Před dávnými 20 -30 lety to fungovalo tak, že gymply učily v průměru lepší matematiku než průmyslovky a vždy výrazně lepší fyziku. Ale mezi průmyslovkami byly veliké rozdíly. Některé byly kvalitní (až elitní) a její absolventi toho uměli z matematiky více, než gympláci (než ti gympláci, kteří neměli nějakou volitelnou matematiku navíc - za nás se tomu říkalo matematický seminář). Výjimečně uměli nějací průmyslováci i jednoduché diferenciální rovnice, ovšem ne z hodin matematiky, ale jako bonus od některého učitele elektrotechnických předmětů. Ty diferenciální rovnice navíc jim ale byly prd platné, protože na FELu se začínalo s matematickou analýzou od limit a funkcí a bylo důležité mít matematiku procvičenou více do hloubky, než být v nějaké praktické aplikaci napřed.
No a pak byly průmyslovky, jejichž absolventi v matematice dost plavali (vlastně se spíš topili).
Tehdy ale ještě gymnázia nebrala třetinu až polovinu ročníku populace, dneska ano. Takže dneska budu hádat, že kvalita gymnázií poklesla a především se diferencovaly rozdíly mezi těmi dobrými a těmi špatnými.
Takže bych řekl, že výběr konkrétní střední školy bude stejně důležitý (ne-li důležitější) než výběr typu školy (gympl/průmka).