No, takových nás je víc, co nechápou, co se tam stalo.
Měl jsem sezení s tím člověkem u jeho Macboooku Air, má tam ještě starší OS (10.něco). Kdosi poradil Apple Configurator, tam jsme ztroskotali už na tom, že to chce 12.něco.
Jeho aktuální iPhone (ten 13 mini) hlásí, že v zařízení je třeba provést nějakou akci s účtem, aby mohlo být … já nevím, co, nepamatuji si to přesně, asi aby mohlo být použito jako důvěryhodné zařízení třeba pro obnovu hesla k Apple ID, protože ani to teď pořádně nefunguje (ta výzva k té akci v účtu se ukáže vždy, když se použije pokus o dvoufaktorové ověření tím novým iPhonem). A viděl jsem na vlastní oči, co to chce: přihlásit k Apple ID - zadat heslo (to projde), následně zadat kód k tomu novému iPhonu (to taky projde) a pak ještě zadat kód k tomu starému iPhonu - což už neprojde. Nový má kód už šestimístný, starý ještě čtyřmístný. Oba telefony (včetně ještě dalšího iPadu) má jako důvěryhodné zařízení viditelné v tom svém Apple ID v prohlížeči tam někde ve správě účtu (plus telefonní číslo), takže ten starý iPhone tam normálně je (vč. svých identifikátorů). Realita každopádně je, že to po nezdařeném přesunu dat zkoušel odemknout ještě několikrát a naposledy někde v iWantu, kde mu mazaně poradili „tak to zkuste zadat ještě jednou“ a tím to zablokoval naposledy.
Ta kartička, pro kterou šel, když se dvakrát spletl, byla opravdu od SIM karty - to proto, že PIN ze SIM karty používal i jako kód do toho starého iPhonu (tyhle lidi, co nechtěj nic moc řešit, používají cestu nejmenšího odporu - „když už si musím pamatovat nějaký PIN, tak ho použiju i jako kód do telefonu“). Ten to už nebere ani v tom procesu výše. Takže jediné opravdu „důvěryhodné zařízení“, které v tomto smyslu má, je telefonní číslo, na které se dá poslat SMSka (SIMka s tím číslem je v novém iPhonu). Vyřešit se to dá resetem starého telefonu a odstraněním z těch důvěryhodných, což teď není žádoucí, neb si děláme naději (teda spíš on), že nějaká cesta k tomu obsahu ještě existuje. Kdyby se tohle stalo mně a měl bych tutovou jistotu, že jsem opravdu zadával správný kód (takhle já mu můžu jen věřit, ale dokázat to nejde), řešil bych to klidně soudní cestou, aby bylo jasné, že důvod zablokování telefonu je ten, že v tom má Apple chybu.
Zrovna tak jsem na vlastní oči viděl snahu přihlásit se do aplikace iCloud v tom Macbooku Air s tím iOS 10.něco. Nebralo to heslo k Apple ID. Tak v domnění, že ho ten člověk zapomněl, jsem mu řekl, ať použije proceduru při zapomenutí hesla. A ať si klidně nastaví to samé, co si myslel, že má, že by to mělo být u obnovy hesla vlastně jedno. Ne tak u Apple. Když jsme se dostali do stádia, kdy už si mohl nastavit nové heslo, tak mu to na to jeho heslo řeklo, že heslo musí být jiné než jakékoli použité heslo za poslední rok. Čili je zřejmé, že se v hesle nepletl. Zadání tohotéž hesla v prohlížeči do správy Apple účtu samozřejmě funguje, stejně tak jako zadání v prohlížeči kdekoli jinde, kde se používá Apple ID. Ale v té jedné aplikaci ne. Takže až mi někdo bude zase říkat, že to má Apple všechno blbuvzdorné a funkční, budu si myslet svoje, protože nemá. Působí to na mě dojmem, že když už má Apple někde nějaký bug, hází vinu vždy na uživatele (že je blbej, že něco špatně používá apod.).