Kdyby to bylo tak snadné, tak je to dávno vyřešená věc. Nás taky nebaví tyhle problémy řešit, věřte mi.
Problém je, že čím dál víc zadavatelů reklamy (často přes agentury) kupuje reklamu v automatických reklamních systémech třetích stran (hledejte RTB). Ty umožňují přesně zacílit reklamu na uživatele napříč internetem. Provozovatel webu si pak na stránku vloží kód, na místo kterého ten automat nějakou reklamu vloží.
Potíž je, že provozovatel webu nemá nad reklamou přímou kontrolu, každý banner mu neprochází rukama a nemůže schvalovat jednotlivé reklamy. Může si jen vybrat nějaké tématické okruhy, které nechce, případně dodatečně zablokovat konkrétní reklamu, která se mu nějak nezdá. Musí se ale spolehnout na to, že mu tam provozovatel reklamního systému pustí jen rozumné věci.
Ovšem jak už to tak bývá, občas někdo udělá chybu nebo v horším případě cíleně vloží nevhodnou reklamu a projde mu to až na weby. Bohužel provozovatelé webů tahají v tomhle za o hodně kratší konec, protože musí jít tam, kde jsou peníze. My samozřejmě prodáváme reklamu i přímo firmám (máme na to tým lidí), ale agentury jdou dneska po výkonu a automaty jsou pro ně jednodušší a přesnější než nakoupit reklamu jen na Rootu.
„Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.“ – Jára Cimrman.