Implementace vlastního WYSIWYG editoru

hknmtt

  • ****
  • 307
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Implementace vlastního WYSIWYG editoru
« Odpověď #15 kdy: 18. 07. 2025, 08:03:00 »
Co třeba editor, který se používá zde na fóru? Ten je podle mne docela povedený.

To je bbcode. Je fajn, ale nekompatibilny s MD.

To je takový problém ho modifikovat?

Sorry, to bola nespravna odpoved v ramci kontextu. Editor co tu je nie je ziaden wysiwyg a ako som pisal v povodnom prispevku, uz takyto editor pouzivam.


Re:Implementace vlastního WYSIWYG editoru
« Odpověď #16 kdy: 18. 07. 2025, 08:38:14 »
Nemyslím si, že vlastný editor je nerealizovateľný. Je rozdiel písať všeobecný editor a editor, ktorý je kompatibilný s Markdownom. Markdown značne obmedzuje to, čo sa dá vložiť a naformátovať a teda aj to, čo sa musí naprogramovať.

Mimochodom, jeden editor má Joplin. Neskúmal som ako je napísaný ani aká je tam licencia.

Všeobecné problémy editorov kompatibilných s Markdownom sú tu: https://joplinapp.org/help/apps/rich_text_editor/

Re:Implementace vlastního WYSIWYG editoru
« Odpověď #17 kdy: 18. 07. 2025, 09:05:16 »
content editable je velká bažina. Také se hlásím k těm, co v tom utopili desítky dnů práce a výsledek spíše kontroverzní.

Velký problém je třeba práce se schránkou, protože v ní jsou naprosté šílenosti, které musíš interpretovat, čistit, opravovat nebo se vykašlat kompletně na formátování, bohužel s contentEditable to vůbec nemáš pod kontrolou.

Další velký problém je chování jednotlivých prohlížečů a OS. ContentEditable totiž nemá žádné specifikace a pravidla, každý prohlížeč to dělá trochu jinak. Aktivita k nějaké standardizace běží už spoustu let https://w3c.github.io/editing/, ale už to roky nesleduji.

ContentEditable je pomsta MS budoucím generacím.

Mrkni třeba na https://github.com/basecamp/trix, celý render implementuje v js a jde naprosto skvěle přizpůsobit. Nebo https://prosemirror.net, který dokonce už markdown podporuje a také bez contentEditable, používám ho rád na projektech pro zadávání vstupu od uživatele nebo konfiguračních yamlů.

Re:Implementace vlastního WYSIWYG editoru
« Odpověď #18 kdy: 18. 07. 2025, 09:11:10 »
content editable je velká bažina. Také se hlásím k těm, co v tom utopili desítky dnů práce a výsledek spíše kontroverzní.

Velký problém je třeba práce se schránkou, protože v ní jsou naprosté šílenosti, které musíš interpretovat, čistit, opravovat nebo se vykašlat kompletně na formátování, bohužel s contentEditable to vůbec nemáš pod kontrolou.

Další velký problém je chování jednotlivých prohlížečů a OS. ContentEditable totiž nemá žádné specifikace a pravidla, každý prohlížeč to dělá trochu jinak. Aktivita k nějaké standardizace běží už spoustu let https://w3c.github.io/editing/, ale už to roky nesleduji.

ContentEditable je pomsta MS budoucím generacím.

Mrkni třeba na https://github.com/basecamp/trix, celý render implementuje v js a jde naprosto skvěle přizpůsobit. Nebo https://prosemirror.net, který dokonce už markdown podporuje, sice contentEditable, ale s hacky, používám ho rád na projektech pro zadávání vstupu od uživatele nebo konfiguračních yamlů.