Snížení mezd v IT

CPU

  • *****
  • 840
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #135 kdy: 05. 07. 2024, 16:16:33 »

Známej kouřil 50 každý den a umřel v 75 při havárce v novém autě.
Clovece, ty jses fakt smesnej. Kdysi se tomu rikalo trol. :))

Co jsem napsal je pravda :-)  Ale je to asi stejně reprezentativní jako jeho příklad.


Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #136 kdy: 05. 07. 2024, 16:21:39 »
- míst slušné nové auto, které tě nikde nenachá a můžeš vyrazit na dovolenou do Řecka/Itálie bez stresu
- posílat děcka k moři, ať nemají lišeje, alergie, asthma nebo obezitu
- zajet si na 14 dnů na lyžovačku do Alp nebo na Slovensko
- poslat rodiče na pěknou dovolenou, klidně vyrazit s maminou do Egypta, celé roky mě podporovala, tak aby to člověk mohl vracet
- sehnat dětem peníze na byt
- zajistit dětem co nejlepší vzdělání, ideálně i v rámci zahraničních stáží

Však si tohle všechno klidně dělej. Dovolená rodiče 60k (5k/měsíc), 2x rodinná dovolená alpy+moře 180k (15k/měsíc), spoření pro děti 5k/měsíc a kus (18 let, 6+inflace% výnos, předpokládaná hodnota 2M). Klidně i to nové auto ti tam nechám, když už máš takovou paranoiu, že někde zůstaneš stát (jako kdyby se to s novým autem nemohlo stát, zařízená mají typicky vanovitou křivku spolehlivosti). Jak vidíš i při tom všem bys musel dělat řadu dalších hlouposti abys 100k měsíčně projel.

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #137 kdy: 05. 07. 2024, 16:26:26 »
Tak určitě. V ojetých vozidlech jsem za posledních patnáct let najel stovky tisíc kilometrů. Takže si myslím, že dost zkušeností naopak nemáte. Proto taky píšete to, co píšete.
Soudobá vozidla najedou asi 100 až 150 tis bez zásahů (neplatí pro koncern VW, tam jsou problémy už od počátku), krom výměny oleje a filtrů. Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis.

Pro současná vozidla také platí horší korozní odolnost spodních dílů karoserie (myšleno pro vozidla pro běžné občany v ČR), proto je nutné po koupi ošetřit spodek vozidel voskem, aby to i po 10 letech nějak vypadalo.

V "autech se hrabu" cca od roku roku 2000. Tenkrát se v ČR řesily ojetiny s osmdesátek a devadesátek a jejich problémy.

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #138 kdy: 05. 07. 2024, 16:36:22 »
Drobná korekce překlepů, původní příspěvek nelze již editovat.

Soudobá vozidla najedou asi 100 až 150 tis. bez zásahů (neplatí pro koncern VW, tam jsou problémy už od počátku), krom výměny oleje a filtrů. Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis.

Pro současná vozidla také platí horší korozní odolnost spodních dílů karoserie (myšleno pro vozidla pro běžné občany v ČR), proto je nutné po koupi ošetřit spodek vozidel voskem, aby to i po 10 letech nějak vypadalo.

V "autech se hrabu" cca od roku 2000. Tenkrát se v ČR řešily ojetiny z osmdesátek a devadesátek a jejich problémy.

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #139 kdy: 05. 07. 2024, 18:56:01 »
Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis

Otázka je, kdy tyhle náklady přestanou dávat finančně smysl. Když ročně nacpu 50k do auta, tak to je pořád polovina toho, o kolik přijdu vyjetím z autosalonu autem, které jsem právě koupil za 1mln. Odpovídá tohle realitě?




alex6bbc

  • *****
  • 1 642
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #140 kdy: 05. 07. 2024, 19:19:50 »
Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis

Otázka je, kdy tyhle náklady přestanou dávat finančně smysl. Když ročně nacpu 50k do auta, tak to je pořád polovina toho, o kolik přijdu vyjetím z autosalonu autem, které jsem právě koupil za 1mln. Odpovídá tohle realitě?


ja tipuju, ze na zacatku je ten pokles ceny rychlejsi a pak pomalejsi. podle me uz druhy den by auto melo o dost nizsi cenu.

