá.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #231 kdy: 06. 10. 2023, 16:01:44 »
Myslím, že to bylo vytržené z kontextu, voláním myslím Teams se sdílením obrazovky, a samozřejmě naplánované, ne že teď jsem si vzpomněl a volám, ale že pozvu pozvánku, zítra přijď na meeting, nasdílíme v 10.00 obrazovky a na problém se společně podíváme.


Samozřejmě textová komunikace, chat, tickety a vše má své opodstatnění, a výsledek je nějaká rozumná kombinace, kdy jednoduché věci řeším přes tickety a chat, na druhou stranu nervu 3 stránkové elaboráty přes emaily s tím, že každý dá Odpovědět Všem, a všichni si několik dnů dopisujeme, to je nesmyslné.
Ak to myslis hentak, tak to je OK. Ja som myslel ze to myslis tak ako som to popisoval, hned teraz lebo inak sa prestane tocit zem :)

To co tu někdo zmiňoval, že si telefonuje max. 20 vteřin, to jsou přesně lidé, co v týmu prostě nechceš, ač techničtí jak techničtí, či génius, tak to končí tím, že jsou ostrůvkem co je možná kompetentní, ale koncentruje v sobě informace, o kterých nikdo jiný neví a pro firmu je utrpením, když jí takovýto člověk odejde.

Co keby sa firmy snazili aby im ludia neodchadzali? Z mojej skusenosti sa o cloveka firma realne zaujma dva dni pocas trvania pracovneho pomeru - pri nabore, a v den ked polozis na stol vypoved. Dovtedy to je z ich strany casto krat akurat tak vata ktora sa pekne pocuva, ale nema ziadny efekt. Najme ked po nich nieco chces, napr taka trivialna vec ako je zmena projektu, pretoze ten aktualny ta uz proste nebavi, pridat na plate, pretoze si preukazatelne "naskileny", plus si velmi podstatny pre projekt - vedia s tym pohnut az vtedy ked zastrngas klucami ze bud sa veci pohnu alebo sa pohnes ty, alebo rovno polozis na stol vypoved.

Osobně pracuji v remote týmech, a ta denno denní komunikace na teamsech je nezbytná, dvojnásob tím, že se denně nevidíme. Často někdo něco objeví, pochlubí se ostatním, a ostatní jsou chytřejší a nemusí trávit znovu čas objevováním objeveného, a to se prostě přes chat takhle dělat moc nedá.
Toto mame na projekte kde momentalne som vyriesene skupinovym meetingom raz za dva tyzdne - knowledge sharing. Tam sa vzdy vyberie nejaka tema na ktorej niekto pracovat v poslednom mesiaci az troch napr, a ten clovek o tom pripravy prezentaciu kde vysvetli z technickeho hladiska co robil, preco to tak robil, atd. Na pol hodiny az hodinu. Meeting je nahravany. Proste take mini-skolenie. Plus mame wikinu kde sa rozne veci tiez zapisuju, onboarding plan a na zaciatku aj zopar meetingov kde sa novy clovek raz za tyzden/dva porozprava s ludmi ktori su na projekte uz dlhsie nech mu povysvetluju toto a tamto (nejak v skratke pravdaze).
« Poslední změna: 06. 10. 2023, 16:09:59 od kanoe22 »

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #232 kdy: 06. 10. 2023, 16:34:10 »
Myslím, že to bylo vytržené z kontextu, voláním myslím Teams se sdílením obrazovky, a samozřejmě naplánované, ne že teď jsem si vzpomněl a volám, ale že pozvu pozvánku, zítra přijď na meeting, nasdílíme v 10.00 obrazovky a na problém se společně podíváme.

Sdílení obrazovky na co? Asi záleží na konkrétním oboru, já (admin, db, servery) nic takového nepotřebuju. To, že se vše dělá v terminálu také současně umožňuje snadno sdílet příkazy v textové podobě (a psát do dokumentace), takže mě email bohatě stačí jako jediná forma komunikace.

To co tu někdo zmiňoval, že si telefonuje max. 20 vteřin, to jsou přesně lidé, co v týmu prostě nechceš, ač techničtí jak techničtí, či génius, tak to končí tím, že jsou ostrůvkem co je možná kompetentní, ale koncentruje v sobě informace, o kterých nikdo jiný neví a pro firmu je utrpením, když jí takovýto člověk odejde.

To mi z toho neplyne. To, že někdo telefonuje 20s (já taky), vůbec neznamená, že nemůže svoji znalost předat jinak. Já jsem napsal stovky stránek do naší interní dokumentace (potom články na abclinuxu, linuxexpres, ...), ale o telefonát moc nestojím.

