Několikrát tu bylo zmíněné, že SMS už banky nepodporují.
Zatím to podporuje většina bank (možná všechny).
Na požádání je možné používat SMS jako dvoufaktor minimálně u
Česká spořitelna
ČSOB
Airbank
Reiffeisen
Zcela SMS zrušila nejspíše jen
Moneta
(ale je to bez záruky, nutné si ověřit aktuální stav)
Je ještě pořád dost velká základna uživatelů co buď nemá smartphone a nebo nechce autorizační aplikace používat.
A banka samozřejmě nechce ani o tyto klienty přijít.
U ČSOB zavedli od 1. září, že bude potvrzování transakcí v Internetovém bankovnictví SMSkou zpoplatněno částkou 2,50 Kč dle aktuálního sazebníku. Zrušil jsem tam účet, a bance teda bylo fuk, že o klienta přišla.
A dal jsi jim předem na srozuměnou, proč tam účet hodláš zrušit? Docela si dovedu představit, že by ti v takovém případě ten poplatek možná i odpustili, kdyby věděli, proč chceš odejít. Myslím, že zákaznická zpětná vazba je vždycky důležitá, nejen u bank - jedině tak se dá něco změnit k lepšímu.
Samozřejmě. Jako důvod, mimo jiné napsali
"S rozesíláním SMS jsou ovšem spojené náklady, které v poslední době narostly natolik, že jsme byli nuceni je promítnout i do našeho sazebníku." Což jsem jim označil jen za pokus vydělat, neboť ceny SMS skrz bránu se v takových hodnotách nepohybují, obzvláště pro banky. Opravdové ceny mi samozřejmě nesdělili,
"protože se jedná o citlivé obchodní informace."Na sdělení, že tedy zruším účet mi řekli, že musím dorazit na pobočku. Tak jsem tam dorazil. Tam paní na přepážce jen tak zminila, že jsou schopni nastavit poplatky i individuálně
Co mi připadá zajímavé, že mohli správně předpokládat, že si v rámci své životní etapy budu brát hypotéku, ale oni raději kvůli dvěma kačkám přijdou o párset tisíc až miliony.