Ako spraviť noreply e-mail?

Re:Ako spravit noreply email?
« Odpověď #15 kdy: 21. 12. 2024, 17:36:06 »
slyšel jsem věci, jako že Google a další podobní penalizují spamovým skóre emaily, které nemají funkčního odesílatele
Jediný způsob, jak by příjemce mohl zjistit, že e-mail odesílatele „neexistuje“, je předstírat, že na něj posílá e-mail, a počkat, jestli dostane odpověď, že e-mailová adresa neexistuje. Přičemž tu odpověď nemusí dostat ještě před odesláním e-mailu, ale může ji dostat až po skutečném odeslání e-mailu jako e-mail s informací o nedoručení. Google má určitě lepší věci na práci, než takovéhle taškařice.

Tohle se běžně dělá a dá se to stihnout v průběhu přijímání mailu. Říká se tomu callback nebo callout. Prostě se rozjede smtp komunikace: helo, mail from, rcpt to, ale misto data rovnou quit. Výsledky se ukládají do cache.

(Nedělá to každý ale není to žádná vzácnost.)


Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #16 kdy: 21. 12. 2024, 17:45:01 »
Email na ktery nejde odpovedet je naprosty standard, ale nekteri tupci to ani za 100 let nepochopi.

To by me zajimalo, japa by nekteri soudruzi chteli treba diskutovat s tiskarnou, ktera jim do mailu posle scan.


Ja nastavuju skenery tak aby na maily šlo odpovedet. Scan jako alias na admina tiskárny. Minimálně aby mu mohly dojít nedorucenky, a věděl že je v tiskárně blbě nastavená adresa příjemce. A občas se najdou lidi, kteří na takový mail ze scanneru odpoví.

RDa

  • *****
  • 2 783
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #17 kdy: 21. 12. 2024, 18:07:25 »
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".

Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )

Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #18 kdy: 21. 12. 2024, 18:28:52 »
V práci nám takových mailů chodí mraky - říká se jim notifikace. A ne, nejde člověka poslat rovnou do appky, kde bude ten problém řešit, protože kvůli bezpečnosti než se tam dostane, tak musí kliknout tuhle, támhle, pustit tuhle vpnku, vložit tamtu kartu, zadat tohle heslo a ještě něco potvrdit v mobilu. Bych b**l, kdyby bylo ještě co.

hknmtt

  • ***
  • 157
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #19 kdy: 21. 12. 2024, 18:57:11 »
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".

Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )

Bezne systemove emaily. Neviem co je na tom take tazke pochopit, ze ked tam clovek odpise, tak to nikto nebude citat lebo to odosiela system.


Re:Ako spravit noreply email?
« Odpověď #20 kdy: 21. 12. 2024, 19:16:18 »
slyšel jsem věci, jako že Google a další podobní penalizují spamovým skóre emaily, které nemají funkčního odesílatele
Jediný způsob, jak by příjemce mohl zjistit, že e-mail odesílatele „neexistuje“, je předstírat, že na něj posílá e-mail, a počkat, jestli dostane odpověď, že e-mailová adresa neexistuje. Přičemž tu odpověď nemusí dostat ještě před odesláním e-mailu, ale může ji dostat až po skutečném odeslání e-mailu jako e-mail s informací o nedoručení. Google má určitě lepší věci na práci, než takovéhle taškařice.

Tohle se běžně dělá a dá se to stihnout v průběhu přijímání mailu. Říká se tomu callback nebo callout. Prostě se rozjede smtp komunikace: helo, mail from, rcpt to, ale misto data rovnou quit. Výsledky se ukládají do cache.

(Nedělá to každý ale není to žádná vzácnost.)
Ale ani tohle vám nezaručuje, že ta schránka existuje. Občas, když pošlu e-mail na špatnou adresu, dostanu za nějakou dobu e-mailem odpověď, že cílová e-mailová adresa neexistuje.

Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #21 kdy: 21. 12. 2024, 19:20:32 »
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".

Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )
Use-case je jednoduchý – jsou to e-maily, na které standardně není třeba odpovídat. A tomu, kdo je odesílá, se nechce řešit, kdo by na ně měl odpovídat. Navíc se množství odpovědí sníží – když stačí dát v-emailu odpověď, pošle e-mail víc lidí, než když musí shánět nějaký jiný kontakt – to si to někteří rozmyslí, že ta odpověď zase není tak důležitá.

(Praxi no-reply e-mailů neobhajuju, jenom vysvětluju, proč se to používá.)