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #141 kdy: 05. 07. 2024, 19:22:52 »
Mno .. a presne proto si beru auta na operák. Auto co stojí 1,3 míče vyjde včetně pojistky, nájezdu 25tis za rok, a servisu
 (zahrnuje i spotřební materiál, jako brzdový kotouče apod.) na 16 tisíc bez DPH a člověk to má v podstatě bez starostí.

A každý tři roky nový auto.

CPU

  • *****
  • 840
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #142 kdy: 05. 07. 2024, 19:37:09 »
proto si beru auta na operák. ...na 16 tisíc bez DPH a člověk to má v podstatě bez starostí.

Tak 200 000 Kč ročně, resp. 16k měsíčně, mi přijde jako kotel. To je jedna celá Helmutova výplata.
Okolo 500 000 se dá pořídit docela slušné auto...

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #143 kdy: 05. 07. 2024, 19:50:00 »
Ojetinu nechci za žádnou cenu. Představa, že v tom autě předemnou už někdo třeba šu**** apod mě děsí. Nemluvě o tom, že mě auto po dvou, třech letech omrzí, a chci nový.

Ve finále to vyjde na OL stejně, jako kupovat a po 2-3 letech prodat.

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #144 kdy: 05. 07. 2024, 20:07:34 »
Představa, že v tom autě předemnou už někdo třeba šu**** apod mě děsí.

Vas desi postup, kterym jste byl vyroben? :)

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #145 kdy: 05. 07. 2024, 22:38:44 »
Představa, že v tom autě předemnou už někdo třeba šu**** apod mě děsí.

Vas desi postup, kterym jste byl vyroben? :)

ja by som tipol, ze chce byt prvy :P

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #146 kdy: 05. 07. 2024, 22:51:54 »
Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis

Otázka je, kdy tyhle náklady přestanou dávat finančně smysl. Když ročně nacpu 50k do auta, tak to je pořád polovina toho, o kolik přijdu vyjetím z autosalonu autem, které jsem právě koupil za 1mln. Odpovídá tohle realitě?

A váš čas a nervy mají cenu jakou? Z grafu plyne, že nula.

Argument poklesu ceny po vyjetí z autosalonu jsem slyšel hlavně od lidí, kteří na nové nemají. Navíc jsou situace, kdy cena klidně naopak vzroste, viz třeba fleetové slevy koncernu VW a následný prodej ojetin.

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #147 kdy: 05. 07. 2024, 23:02:09 »
Pokles ceny (vyrazny) auta ihned po vyjeti z autosalonu neni zadny kec lidi, kteri na auto nemaji.

Je to prosta realita.

_Jenda

  • *****
  • 1 601
    • Zobrazit profil
    • https://jenda.hrach.eu/
    • E-mail
Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #148 kdy: 06. 07. 2024, 02:46:41 »
Tohle obvykle dopadne tak, že mu ostatní řeknou, že za něco utrácí moc a oni to umí levněji, a za něco jiného zase málo a že mu nevěří / že kupuje nekvalitní potraviny / že nemá koníčky za které musí utrácet. (přesně tohle se mi tady stalo, ale nemůžu to teď najít)
Většinou jsem se setkat s tím, že Češi záměrně volí porovnání tak, aby si svoji situaci obhájili. Obvykle je problém provést přímé porovnání, protože daná služba není v ČR dostupná ve stejné kvalitě ..např. zdravotnictví nebo doprava...
Ne, pravdu jsem měl já, viz příspěvky nade mnou ;D

Pro zajímavost jsem našel tu starou diskuzi: https://forum.root.cz/index.php?topic=25744.msg366314#msg366314 . A kdyby vás zajímalo jak se to vyvíjí, tak nájem už je skoro 20, jídlo 7, kolo mám taky dražší + přibyly náklady na členství v Železné kouli, a dary "pro Putina". Celkově jsem už skoro 35k měsíčně.

Re:Snížení mezd v IT
« Odpověď #149 kdy: 07. 07. 2024, 14:27:35 »
Pokles ceny (vyrazny) auta ihned po vyjeti z autosalonu neni zadny kec lidi, kteri na auto nemaji.

Je to prosta realita.
Na příkladu vozidel koncernu VW jsem vám ukázal, že cena vozidla po vyjetí z autosalonu může zůstat stejná nebo růst, ale v ČR je koupě nového auta nebo bydlení v nájmu vyhazování peněz z okny, že?