Vůbec mám pocit, že tady v této diskusi vlastně ani tak nejde o schopnost komunikace, ale o zcela jiný problém. Pokud odejde jeden člověk z firmy a je to pro firmu utrpení, tak je to, opět, chyba vedení. Ale to už ostatně pěkně napsal Kanoe22.

Osobně pracuji v remote týmech, a ta denno denní komunikace na teamsech je nezbytná, dvojnásob tím, že se denně nevidíme. Často někdo něco objeví, pochlubí se ostatním, a ostatní jsou chytřejší a nemusí trávit znovu čas objevováním objeveného, a to se prostě přes chat takhle dělat moc nedá.

Ok, nedokážu posoudit, nikdy jsem v oboru s nutností takto masivní komunikace nepracoval. Remote jsem dělal mnoho let, viděli jsme se klidně jednou za rok.

jjrsk

  • *****
  • 531
    • Zobrazit profil
Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #233 kdy: 06. 10. 2023, 16:34:40 »
... nebo řeší problém, na který si platí support za 100.000 Kč měsíčně, ale řeší si ho sami ...

Se musim smat, protoze uz z tohoto je zjevny, ze ti jeste jakserika tece mliko po brade. Placeny support typicky probiha v jedne ze tri moznosti:

1) dovolas se nejake pipine, ktera nevi co je to ping ... ale hodiny ti bude vysvetlovat, na ktery obrazek kde mas kliknout ... Nez se dopracujes na nekoho, kdo zvlada aspon podpis otiskem palce, muze to klidne trvat i par dnu.

2) po zavolani vznikne maximalni panika, protoze ve firme uz neni nikdo, kdo by vedel jak ta vec funguje, natoz jak funguje u prislusneho zakaznika. Takze se nejdriv par tydnu bude zkoumat, co jak kde proc ...

3) ve chvili kdy ti crashne databaze se zacne resit, jestli ten rucnik ma viset vedle umyvadla vpravo, nebo vlevo a jestli se support vztahuje na to ze visi vespod.

A protoze prumerny ITk tohle vi, ma s tim radu zkusenosti, tak taky vi, ze sam, bez toho supportu problem vyresi za 1/1000 casu a radove efektivnejs. Ale jo, muze hodit nohy na stul a manazerstvu sdelit, ze se ceka na externi support a at si stezuji u dodavatele ze firma stoji.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #234 kdy: 06. 10. 2023, 16:45:21 »
Co keby sa firmy snazili aby im ludia neodchadzali? Z mojej skusenosti sa o cloveka firma realne zaujma dva dni pocas trvania pracovneho pomeru - pri nabore, a v den ked polozis na stol vypoved. Dovtedy to je z ich strany casto krat akurat tak vata ktora sa pekne pocuva, ale nema ziadny efekt. Najme ked po nich nieco chces, napr taka trivialna vec ako je zmena projektu, pretoze ten aktualny ta uz proste nebavi, pridat na plate, pretoze si preukazatelne "naskileny", plus si velmi podstatny pre projekt - vedia s tym pohnut az vtedy ked zastrngas klucami ze bud sa veci pohnu alebo sa pohnes ty, alebo rovno polozis na stol vypoved.

Hehehe. Jsem byl jednou na pohovoru, který byl 3+1 kolo. V inzerátu slibovali 50-100tis. Kč. Jedna místní firma si hrála na velkého světového hráče, takže IQ testy, osobnostní testy, online pohovor + potom osobní pohovor. Pro srandu jsem to zkusil. No dostal jsem se až na osobní pohovor, všechno ok, bereme vás a kolik teda chcete? Řekl jsem 70tis. (Polovina nabízeného rozsahu, nástupák.) Chtěli obsadit místo na šéfa technického týmu (což vlastně znamená člověk, který dělá všechno a ještě má odpovědnost). Tak se mě šéf opatrně zeptal, jestli bych nešel níž. Nešel. Dneska vidím inzeráty do té samé firmy na skoro tutéž pozici a nabízejí 25tis...