RDa

  • *****
  • 2 783
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #22 kdy: 21. 12. 2024, 21:31:25 »
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".

Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )

Bezne systemove emaily. Neviem co je na tom take tazke pochopit, ze ked tam clovek odpise, tak to nikto nebude citat lebo to odosiela system.

Kazdy system ma spravce. Asi jsem mimozenstan, ze i pro automaticky generovane maily, ktere maji From z virtualniho mailu (neco jako stroj@domena), vytvarim alias s dorucenim na to spravne misto - k zivemu cloveku/teamu.

hknmtt

  • ***
  • 157
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #23 kdy: Dnes v 12:41:21 »
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".

Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )

To ti moze fungovat mozno ak mas 10 uzivatelov ale ked ich mas tisice tak mas urcite dedikovany system pre support a nemozes riesit kazdy "blby" email. Duplom nie ak ide o systemove oznamenia.

Bezne systemove emaily. Neviem co je na tom take tazke pochopit, ze ked tam clovek odpise, tak to nikto nebude citat lebo to odosiela system.

Kazdy system ma spravce. Asi jsem mimozenstan, ze i pro automaticky generovane maily, ktere maji From z virtualniho mailu (neco jako stroj@domena), vytvarim alias s dorucenim na to spravne misto - k zivemu cloveku/teamu.

Zopper

  • *****
  • 811
    • Zobrazit profil
Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #24 kdy: Dnes v 14:39:21 »
To ti moze fungovat mozno ak mas 10 uzivatelov ale ked ich mas tisice tak mas urcite dedikovany system pre support a nemozes riesit kazdy "blby" email. Duplom nie ak ide o systemove oznamenia.

Jak máš tisíce uživatelů, tak plýtvat časem každého z nich, aby si dohledával kdo ví kde nějaký kontakt, kam něco nahlásit, je skoro trestuhodné. A řeší se to tak, že emaily chodí do ticketovacího systému, který to přefiltruje a vytvoří tickety. Ale to zase znamená, že je nějaká adresa ticketovacího systému, a ta může být jako odpovědní pro ten servisní email.

hknmtt

  • ***
  • 157
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #25 kdy: Dnes v 14:52:18 »
To ti moze fungovat mozno ak mas 10 uzivatelov ale ked ich mas tisice tak mas urcite dedikovany system pre support a nemozes riesit kazdy "blby" email. Duplom nie ak ide o systemove oznamenia.

Jak máš tisíce uživatelů, tak plýtvat časem každého z nich, aby si dohledával kdo ví kde nějaký kontakt, kam něco nahlásit, je skoro trestuhodné. A řeší se to tak, že emaily chodí do ticketovacího systému, který to přefiltruje a vytvoří tickety. Ale to zase znamená, že je nějaká adresa ticketovacího systému, a ta může být jako odpovědní pro ten servisní email.

To uz je ale vlastyna implementacia, ktora nema s povodnou otazkou nic spolocne. Nech si ludia riesia tikety ako chcu, ale povodna otazka bola uplne o inom.

Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #26 kdy: Dnes v 20:43:22 »
Ptáš se jak to technicky udělat a nebo , aby to v odeslaném mailu bylo  v odeslaném mailu podle best practice a dobře pochopitelné,správně)?
Ano, jde to. Buď pro danou doménu neuvedeš MX  záznam, ,. POkud jen jeden user@zdomény nemá přijímat e-mail, nastavit inbound smtp, aby hlásil nonexisting user pro danou adresu - postačí nevytvořit uživatele pro tuto poštu. A nemít doménový koš (to je důležitá poznámka, a filozofická otázka pro Filipa Jirsáka, a toho kdo se ptal: schránka nemusí existovat, spadne do doménového koše, kdo ji uvidí a třeba zareaguje)

Pro Směr odesílání: nastavit na serveru něco jako "Vypnout kontrolu existence usera" nebo "Allow Any From".  A dále vytvořit novou identitu v Thudnerbirde

Důležité je vědět, že v e-mailu jsou příchozí a odchozí směry, servery a konfigurace úplně odděleny.
« Poslední změna: Dnes v 20:44:56 od mikesznovu »

Re:Ako spraviť noreply e-mail?
« Odpověď #27 kdy: Dnes v 20:57:15 »
Ano, jde to. Buď pro danou doménu neuvedeš MX  záznam, ,.
To nestačí – pokud není uveden MX záznam, doručuje se na IP adresu názvu (tedy A/AAAA záznam). Navíc e-mail z domény, pro kterou není kam poslat odpověď, je často negativně hodnocen antispamem.