To si moc nedovedu představit. Pokud to prodávají stylem, že si to objednám u společnosti v USA a ta to doručí poštou z Taiwanu, tak na to EU záruka platit nebude. Nedokážu si představit jak by ČOIka mohla jakkoli postihnout firmu mimo EU.
Ona celá tahle problematika je složitá. FW vystupuje jako dovozce na evropský trh a za spotřebitele odvádí zákonné poplatky v zemi nákupu. Podle kamaráda který řešil zahraniční obchod na MPO i podle přeposílkové společnosti, jejíž služby jsem využil, jde minimálně o porušená zákazu geoblokace evropského spotřebitele.
V obchodních podmínkách (
https://frame.work/de/en/terms-of-sale) mají uvedeno
If you are a UK or EU consumer (but not a French consumer), nothing in these Terms will limit or exclude your legal rights in respect of, or statutory warranty rights for the conformity of, the Products.
Na evropskou legislativu jsem se snažil upozornit FW emailem (ignorují mě), na komunitním fóru (zablokovaný thread a přidali pravidlo zákazující diskutovat na fóru přeposílky) nebo redditu (zablokovaný thread).
ČOI s tímhle problémem nepomůže. Přeshraničními spory se zabývá Evropské spotřebitelské centrum (
https://evropskyspotrebitel.cz/), které kontaktuje obdobu ČOI v zemi nákupu zboží a ta bude situaci řešit s prodejcem. Bohužel od 7. ledna čekám na prostudování jejich právníkem.
Ještě doplním, že do FW nežádám vyřešení reklamace v CZ, ale v DE. Tedy vícenáklady jim nijak nevznikají.