Tohle se dá, když člověk dělá jen na naplánovaných projektech.
Taky dělám 100% HO a stává se to spíš výjimečně, protože jsem mimo vývoje nových věcí zároveň zodpovědný za support a údržbu asi 10 aplikací u zákazníků a ve firmě.
Častější jsou situace, kdy mám ráno představu, co chci za ten den udělat na nějakém projektu, po 2 hodinách práce zavolá zákazník, že má s naší aplikací drobný, ale neodkladný problém, co potřebuje vyřešit, pak napíše kolegyně z obchodu, že chce jen rychlý odhad pracnosti nějaké nabídky, co che po obědě odeslat, za chvíli se ozve se šéf, jestli se nenudím, že by se mu dneska hodila drobná pomoc při konfiguraci prostředí v Azure.
Notebook už navíc moc nezvládá mít otevřených víc projektů zároveň (letos slíbená náhrada), takže pořád něco vypínat, startovat, abych se vešel do 16GB paměti.
A ranní představa, co bude dnes na projektu hotové, je v zadeki.
Dělat jen placený support také není pro firmu optimální řešení, protože těch servisních smluv a aplikací je sice spousta (široký záběr znalostí), ale práce z nich není pravidelná, ale silně nárazová, a v dlouhodobějším součtu je to tak 50% úvazku - zbytek mám vyplněný právě nějakým novým vývojem.
Ano, jsme vstřícní, operativní, zákazníci jsou spokojení, že mají rychlou odezvu, ale občas je to stres, když se v jeden den sejde několik požadavků, co mají být všechny hotové nejpozději včera.