děkuji farbydos2 za doplnění.
Napíšu to ještě jinými slovy… je to pedagogická otázka: vyučující základních kurzů a na střední škole by na otázku "a k čemu to prakticky je" měli být připraveni a odpověď využít právě k zdůraznění toho že sice "například tady ale nerozptylujte se tím zbytečně do podrobností, dá se to použít i jinde a nikdy předem nevíte kde". Navíc, neučíte se jenom (někdy dokonce hlavně) proto, abyste to někdy "použili", ale abyste se naučili určitým způsobem myslet.
Abych uvedl praktický příklad :-) : já jsem vystudoval biofyziku, při zpětném pohledu pro mně byl zásadní "eye opener" kurz algebry, pracovně se zabývám vývojem software v oblasti kde algebru přímo nepotřebuji. Přesto si myslím že bez toho studia (algebry, ale celkově) bych byl podstatně horší vývojář a hlavně měl o hodně chudší (nemyslím na peníze) život celkově.