Co se dál naučit?

Martin

Co se dál naučit?
« kdy: 29. 11. 2013, 12:27:12 »
Ahoj,

rád bych se poradil s někým zkušenějším o tom, co má smysl naučit se do budoucna a jakým technologiím se věnovat.

Momentálně pracuji jako "normální" programátor webů na LAMP platformě, občas se i dostanu k celkem zajímavým věcem, ale stejně mám poslední dobou pocit, že programování v PHP není nic, čemu bych se chtěl do budoucna dál věnovat. Souvisí to s hlavně tím, že snad všude, kde jsem měl co do činění s PHP, se preferovala kvantita nad kvalitou (slušně řečeno), ale to teď ponechme stranou, nechci generalizovat.

Každopádně poohlížím se po jiných platformách pro server-side vývoj webů, kterým bych se mohl věnovat, jmenovitě Node.js, Python a Java EE. Dokážete mi někdo říct, jak moc jsou uvedené věci (případně ještě něco jiného, o čem nevím) perspektivní? Jaké druhy projektů můžu u uvedených platforem očekávat a jak to vypadá z hlediska pracovního uplatnění v ČR a v zahraničí?

Zajímají mě hlavně takové věci, jako různá RESTful API, web services, middleware apod. Čím dál od front-endu a na čím nižší úrovni, tím líp - vemte to prosím v úvahu.

Něco málo o tom, na co se ptám, vím, ale jak říkám, rád si vyslechnu rady zkušenějších. Tak předem díky za odpovědi :-)

Martin

Zdenek Henek

Re:Co se dál naučit?
« Odpověď #1 kdy: 29. 11. 2013, 12:51:57 »
Myslim ze hlavni je vybrat si domenu ve ktere se budes chtit pohybovat a programovaci jazyk se uz vybere skoro sam :).

Domenou myslim napriklad aplikace pro ucentnictvi, geograficke informacni systemy, bankovni aplikace, telekomunikace ....... Vyber si domenu, ktera te bavi podivej se do inzeratu, co za jazyky se pozaduje a hlavne nezapomen na anglictinu.

Kolemjdoucí

« Odpověď #2 kdy: 29. 11. 2013, 13:21:04 »
Posun směrem kupředu je C#/Java a hlavně související frameworky, uplatnění C#/Java je solidní.
S Pythonem zůstaneš tam kde jsi byl, s Node.JS ani to ne.
Taktéž se musíš naučit nějakou opravdickou databázi, MySQL rozhodně nestačí.