Já jsem dělal pohovory s uchazeči, nepotřeboval jsem k tomu žádné testy, jen jsem si s člověkem pokecal, zjistil jsem jeho zkušenosti v oboru a nikdy jsem se nespletl. Firmy dneska potřebují čtyři kola, pro jistotu to ještě dávají externím firmám (protože tak velký zájem mají o další lidi) a potom nabídnou minimum. Těžko říct, jak to potom vypadá uvnitř, když od počátku dávají najevo, jak málo je to zajímá.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #235 kdy: 06. 10. 2023, 16:46:29 »
Citace
Co keby sa firmy snazili aby im ludia neodchadzali? Z mojej skusenosti sa o cloveka firma realne zaujma dva dni pocas trvania pracovneho pomeru - pri nabore, a v den ked polozis na stol vypoved. Dovtedy to je z ich strany casto krat akurat tak vata ktora sa pekne pocuva, ale nema ziadny efekt. Najme ked po nich nieco chces, napr taka trivialna vec ako je zmena projektu, pretoze ten aktualny ta uz proste nebavi, pridat na plate, pretoze si preukazatelne "naskileny", plus si velmi podstatny pre projekt - vedia s tym pohnut az vtedy ked zastrngas klucami ze bud sa veci pohnu alebo sa pohnes ty, alebo rovno polozis na stol vypoved.

Vidíš to moc technicky, pro firmu není klíčový člověk, co zná každý šroubek v serverovně, ale člověk co chodí s každým na pivo, každého zná, s každým si tyká, a tak, to je prostě fakt. Musíš mít kontakty, já tomu roky nevěřil, ale je to tak, mnohem víc ti dá mít kontakty než být einstein.

A s těma prachama, to je prostě strategie. Taky jsem uvažoval, proč to ty firmy dělají, ale když se podívám na státní správu, kde hlavním měřítkem jsou roky praxe, a jak to tam funguje, tak snad i ty komerční firmy chápu, že tento systém opustili.

A k těm projektům, když chceš na jiný projekt, tak to je prostě opravdu o kontaktech. Většinou ani nemusíš řešit tolik svého šéfa, když tě chce někdo z jiného týmu, tak ve větších firmách se to dá udělat i proti vůli tvého šéfa, když na to přijde.

Citace
skupinovym meetingom raz za dva tyzdne

Strašně málo komunikace chlape, skupinový meeting jednou za dva týdny, kde jsi ještě vlastně pasivní posluchač.

K tomu takhle, mýval jsem to podobně, změnili mě k tomu motivační knížky, udělal jsem si větší vizi o životě, fakt větší představy, a najednou jsem fakt zjistil, že to nedokážu realizovat sám. Když si trošku nafoukneš to co chceš dokázat a ty představy zvětšíš, a zvětšíš i časový horizont, tak najednou vidíš, že to není zdaleka jen o tobě.

Myslíš si, že nějaký miliardář je sám? Nebo vem si třeba prezidenta ČR, myslíš si, že si zalévá sám trávník, mění tašky na střeše, a sám odpovídá na dopisy co mu chodí? Jakmile trošku nafoukneš svoje představy, zjistíš že sám to prostě nedáš, to pro mě bylo dost procitnutí.

A přesně takhle ve firmě myslí ti nad tebou, vyjímka je asi Elon Musk, který si myslel, že si postaví továrnu na Teslu a bude v ní sám, a roboti mu ty auta automaticky vyrobí, ale proto taky málem zkrachoval, a jak on přiznává, byl to jeho chybný odhad, a to přesně ukazuje, jak moc technik je, když takhle uvažuje.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #236 kdy: 06. 10. 2023, 17:14:23 »
Vidíš to moc technicky, pro firmu není klíčový člověk, co zná každý šroubek v serverovně, ale člověk co chodí s každým na pivo, každého zná, s každým si tyká, a tak, to je prostě fakt. Musíš mít kontakty, já tomu roky nevěřil, ale je to tak, mnohem víc ti dá mít kontakty než být einstein.

Ja viem ze sa ma lepsie ten kto ma stovky kontaktov ako ten kto je svetova spicka v obore. Pretoze ten s kontaktami sa dostane k lepsim poziciam (casto krat rozne tie riadiace pozicie), a na tie nizsie dosadi tu svetovu spicku ktoru aj tak pozna (lebo kontakty), a ta to oddrie za neho a on potom zlizne smotanu. Sam som stale ten velmi technicky clovek (v tomto si ma odhadol dobre, ciastocne tu odpovedam aj na citaciu nizsie), ale pomaly si rozsirujem obzory aj v tomto - aj preto som zmenil pracu, pretoze v starej firme si proste zvykli ze nech mi daju cokolvek urobit, ja pridem na to ako to urobit, pritom ziadna odmena za to pracovne nasadenie a schopnosti neprichadzala.


Citace
skupinovym meetingom raz za dva tyzdne

Strašně málo komunikace chlape, skupinový meeting jednou za dva týdny, kde jsi ještě vlastně pasivní posluchač.

