Nový monitor na práci vývojáře

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #15 kdy: 29. 09. 2024, 17:07:52 »
Prohnutý širokoúhlý 40" je můj tip - jakmile si na to zvykneš už se nebudeš chtít vrátit zpět.


Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #16 kdy: 29. 09. 2024, 21:23:29 »
Co místo dvou monitorů použít jeden ultraširokoúhlý?

Vyhýbal jsem se tomu kvůli sdílení obrazovky přes MS Teams, Zoom apod. Potřebuji při sdílení přepínat mezi aplikacemi, takže je potřeba sdílet celou obrazovku – a žádná z mně známých aplikací pro videokonference neumí sdílet jen půlku obrazovky. Ale alespoň některé širokoúhlé obrazovky umí vedle sebe zobrazovat dva různé vstupy, takže by šlo k počítači připojit jakoby dvě obrazovky, akorát by mezi nimi nebyl žádný rámeček ani mezera.

Máte někdo s takovým použitím pro vývoj zkušenost? Nebo tam vidíte nějaký problém?

Problém je, že teď mám hlavní monitor 4K, ale ultraširoké displeje se dělají jen 2×QHD (resp. viděl jsem jeden ultraširoký displej s 8K, ale za cenu asi tak dvou počítačů).

Skusal som to na mojom 30" a je mozne na vyber viacere moznosti ako rozdelit plochu(na polovicu alebo dve rozne velkosti vyrezu v jednom z rohov) ale na to je naozaj potrebny dostatocne velky monitor aby tie plochy boli dostatocne velke.

Pre mna je nevyhoda jedneho velkeho monitora v tom, ze nepotrebnu plochu nemozem vypnut ako druhy monitor. Nie vzdy tu celu velku plochu vyuzivam.

JurajP

  • ****
  • 341
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #17 kdy: Dnes v 09:13:31 »
popravde, sirokouhly monitor som nikdy nemal a radsej by som asi volil 2 mensie. z jedneho dovodu aj preto, ze mam rohovy stol a nezmestil by sa tam (hned kusok je aj okno) a druhy dovod je podla mna ten, ze dost trpia oci

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #18 kdy: Dnes v 09:34:06 »
Aktuálně mám 43" 4K + polohovací stůl a musím říct, že super. Používám ho již 5 let a neměnil bych. Na cesty mám pak ntb + skládací 15" Lenovo monitor, Pass-Trough USB-C (váží 0,8kg)

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #19 kdy: Dnes v 11:56:48 »
Dell Professional, 4k, velikost dle kvality oci.
Děkuji za možnost editace příspěvku.


t2000

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #20 kdy: Dnes v 17:20:02 »
Nedávno jsem kupoval, měl jsem podmínku 27" IPS, QHD, senzor jasu a obrazovku zaměřenou směrem k co nejpříjemnějšímu obrazu pro oči. Vzal jsem Dell U2724DE, certifikace TUV pro oční komfort. Jsem po operaci šedého zákalu a normální monitor jsem už nebyl schopen večer dlouhodobě používat i s minimálním jasem. U tohoto bez problému, něco na tom TUV asi bude. Thunderbolt dock, 120Hz, blackIPS (kontrast 2000:1). Cena vyšší, ale snad vydrží těch 10 let jako předchozí Dell U2515H. Je i levnější verze bez usb-c docku U2724D.

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #21 kdy: Dnes v 19:37:09 »
Bez "docku" alias "power delivery" nebrat, to je v dnesni dobe vyhozeni penez za zbytecny kram. Jinak ultrasharp samozrejme lepsi, profesional uplny base level kdyz je potreba skrabat kazdou kacku.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #22 kdy: Dnes v 21:30:58 »
Z moji zkusenosti

Ad rozliseni/velikost - ber takovy abys zvladnul nativni a nativni velikost pismen. Jakmile pouzivas nejaky lupy, stoji to za prd.


v době škálovatelných fontů... co je tou nativní velikostí písmen? :-D

nejsme v době textového režimu.

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #23 kdy: Dnes v 23:08:54 »
Doporučuji iiyama G-Master GCB4580DQSN-B1
má to:165hz, filtr modrého světla, slušná odezva, gsync, pivot, powerdelivery 90W. Při scale 100% a vzdálenosti cca 60-65cm je písmo čitelné a vyhlazené. Rozumné nastavení svítivosti vs zachování zobrazení. Není potřeba otáčet hlavou.
Mám to rozdělené na středovou 1920 a 2x 1600. Pro mají práci: terminál,web, vscode v mnoha instancích výborné.
Blbý pro sdílení plochy v teamsech - zatím řeším přes ntb. 2cm od kraje vystupuje zobrazovací vrstva plus zhoršení barev - prostě VA panel. IPS panely bývaly levnější než VA. Dnes je to naopak.
Na hraní celkem ok - vášnivého FPSkaře asi nenadchne, ale bežný tatík po práci si užije. Monitor dokáže jet i ve středovém módu pokud apka nebo hra neumí/nejede v ultrawide.
Cena lehce přeš 17k. Záruka 3roky na jakýkoliv vadný pixel.
Moje zjištění a testy
2x24 asi už překonané
2x27 pořád budete otáčet hlavou a nebo budete vidět středový sloupek, může být i dost titěrné v případě vyšší rozlišení. FHD už je zase kostrbaté.
32 - hodně velká - super na multimedia a obecně prostor - CAD.. Pro práci s textem hodně titěrné >> scale na 120%. Pro mě hodně vysoká a měl jsem problém rozumě využít výšku. Rozdělení na 2 plochy bylo takové divné.
34 - smysluplně jen 2 okna, ani jedno hlavní. Trochu lepší než 2x27/24. Rozumné rozměry.
49 - je cenově jinde je větší a širší, horší PPI cca na úrovni 24.
Monitor jsem vybíral 2měsíce snad vám to pomůže. Doufám, že to nebudu muset řešit minimálně dekádu  8) ;D

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #24 kdy: Dnes v 23:14:48 »
Z moji zkusenosti

Ad rozliseni/velikost - ber takovy abys zvladnul nativni a nativni velikost pismen. Jakmile pouzivas nejaky lupy, stoji to za prd.


v době škálovatelných fontů... co je tou nativní velikostí písmen? :-D

nejsme v době textového režimu.

To není pravda, právě že  PPI hraje velkou roli. Často lidé na 4k (32/27) monitorech musí zvedat scale, aby nepřišli o oči  ale příjdou o plochu. Rozumné PPI je něco kolem 125PPI, kdy je písmo rozumě hladké a vdálenost od monitoru 60-70cm.

Re:Nový monitor na práci vývojáře
« Odpověď #25 kdy: Dnes v 23:23:23 »
Nevim v jakem stoleti zijete, ale zjevne nechapete pojem skalovani.

nic jako “nativni rozliseni” pisma dnes neexistuje - to bylo v dobe, kdy fonty byly definovane bitmapami. cca 20 let zpatky.

a pokud mate prilis velke rozliseni monitoru , bud si vyberete ve vasem oblibenem editoru vetsi font, a nebo naskalujete celou plochu se vsim vsudy (samozrejme pri zachovani nativniho rozliseni). na kvalitu pisma a jeho ostrost to nema zadny vliv.