...prostě mají volnou elektřinu jako mívají 4 volný místa v autě.
Přesně tak, můj případ.
Jen malá skupina řidičů ale vozí lidí na úplatek, aby volnou kapacitu vozidla využila. Většina prostě vozí X prázdných sedadel a neřeší to, že je zaplatili a "investice" by se jim měla nějak vrátit.
A schválně jsem dal investice do uvozevek, protože běžné auto není investice, neboť jeho hodnota neustále klesá. Auto si kupujeme kvůli užitku, který přínáší. A stejně tak je to myslím s domácí FVE, kdy lidé to zcela mylně berou jako investici, která se jim musí vrátit, ba dokonce jim má vydělat peníze.
Pořídit si FVE za statisíce s tím, že se mi to možná za 10-15 let alespoň vrátí, to není investice. Jenže to lidem, kteří si nechali vymýt mozek firmami montujícími FVE, a jinak o investování nic neví, nevysvětlíte. Myslí si, že když dají statisíce ze svého, a ještě vytáhnou statisíce ze zlého státu, že na tom ještě pohádkově vydělají. A pak v panice vymýšlejí, co s vyrobenou elektřinou dělat, aby byli za 15 let, alespoň na černé nule. To si pak lidi ještě za milion koupí elektromobil, jako třetí auto do rodiny, aby mohli jezdit zadarmo...
Chcete se obrnit proti možnému nárůstu cen elektřiny? Kupte si akcie ČEZu, a máte to bez práce a bez starostí. Každý rok mi dividenda zaplatí náklady na elekřinu...