Nové technické průkazy a QR

Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #30 kdy: 11. 01. 2024, 23:02:04 »
no moje zase stoji vic. ale fakt ze nemam takovejhle anglicak s R16 kolecky.

Na servis snad chodim kvuli tomu, abych mel auto v poradku a nezabil se. a ne proto, ze STK nadesla.

ano, kdyz jsem mel Avensise s 350 000 km na tachometru a byl financne na dne tak jsem to daval malymu servisu, kterej to "osefoval" (prestoze se mi to hnusilo).

ze nekdo prezouva gumy pred STK, to mi prijde fakt drsna historka.

Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.


Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #31 kdy: 12. 01. 2024, 08:08:24 »
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.

Sada kol = Pneu + Disky + Sensory tlaku.

A ta cena na 50 tisících tak začíná.

Karmelos

  • *****
  • 1 025
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #32 kdy: 12. 01. 2024, 12:10:15 »
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.

Sada kol = Pneu + Disky + Sensory tlaku.

A ta cena na 50 tisících tak začíná.

To je blbost, typicky kupuješ druhý kola navíc na zimu, to normální soudnej člověk koupí plecháče, nový stojej tak 2k. Ovšem pokud chce machrovat s  tuňákem tak ano, koupí na zimu hlíny za padesát...
Gréta je nejlepší.

mikrom

  • ****
  • 359
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #33 kdy: 12. 01. 2024, 14:07:33 »
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.

Sada kol = Pneu + Disky + Sensory tlaku.

A ta cena na 50 tisících tak začíná.

To je blbost, typicky kupuješ druhý kola navíc na zimu, to normální soudnej člověk koupí plecháče, nový stojej tak 2k. Ovšem pokud chce machrovat s  tuňákem tak ano, koupí na zimu hlíny za padesát...
Tiez by som uz nic nadstandardne a predrazene nekupoval. Teraz na aute na operak mi dal Volkswagen letne kola Bridgstone a na zimu mi obuli Matador. A nevidim v tom ziadny rozdiel ako ked som pouzival iba Michelin a Pirelli :-)

Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #34 kdy: 12. 01. 2024, 19:10:27 »
Tak to na plecháčích budete mít za 40 tisíc, no to si pomůžete. Rovnou si tam obujte gumy King Čong, sensory tlaku z aliexpresu, které když už vůbec půjdou k autu připojit, tak vydrží jednu sezónu, což vám bude stačit, protože si beztak někde nabijete držku.

Ono asi tak taky záleží jak a kde člověk jezdí. Víte, když budete jezdit jednou týdně do kauflandu v pepíkově, tak vám asi stačí i to nejlevnější. Já za rok najezdím přes 30000Km, převážně po venkovských cestách. Jezdím denně a za každého počasí, tak holt mám jiné požadavky na obutí i auto obecně. Kdybych jezdil jen v neděli do kostela, tak můžu mít taky nějaký střep.


mikrom

  • ****
  • 359
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #35 kdy: 12. 01. 2024, 19:57:17 »
ok, ja jazdim hlavne v meste, z domu do prace a z prace domu, viac jak 20.000 rocne asi  nedam

mikrom

  • ****
  • 359
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #36 kdy: 12. 01. 2024, 20:16:23 »
Tak to na plecháčích budete mít za 40 tisíc, no to si pomůžete.
Za plechace 40.000 sa mi zda aj tak vela. Ja som na aute - kym bolo nove - moc nesetril a kupil som si to, co mi dohodili v znackovom servise. Letne aj zimne som mal na hlinikovych diskoch, lebo disky stali vtedy cca podobne ako znackove puklice na plechace. Mozno v CR mate tieto veci trochu drahsie pretoze este nemate Euro.

Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #37 kdy: 12. 01. 2024, 22:04:29 »
Ne nemáme, to se tu jen UA GPU snaží machrovat, jak je za vodou a má na to nejdražší, co zná.  ;D
Pokud člověk neřeší "cool vzhled" a maximální zpětnou vazbu ze silnice zpět k řidiči (ála okruhový závodník) ale preferuje při jízdě pohodlí, tak stejně dá přednost menšímu ráfku a vyššímu profilu povolenému na jeho auto = levnější gumě.
Není přece potřeba projíždět všechny zatáčky na okresce na hranici přilnavosti, když jedu do práce - nejsou to závody. Stejně se tím žádný opravdu významný čas nezíská.


