Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #30 kdy: 08. 08. 2025, 17:15:04 »
tak i tady ve vlakne to neni zanedbatelne procento.
muzes rict maly vzorek

mam znamy, co odesli z VF, tak mam i byvaly vnitrni deep throat.

a ja to ani nechci aplikovat plosne, ja to aplikuju velmi lokalne. vsude jinde je mi to suma fuk :-)

ted uz tady jen klabosim, UVT je objednany a Tmobile kontakt mi pinkne, kdyby ten pronajem kabelu rozsirili na mou lokalitu.

Prostě tvoje osobní zkušenost s VF je špatná, což je sice smutné, ale rozhodně to nelze aplikovat plošně, protože VF má počet přípojek v řádu statisíců a těch stěžovatelů je jak když plivne.


Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #31 kdy: 08. 08. 2025, 17:49:55 »
Tady ve vlákně není žádný vzorek, ale počet nedosahující ani na statistickou chybu. A ti známí? No já jich taky pár znám, co nejsou spokojeni s VF, stejně jako jiní zase nejsou spokojeni s O2 nebo s T-Mobile, případně s PODA a dalšími ISP. Tak to prostě je, ale nejde z toho usuzovat, že by šlo o nějaký plošný problém.

Pokud jde o T-Mobile v kabelovce Vodafone, tak je dobré mít na paměti, že to po technické stránce stejně celé obsluhuje Vodafone a T-Mobile tam v podstatě funguje pouze jako virtuál.

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #32 kdy: 08. 08. 2025, 18:34:07 »
T-Mobile je tam sice jako virtual, ale ma vlastni konektivitu, koncove zarizeni, jinou cenu pronajmu, jinou cenu verejne IP...
Pokud jde o stabilitu kabelove site a pripadne rychlost v dane lokalite, ty budou stejne u VF i TM. Vsechno ostatni je jine.

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #33 kdy: 08. 08. 2025, 20:43:27 »
Celý Docsis může být spravován pouze z jednoho zdroje, protože tu jednotnou kabelovou síť využívají jak zákazníci Vodafone, tak i přidruženě T-Mobile, ale pořád je to na stejných CMTS. Takže T-Mobile si může samozřejmě určit svoji cenu pro koncáky, používat vlastní rozsah IP adres a mít dál z Vodafone vlastní konektivitu, ale toto nehraje prakticky žádnou roli, protože oba operátoři jsou dostatečně "silní", aby zrovna s tímto problém neměli. Koncová zařízení pak mohou být pouze ta, která obslouží CMTS, tj. co VF povolí na síti, to si tam TM může dát.
Jinak u kabelovky bývá nejčastější problém nějaké rušení zpětného kanálu, případně kolize používaných frekvencí s 5G sítěmi v pásmu 700 MHz, což ale dopadne na koncáky úplně stejně, ať mají VF nebo TM.

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #34 kdy: 08. 08. 2025, 23:41:35 »
Pokud bychom pripustili, ze Vodafonu ta kabelova sit funguje bez problemu (coz bohuzel neni uplne pravda), tak pokud chci statickou IPv4 neni jediny duvod objednat si sluzbu prave od nich, pokud mam na vyber mezi VF a TM, potrebuji bridge, a nezajima me televize. VF station je bohuzel dost draha na pronajem (a pokud chcete bridge ke gigabitu, budou vam porad vnucovat station 6, ktera je o 30 Kc drazsi nez station 5, i kdyz jediny rozdil je ve wifi casti, a pro dvougigabit nemaji modem pro rezim bridge). Pokud jsem koncak, v neprospech VF hraje i draha pevna IP.


Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #35 kdy: 09. 08. 2025, 08:10:20 »
Žádná služba není funkční na 100%.

