o plati maximalne pro vymazance jako ses ty. Mam v keypassu tisice uctu, i s naprosto primitivnim heslem na 3 znaky ... a vzivote sem o zadny neprisel. Ani jednou.
Plati totiz presny opak, znam destiky lidi kteri o ucet prisli prave proto, ze si zprovoznili nejakou uzasne bezpecnou metodu prihlasovani, a po par mesicich se uz prihlasit nemohli, protoze ... prisli o telefon, prestalo to fungovat, soudruh provozovatel neco zmenil ... atd atd atd.
Co udělá provozovatel, když zjistí, že máte slabé tříznakové heslo a je potřeba účet víc zabezpečit? Pošle vám e-mail, že je potřeba si účet lépe zabezpečit. Vy ten e-mail budete ignorovat nebo vám spadne do spamu a nic neuděláte. Pak vám pošle ještě druhý s konkrétním termínem, do kdy musíte změnu provést, a pak třetí, kde už bude napsáno, že pokud změnu do nějaké doby neprovedete, účet vám smažou a už se k němu nedostanete.
Naproti tomu když budete mít aktivovaných těch metod přihlášení víc, i když jedna přestane fungovat (a je úplně jedno proč, jestli se něco změní u provozovatele nebo u vás), pořád máte další způsoby přihlášení, které můžete použít.
Ostatně je to vidět i na tomhle dotazu. Kdyby měl dotyčný vlastník účtu uložené záložní kódy, bez problémů se do účtu dostane. Kdyby tam měl aktivované potvrzování pomocí notifikací, bez problémů se tam dostane. Kdyby tam měl aktivované TOTP, bez problémů se tam dostane. Jenže on tam měl jenom jediný způsob ověření přes telefonní číslo a ignoroval výzvy Google k úpravě zabezpečení. No a teď se tam nemůže dostat, protože to ověření přes telefonní číslo přestalo fungovat (a je úplně jedno, zda je to chyba na straně uživatele, na straně Googlu, nebo zda je to záměr, protože Google přestal to telefonní číslo považovat za bezpečný způsob ověření).
No a pokud nejde o nějakou dočasnou chybu, což je dost nepravděpodobné, je docela pravděpodobné, že už se uživatel k tomu účtu nedostane. Protože Google ho nemá jak jinak ověřit.