Zopper

  • *****
  • 744
    • Zobrazit profil
Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #38 kdy: 13. 01. 2024, 08:02:40 »
Tak to na plecháčích budete mít za 40 tisíc, no to si pomůžete.
Za plechace 40.000 sa mi zda aj tak vela. Ja som na aute - kym bolo nove - moc nesetril a kupil som si to, co mi dohodili v znackovom servise. Letne aj zimne som mal na hlinikovych diskoch, lebo disky stali vtedy cca podobne ako znackove puklice na plechace. Mozno v CR mate tieto veci trochu drahsie pretoze este nemate Euro.

Spíš se tu v téhle diskuzi o tom, kolik nová sada kol (pneu + disky + tpms) stojí zapomíná, že zatímco jedna pneu na malé Twingo 145/70 R13 stojí něco přes tisícovku (CZK) a i ten plecháč bude za pár šušňů, tak nějaké 225/50/R17 á la obyčejný kombík už bude kolem 5k za pneu a když se dostaneme k rozměrům jako 335/30 R21, tak jediná pneu může stát 20k. Krát 4.

A ne vždy si člověk může vybrat plecháč nebo hliník - někdy se u nás prodává jen jedno z toho. K tomu je rozdíl, jestli si to člověk koupí sám a přezuje u garážisty vedle, nebo si nechá u autorizáku naúčtovat přirážku za gumu...

Pokud člověk neřeší "cool vzhled" a maximální zpětnou vazbu ze silnice zpět k řidiči (ála okruhový závodník) ale preferuje při jízdě pohodlí, tak stejně dá přednost menšímu ráfku a vyššímu profilu povolenému na jeho auto = levnější gumě.
Tvrdší podvozek dává pocit vyšší rychlosti, takže pro stejný zážitek stačí jet pomaleji. A já třeba fakt nemám rád auta, co jsou pořád na hranici plavání. Má to jet, kam ukážu volantem, ne v každé zatáčce zatančit jak špeky Homera Simpsona na té hromadě vzduchu a gumy.
« Poslední změna: 13. 01. 2024, 08:07:01 od Jan Ťulák »

Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #39 kdy: 13. 01. 2024, 08:39:31 »
Jasně, mám to nejdražší...

Ve skutečnosti to nejlevnější Korejské SUV, sada kol od autorizované prodejce s korejskými pneu (asi nic moc). Kdybych si to skládal sám jinde, asi bych na pneu dokázal ušetřit, nebo za ty prachy pořídit něco o trochu lepšího.

Ne nemáme, to se tu jen UA GPU snaží machrovat, jak je za vodou a má na to nejdražší, co zná.  ;D
Pokud člověk neřeší "cool vzhled" a maximální zpětnou vazbu ze silnice zpět k řidiči (ála okruhový závodník) ale preferuje při jízdě pohodlí, tak stejně dá přednost menšímu ráfku a vyššímu profilu povolenému na jeho auto = levnější gumě.
Není přece potřeba projíždět všechny zatáčky na okresce na hranici přilnavosti, když jedu do práce - nejsou to závody. Stejně se tím žádný opravdu významný čas nezíská.

Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #40 kdy: 13. 01. 2024, 10:29:05 »
Jasně, mám to nejdražší...
Ve skutečnosti to nejlevnější Korejské SUV, sada kol od autorizované prodejce s korejskými pneu (asi nic moc). Kdybych si to skládal sám jinde, asi bych na pneu dokázal ušetřit, nebo za ty prachy pořídit něco o trochu lepšího.
Nejlevnější korejské SUV? Třeba tohle? https://www.hyundai.com/cz/modely/bayon.html
To asi ne, že?  ;D
I tak se mi zdá dát 50k za jednu sadu zimních kol trochu moc.
Já mám Citroen C5 - tedy velké pohodlné auto střední třídy, jedním tlačítkem z toho můžu udělat auto se zvýšeným podvozkem - a komplet zimní gumy (nečínské) s ráfky na něj dokážu pořídit za 16k. Když se rozšoupnu a půjdu třeba do Pirelli tak za 20k. 

Re:Nové technické průkazy a QR
« Odpověď #41 kdy: 13. 01. 2024, 11:12:38 »
coz je pro nektere lidi porad jeste slusne cislo.
zatimco znamej si spocital, ze to je pro nej lepsi Uber.

ale to ja dlouho daval kazde dva mesice.
Takze operak je pouze teoreticky a neaplikovatelny koncept.

a co se tyka prispevku typu "normální soudnej člověk" - tak to je typicky ponekud omezenej rozhled, ze jo....


ok, ja jazdim hlavne v meste, z domu do prace a z prace domu, viac jak 20.000 rocne asi  nedam