VŠ z trochu jiného úhlu

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1620 kdy: 05. 01. 2014, 23:04:32 »
Nikdo, kdo tuší jak operační systém funguje, vůbec nemůže čekat že ho dneska napíše jeden člověk. Možná zavadeč dneska uděláš v jednom, jinak vůbec, adios, zapomeň.

Tak záleží, co si pod tím operačním systémem představuješ. Velmi jednoduchý operační systém se v jednom člověku napsat klidně dá.


Nejsem anonym

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1621 kdy: 05. 01. 2014, 23:55:11 »
Vysoké školy nejsou líhně zaměstnanců

To by se snad mělo vytesat na hlavní stranu Roota...

Ale jinak dobrej pokus o flejm.

lihne

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1622 kdy: 06. 01. 2014, 00:06:22 »
Jak to myslíš? Právě vysoké školy jsou super líhně. Po absolvování těch blbostí půjdeš ještě rád sedět do obrovských "kanceláří" plné dalších podobně postižených. Hlavně to musí být zahraniční firma a musejí tam mít superdebilní postupy, které jsi už zažil na VŠ, tak ti to přijde normální.

Nejsem anonym

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1623 kdy: 06. 01. 2014, 22:02:12 »
To byla samozřejmě reakce na SCP o stranu zpět.

SCP

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1624 kdy: 06. 01. 2014, 23:01:03 »
Však ano. Podobní klauni mi lezou na nervy. A fóra jsou jich plná, vlastně tu diskutují většinou oni, ti normální zpravidla drží pusu a radši se do debaty nemíchají. Tedy v bodech:

1. I Linus Torvalds když dokončil školu, léta studoval a začínal s Operačním Systémem krůček po krůčku, zpravidla spíše vykrádal UNIX. Jeho první OS při studiu byla čistá inspirace a shánění materiálů kde se dalo. Viz jeho slavný post ;) Jestli autor hledá někoho kdo na potítku s pistolí u hlavy a bez možnosti nápovědy kombinací assembleru a C zprovozní jednoduchý OS, nemůže mít v hlavě realistické představy o tom, jak vlastně IT funguje.

2. Prvních několik certifikátů Cisca je konkrétně do jaké úrovně ? Architect ? Existuje poměrně dost lidí, co je mají a docela s prstem v nose. A vsadím se že i dost lidí, kteří je zmáknou takříkajíc "z fleku". Ale že by to někdo všechno držel v hlavě ? Ani megaprofesionál opravdu nemusí vědět, jaký typ flash paměti má ta a ta řada Cisco směrovačů toho a toho.

3. Každá firma je jiná. Dokonce i když dělají na první pohled stejné věci. Každý zákazník je jiný. V IT máme obory, které nejsou žádná rocket science (admini serverů), spíše bordel a bastlení (webové programování. Přesto i oni ocení obecné vzdělání a jsou nezastupitelní. Zapomeňte na Matrix, kde si zadáte do líhně požadavky na člověka a bude Vám vyroben, exkluzivně pro Vaše podnikání. Moc se díváte na Star Wars. Klony s urychlovačem růstu a učení vyrobit neumíme.

Rád bych dostal autora za jeho kydy které roznáší mezi obecný lid ajťácký k sobě na potítko, abych prozkoušel JEHO znalosti dle MÝCH ideálů. Uvidíme, jak by obstál. Jsem si jist že by rovněž vyletěl a ještě by čuměl jako puk, jak rychle by to bylo. A pak bych mohl jít hulákat na VŠ, co že to připravují. Ne, takhle svět nefunguje. A vy ostatní se tím nenechte odradit a soustavně posílejte do zadku. Zaměstnancům se musíme věnovat lidi, sakra pes už! Občas si taky zaslouží facku, ale superman za pátct v hrubém fakt nemaká ;)


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1625 kdy: 06. 01. 2014, 23:24:29 »
Jestli autor hledá někoho kdo na potítku s pistolí u hlavy a bez možnosti nápovědy kombinací assembleru a C zprovozní jednoduchý OS, nemůže mít v hlavě realistické představy o tom, jak vlastně IT funguje.

Já bych to až tak nepřekrucoval. Autor "hledal" někoho, kdo je schopný si sednout a z gruntu napsat celý operační systém. O zákazu nápovědy a o použití zbraní nebyla řeč :).