Co se týká veřejné pevné IPv4, tak bych si troufal říct, že to 99% BFU vůbec nezajímá (a takových 75% ani neví, co to vlastně je) a to 1% fakt VF řešit nebude. Stejně tak kabelový modem v bridge a za ním svůj router, to prostě drtivá většina BFU takto neprovozuje (a kupodivu i spousta menších firem také ne, kdy jim stačí jenom dodávaný Station, resp. Fritz). Takže jestli si VF účtuje za modem vždy 70 Kč (resp. 100 Kč s WiFi6) a TM 70 Kč nebo u bridge 0 Kč, to je z globálního pohledu nezajímavé. Kromě toho může nastat situace, kdy člověku jeho router klekne a u VF pak může ten dodávaný modem vrátit zpátky do režimu routování, zatímco u TM má smůlu, tam je bridge nastaven napevno bez možnosti změny. Pochopitelně si ale každý zákazník sám zvolí, který operátor mu vyhovuje. Ono to navíc bývá obvykle i tak, že má člověk u operátora víc služeb a musí to pak posuzovat po sečtení všeho dohromady, co je výhodnější celkově (plus taky třeba to, že pokud má člověk u VF kromě pevného netu i mobilní tarif a ten pevný net je nefunkční, pak VF zapne u mobilního tarifu neomezená data po celou dobu, kdy se pevný net nedá používat).

U firemních připojení přes kabel je pak ještě jeden rozdíl, a sice, že VF nabízí 1000/300, zatímco TM pouze 1000/200 Mbps. 2000/400 Mbps pak mají oba operátoři shodně.

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #36 kdy: 09. 08. 2025, 10:35:01 »
well, tak at nebizeji sluzbu, co nechteji resit a ani neumi udrzet v chodu. Mluvim o sluzbe staticke verejne IP adresy za kterou ocekavaji, ze dle smlouvy budu platit.
Ze po migraci cely VDSL vypadne na 24h a vypadky pokracuji tyden, sice se to nikomu jinemu nestava, ale budiz, zadna zaruka tam neni.


ale to je normalni, ze smlouva s malym zakaznikem je pro vetsinu firem jen car papiru.

A nemuzeme vam dat "Overovaci kod ucastnika" protoze se v zadnem internimu systemu k tomu nedostaneme? CHACHAHCHA


Žádná služba není funkční na 100%.

Co se týká veřejné pevné IPv4, tak bych si troufal říct, že to 99% BFU vůbec nezajímá (a takových 75% ani neví, co to vlastně je) a to 1% fakt VF řešit nebude. Stejně tak kabelový modem v bridge a za ním svůj router, to prostě drtivá většina BFU takto neprovozuje (a kupodivu i spousta menších firem také ne, kdy jim stačí jenom dodávaný Station, resp. Fritz). Takže jestli si VF účtuje za modem vždy 70 Kč (resp. 100 Kč s WiFi6) a TM 70 Kč nebo u bridge 0 Kč, to je z globálního pohledu nezajímavé. Kromě toho může nastat situace, kdy člověku jeho router klekne a u VF pak může ten dodávaný modem vrátit zpátky do režimu routování, zatímco u TM má smůlu, tam je bridge nastaven napevno bez možnosti změny. Pochopitelně si ale každý zákazník sám zvolí, který operátor mu vyhovuje. Ono to navíc bývá obvykle i tak, že má člověk u operátora víc služeb a musí to pak posuzovat po sečtení všeho dohromady, co je výhodnější celkově (plus taky třeba to, že pokud má člověk u VF kromě pevného netu i mobilní tarif a ten pevný net je nefunkční, pak VF zapne u mobilního tarifu neomezená data po celou dobu, kdy se pevný net nedá používat).

