Poslední půl rok mě začalo zajímat vyvíjení her. Začlo to tím úspěchem Kingdom Come na Kickstarteru. Pročetl jsem celý jejich vývojářský blog + viděl všechna možná videa z konferencí, kde někdo z jejich týmu hovořil na téma vývoje her a věcí s tím spojených.
Dozvěděl jsem se hodně zajímavých informací. Nejzajímavější to, že to vlastně není zas až tak šílené složité, jak se to může zdát (můj pohled byl do té doby takový, že je to jen pro ty nejlepší, pro elitu, že musím mít jedničky z matiky a fyziky na matfyzu atd.).
Realita je taková, že dneska už jsou enginy typu Unity nebo CryEngine a vývojář se +- soustředí hlavně na tu hru samotnou, než na to, že by musel vymýšlet fyzikální engine atd..Shodou okolností jsem se pár měsíců před tím naučil celkem slušně modelovat v Maye, takže nemám problém vytvořit itemy do hry, i když samozřejmě by mi určitě chyběla nějaká praxe a zkušenosti, protože jsem hlavně programátor (programuji cca od půlky 2008, jsem na FIT VUT).
Momentálně si píšu vlastní engine v C++ a Qt 5, protože těch hlavních algoritmů, co jsou teď moderní, jako bump mapping, parallax mapping atd. to vypadá, že není zas tak moc, takže nejlíp udělám, když si je sám zkusím naprogramovat a pochopit je, jak fungují, ne jen jak je používat.
Dan Vávra z Warhorse mluvil mimojiné o tom, že se moc nových mladých lidí o vývoj her nezajímá, že je potřeba to nové lidi naučit. Mně to ale nadruhou stranu přijde čím dál tím větší risk, protože je to hodně časově náročné a celkově u nás těch studií je pár a šance, že bych se v budoucnu opravdu živil nečím takovým, je asi celkem mizivá.
Vzhledem k tomu jak v dnešní době všichni chtějí hlavně praxi bych asi udělal lépe, kdybych si někde smolil nějaké webíky, nemám pravdu?