"Podnikání v IT" je příliš široký pojem.
Znám člověka, který jako externista spravuje vnitřní sítě malým a středním firmám, kde nemají specialistu na sítě a přerostli hranice toho, co ještě funguje na levném síťovém hardwaru pro SOHO segment. V první fázi udělá audit, co firma provozuje a dělá, na čem to běží, a zpracuje návrh, jak síť rekonstruovat a modernizovat, aby to mělo jak růst dál.
V druhý fázi nachystá novou infrastrukturu (pokud je potřeba nový hraniční prvky, novou kabeláž pokud je už stará špatná), připraví servery (tzn nový fileservery, virtualizaci, doménový řadiče, DNS, RADIUS, wifinový APčka, atd.),
v další fázi přemigruje data a virtuály a přepojí počítače co zůstávají do nový infrastruktury,
a v poslední starou infrastrukturu rozebere.
Plus zákoši obvykle chtějí, aby jim buďto na správu sítě někoho adekvátně vyškolil (a pak dál funguje jako konzultant u věcí, na který vlastní správci nestačí nebo si netroufají), nebo si uzavřou smlouvu s SLAčky na servisní a administrativní zásahy.
Samozřejmě to má hranice, kam to s ohledem na počet lidí = rukou a hlav může škálovat, ale nestěžuje si. Klíčový je dělat to správně, aby to fugnovalo a z obvyklých poruch se to dokázalo zotavit, aby nemusel kvůli každý kravině jezdit na lokality, nýbrž aby maximum mohl dělat dálkově.
Ve firmě má i specialistu na Active Directory a LDAP, další asi 4 na databáze (MSSQL, MySQL, Oracle, atd.), dalšího na microsoftí Exchange, SharePoint, dokonce nedávno nabírali jednoho na NASy od Synology a QNAPu.