U firemních připojení přes kabel je pak ještě jeden rozdíl, a sice, že VF nabízí 1000/300, zatímco TM pouze 1000/200 Mbps. 2000/400 Mbps pak mají oba operátoři shodně.
« Poslední změna: 09. 08. 2025, 10:38:33 od pruzkumbojem »

Kamui

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #37 kdy: 09. 08. 2025, 11:04:23 »
Ale zrovna v síti VF so občas děly/dějí divné věci. Můj bratr měl připojení po kabelu od VF, a popisoval mi jak používal jistý software, který mu pak jednoho dne přestal fungovat (stahovat data z internetu). Ovšem přišel na to, že když se s počítačem připojí na data v mobilu, tak to najednou zase funguje. Já mu to nechtěl věřit, jsem mu říkal že to je nějaká blbost, že musí mít někde něco blbě nastavené. Nevěřil jsem mu do doby, než jsem si tu VF kabelovku taky vyzkoušel. I přes statickou veřejnou IPv4 nevysvětlitelné blokování některých typů provozu (nemohl jsem třeba ani udělat ping do internetu, po nějakém čase přestal fungovat HE.net tunel,...). Do toho několik dlouhých výpadků. Podpora absolutně neschopná. Po dvou měsících jsem to vypověděl.

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #38 kdy: 09. 08. 2025, 11:22:37 »
Nic z toho jsem nikdy nepozoroval. Jediný problém býval - ale to už za dob UPC - s DNS. Což ovšem šlo vyřešit použitím např. Google 8.8.8.8

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #39 kdy: 09. 08. 2025, 11:26:15 »
well, tak at nebizeji sluzbu, co nechteji resit a ani neumi udrzet v chodu. Mluvim o sluzbe staticke verejne IP adresy za kterou ocekavaji, ze dle smlouvy budu platit.
Ze po migraci cely VDSL vypadne na 24h a vypadky pokracuji tyden, sice se to nikomu jinemu nestava, ale budiz, zadna zaruka tam neni.


ale to je normalni, ze smlouva s malym zakaznikem je pro vetsinu firem jen car papiru.

A nemuzeme vam dat "Overovaci kod ucastnika" protoze se v zadnem internimu systemu k tomu nedostaneme? CHACHAHCHA
Co je za problém se statickou IPv4? Jestli to, že ji ISP jednou za 10 let změní, tak to sice může být komplikace, ale na druhou stranu ta statická IPv4 neznamená, že by ji ISP nemohl vůbec nikdy změnit. Ostatně by to měly vysvětlovat obchodní podmínky.

VDSL je služba na síti Cetinu a tady byla řeč o kabelovce s Docsis. Oboje je něco úplně jiného. Nějak se začínám ztrácet v tom, co se tady vlastně řeší...

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #40 kdy: 09. 08. 2025, 15:24:06 »
Tohle vlakno bylo dotazem na kabel, zda je to mene shitty sluzba nez VDSL.  Ocividne to vyjde na stejno. K VDSL, se vracim, kdykoli mi nekdo zacne vysvetlovat, jake jsou ocekavani od Staticke IP adresy od Vf jako OBECNEHO operatora. Vysledkem je, ze jak mi VDSL z**l VF, tu samou kvalitu muzu ocekavat od jeho kabeloveho.

o cem to mluvis o garanci staticke adresy na 10 let, jake obchodni podminky, proboha?
jak jsem popsal, meni se mi 4x denne minimum.Zrejme kdyz to se to kompletne rozpoji.

A nez to zase zacnes vysvetlovat odkazy na kvalitu linky, za 12-14 let s Wia jsem na tom same lince mel mozna 4-6 vypadku. Soucasny modem mam 12 mesicu, za tu dobu jeden vypadek, takze, ne modem to neni. Je to jen o Vodafone.

Zminoval si statistiku, ja te nenapadam ze lzi, ale neni to naopak, ze delas extrapolaci ze svych omezenych dat, kterou nemaji silnou podporu od ostatnich pozorovatelu?



well, tak at nebizeji sluzbu, co nechteji resit a ani neumi udrzet v chodu. Mluvim o sluzbe staticke verejne IP adresy za kterou ocekavaji, ze dle smlouvy budu platit.
Ze po migraci cely VDSL vypadne na 24h a vypadky pokracuji tyden, sice se to nikomu jinemu nestava, ale budiz, zadna zaruka tam neni.


ale to je normalni, ze smlouva s malym zakaznikem je pro vetsinu firem jen car papiru.