K tomu takhle, mýval jsem to podobně, změnili mě k tomu motivační knížky, udělal jsem si větší vizi o životě, fakt větší představy, a najednou jsem fakt zjistil, že to nedokážu realizovat sám. Když si trošku nafoukneš to co chceš dokázat a ty představy zvětšíš, a zvětšíš i časový horizont, tak najednou vidíš, že to není zdaleka jen o tobě.

Myslíš si, že nějaký miliardář je sám? Nebo vem si třeba prezidenta ČR, myslíš si, že si zalévá sám trávník, mění tašky na střeše, a sám odpovídá na dopisy co mu chodí? Jakmile trošku nafoukneš svoje představy, zjistíš že sám to prostě nedáš, to pro mě bylo dost procitnutí.

A přesně takhle ve firmě myslí ti nad tebou, vyjímka je asi Elon Musk, který si myslel, že si postaví továrnu na Teslu a bude v ní sám, a roboti mu ty auta automaticky vyrobí, ale proto taky málem zkrachoval, a jak on přiznává, byl to jeho chybný odhad, a to přesně ukazuje, jak moc technik je, když takhle uvažuje.

Nespravne si pochopil tu cast z mojej spravy co si citoval. Neni to robene tak ze si to len odsedis, ano na zaciatku de facto ano, pretoze pozeras a pocuvas pripravenu prezentaciu (nezamienat si to s power pointom, je to casto prakticka ukazka kodu/skriptov/vyslednej situacie/...), ale na konci sa ludia zvyknu pytat -> to uz je o mentalite konkretnych ludi, viem ze niektory maju problem opytat sa ked bezi zaznam a radsej sa ta spytaju potom, ale viacery s tym nemaju problem a ked vedia ze maju nejaku otazku k veci povedia ju rovno tam.

_Jenda

  • *****
  • 1 605
    • Zobrazit profil
    • https://jenda.hrach.eu/
    • E-mail
Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #237 kdy: 06. 10. 2023, 18:32:10 »
Dneska vidím inzeráty do té samé firmy na skoro tutéž pozici a nabízejí 25tis...
Zaručená mzda v 6. skupině, kam IMHO takový člověk patří, je 26600. Celkově to zní až moc absurdně, viděl jsem různé nesmyslné nabídky, ale tohle je úplně mimo.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #238 kdy: 06. 10. 2023, 21:32:15 »
...Vidíš to moc technicky, pro firmu není klíčový člověk, co zná každý šroubek v serverovně, ale člověk co chodí s každým na pivo, každého zná, s každým si tyká, a tak, to je prostě fakt. Musíš mít kontakty, já tomu roky nevěřil, ale je to tak, mnohem víc ti dá mít kontakty než být einstein...
Ve firmě co jsem měl to potěšení být zaměstnaný než jsem odešel do důchodu (hned jak mi nastal důchodový věk a rád) se rozpadlo oddělení vývoje. Pochopitelně, peníze přinášejí obchodníci s kontakty, zatímco vývojáři dělají Bůh ví co a ještě se jim musí vyplácet nějaké výplaty. Tak si vývojáři zjistili, že v předčasných důchodech se budou mít lépe a zahnuli kramle. A firma ušetřila na jejich platech. Ale co bude firma prodávat za takové čtyři, pět let (pokud ta firma ještě bude existovat), to teď nikoho nezajímá. Pan majitel už není nejmladší a z potomků není nikdo, kdo by firmu převzal.
Po nás ať přijde potopa.

BTW: Slyšel jsem, že než se z absolventa stane plnohodnotný konstruktér, trvá to pět až deset let. Z vlastní zkušenosti se domnívám, že je na tom hodně pravdy.

Re:V IT po čtyřicítce
« Odpověď #239 kdy: 07. 10. 2023, 09:07:38 »
Zaručená mzda v 6. skupině, kam IMHO takový člověk patří, je 26600.

Ano, je. Ale ono to bylo i tehdy, těch 50-100 si vymyslela jejich HR, jen aby zjistila, kolik si lidi řeknou. Vlastně ani jedna ta nabídka není reálná a jen zkouší, kdo se jim tam přihlásí. Skoro bych řekl, že tehdy to přepískli a hlásili se jim lidé, které nemohli zaplatit, tak teď to zkouší opačně.

Potom jsem měl možnost, vlastně úplnou náhodou, s nimi jednat z pozice zákazníka. Služby, které nabízejí fungují, není to špatné, ale mají to nastavené příliš manuálně. V zahraničí si to člověk běžně nakliká a je to, tady se musí komunikovat s člověkem o neskutečných detailech (typu chci někam přidat 1GB).