Předně -> je to velmi individuální.
Tím, že máte jednoho a ne 30 (jako ve škole), tak můžete vycházet ze znalosti jeho zájmů a osobnosti a pěkně si to vyladit.
Paráda je, když najde to co baví vás oba a posunete to společně k něčemu, co má přesah za výuku a zábavu.
Konkrétní technologie, to už je věc osobních preferencí.
RE. Python:
Jsem přesvědčen o tom, že si své místo aktuální místo právem zaslouží.
Z některých hejtů je poznat, že ho moc neznáte.
Ale pokud se mu chcete vyhnout, klidně, proč ne.
RE. LEGO:
Je v porovnání s jinou elektronikou nepříjemně drahá záležitost, ale někomu vyhovuje množstvím podpůrných materiálů (konstrukční návody, IDEčka, simulátory, ...), nostalgicky, motivačním hypem, technikou sestavování a kombinování s dalšími sadami...
EV3 Mindstorm kostku můžete nabít až 32GB SD kartou s plnohodnotným Linuxem a pak už si můžete vybrat ze záplavy jazyků, kterými to budete moc programovat
https://www.ev3dev.org/docs/programming-languages/Buďte ale třeba shovívavost má to 64M RAM a 300MHz CPU.
RE. Minecraft:
Nejen Minecraftem svět je živ.
Lákavá možnosti nabízí například Roblox Studio. Já si oblíbil Minetest.
Je tam přesah do adminování při provozu vlastního serveru.
RE. Scratch:
Blockly fenomén v plném proudu. Dokonce nám stoupá do TIOBE.
Tyhle programovací jazyky/prostředí, které jsou laděné "pro výuku" už se v historií nejednou dostaly do míst, kde je asi nikdo nečekal. (Třeba takový Pascal.) Možná je to tím, že jsou navrženy primárně pro lidi a pak až pro počítače.
Pro začátky se dnes dá využít code.org. Ze Scratche se dá, stále s blockly, jít třeba na App Inventor a programování pro Android, Alice, nebo programování pro elektroniku, simulátory,...
A k tomu existuje spousta dalších možností a cestiček, buď přes nějaká spešl prostředí typu, Kodu Gamelab, embeded programování a modování, nebo cestou frameworků a herních enginů, jako je například PyGame, Godot, ...