A nemuzeme vam dat "Overovaci kod ucastnika" protoze se v zadnem internimu systemu k tomu nedostaneme? CHACHAHCHA
Co je za problém se statickou IPv4? Jestli to, že ji ISP jednou za 10 let změní, tak to sice může být komplikace, ale na druhou stranu ta statická IPv4 neznamená, že by ji ISP nemohl vůbec nikdy změnit. Ostatně by to měly vysvětlovat obchodní podmínky.

VDSL je služba na síti Cetinu a tady byla řeč o kabelovce s Docsis. Oboje je něco úplně jiného. Nějak se začínám ztrácet v tom, co se tady vlastně řeší...

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #41 kdy: 09. 08. 2025, 19:58:06 »
Kabelovka Vodafone je celkem v pohodě. A xDSL v podstatě taky (pokud jde o spolehlivost), akorát jsou tam oproti kabelovce šnečí rychlosti.

Pokud se ti často mění tebou placená statická veřejná IPv4, tak to budeš u ISP reklamovat (nejlépe písemně přes datovou schránku) a ne nadávat v diskuzi, kde se s tím sotva co nadělá. A zmínka o obchodních podmínkách byla čistě proto, že každý ISP si nějakou změnu může právě v těch podmínkách vyhradit, takže i když si zákazník platí fixní veřejnou IPv4, tak i přesto může dojít k její změně (ale pochopitelně ne 4x denně).

Vodafone má počet přípojek v řádu statisíců a počet stížností je minimální, stejně tak jako počet případů, kdy nějakou stížnost musí řešit státní orgány (ČOI, ČTÚ nebo dokonce soud). Je samozřejmě smůla, když má někdo problém opakovaně, ale z toho fakt nelze vyvodit, že je to plošná věc. A pokud je něco skutečně plošného, tak se to přetřásá na prvních stránkách zpravodajských webů (jako teď naposledy např. 3x po sobě jdoucí výpadky u mobilní sítě O2). Takže k tomu jsou moje "data" poměrně přesná, abych jenom podle nějaké své vlastní negativní zkušenosti nesoudil celého operátora jako takového.

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #42 kdy: 09. 08. 2025, 21:43:19 »
co se tady vlastně řeší...

Vezměte to UVT. Zaplatíte premium, ale dostanete premium poskytovatele, to je holý fakt kde si dokupte statickou IP která tak zůstane.
Řešíte nutně stabilní IP pro whitelist na pracovní potřeby, a to je to podstatné, všechno ostatní je vedlejší.

Velká trojka umí upravit cenu v rámci balíčků, ale předsudky tam budou od každého se špatnou zkušeností nebo běžnou nenávistí.

A kdyby náhodou UVT zklamalo což je vysoce nepravděpodobné, tak přechod jinam je tak snadný, že to nemá smysl ani dopředu řešit.

CPU

  • *****
  • 1 146
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #43 kdy: 10. 08. 2025, 01:23:05 »
U pár lidí je internet Vodafone (exUPC) naprosto tragické!
Jako kekeš, že snad i VDSL se vedlo líp.
Pomalé, náladové, rozpady spojení, jitter, packet loss.

No a u jiného známého ve vesnici s 30k lidmi to lítá jako z praku...  ::)
Kdybych si mohl vybrat mezi Vodafone exUPC a VDSL, asi bych bral to exUPC...jen si od toho moc neslibujte. Optika je optika...

Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« Odpověď #44 kdy: 10. 08. 2025, 06:51:39 »
Je otázkou, jestli to dotyční také řádně reklamují, anebo na to kašlou. Každopádně Vodafone má komplet log provozu (a to nejenom od konkrétního zákazníka, který reklamaci podává, ale i z celé lokality od klientů jiných), takže v případě reklamace může snadno zjistit, jestli je problém u jedné přípojky, anebo se to týká přípojek i dalších.