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1626 kdy: 06. 01. 2014, 23:32:07 »
Rád bych dostal autora za jeho kydy které roznáší mezi obecný lid ajťácký k sobě na potítko, abych prozkoušel JEHO znalosti dle MÝCH ideálů. Uvidíme, jak by obstál. Jsem si jist že by rovněž vyletěl a ještě by čuměl jako puk, jak rychle by to bylo. A pak bych mohl jít hulákat na VŠ, co že to připravují.
Aha, já jsem až teď pochopil, že mluvíš o mně :)

Moc nerozumím tomu, s čím vlastně polemizuješ. Kdybych se u tebe ucházel o práci a moje znalosti by nebyly podle tvých ideálů, tak bys měl samozřejmě plné právo jít na moji alma mater stěžovat, co že to připravili, když se to nedá v praxi použít. O tom jsem přece psal. Ty jsi to pochopil nějak jinak?

A jestli tě popudil zrovna ten OS, tak jsem samozřejmě myslel "ví, jak jednotlivé součásti OS mají fungovat a když si k ruce vezme nějakou tu literaturu, je schopný to napsat". Přesně jako Linus, Tannenbaum a mraky jiných. Jestli si to pochopil nějak jinak, tak jsi to pochopil jinak, než jsem to myslel.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1627 kdy: 06. 01. 2014, 23:37:17 »
A ještě přátelsky míněný dovětek: prosímtě, kde se bere ta potřeba někomu dokazovat, že něco umíš líp? Já znám pochopitelně mraky lidí, kteří umí mraky věcí líp než já. Je docela pravděpodobný, že budeš jedním z nich, co je jako na tom zajímavého nebo proč si myslíš, že bys mi to tím nandal? Já nejsem z těch, kdo tvrdí, že umí X, takže všechno ostatní zvládnou přes noc. Spíš jsem z těch, co je jim líto, že se naučili míň (toho potřebného), než se naučit mohli.

A dovětek č. 2: s tím navážením se do adminů si vyser voko vole, víš jak je to komplexní práce, kde všichni očekávají že rozumíš všemu a všechno hnedka vyřešíš?! ;)

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1628 kdy: 06. 01. 2014, 23:48:58 »
A jestli tě popudil zrovna ten OS, tak jsem samozřejmě myslel "ví, jak jednotlivé součásti OS mají fungovat a když si k ruce vezme nějakou tu literaturu, je schopný to napsat".

Jen tak pro zajímavost, na MFF se učí tento předmět: http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/download/20131003-nswi004-agenda.pdf

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1629 kdy: 06. 01. 2014, 23:54:39 »
Jen tak pro zajímavost, na MFF se učí tento předmět: http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/download/20131003-nswi004-agenda.pdf
Moc pěkný, takhle by to myslím mělo vypadat. Nevím, co si SCP myslel. Že bych chtěl po někom napsat za semestr Windows? Nechápu.

Spokojil bych se klidně i s http://www.returninfinity.com/baremetal.html - ale jenom na těch míň prestižních školách ;)

mikrom

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1630 kdy: 07. 01. 2014, 00:28:56 »
Jen tak pro zajímavost, na MFF se učí tento předmět: http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/download/20131003-nswi004-agenda.pdf
Tak ten projekt vyzera byt dost brutalny. V ktorom rocniku to je? Otazne je, ci k tomu bola aj patricne orientovana pednaska, ktora vsetky tieto veci objasnilaa, alebo to mali zvladnut samostudiom. Ja osobne by som si radsej takyto predmet nezapisal, pretoze by som ho asi neurobil. Ale klobuk dole pred ludmi ktori to dokazali. My sme v ramci cviceni zakladov OS museli implementovat iba nejake prikazy macro assembleru VAX/VMS.

student

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1631 kdy: 07. 01. 2014, 00:47:06 »
Jen tak pro zajímavost, na MFF se učí tento předmět: http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/download/20131003-nswi004-agenda.pdf
Moc pěkný, takhle by to myslím mělo vypadat.
Ten predmet silno odporucam; podla mna by mal byt na kazdej skole. Zaberie sice vela casu, ale okrem samotneho programovania OS, citania manualov a riesenia race-conditions ( ;)) su tam aj prednasky od asi najschopnejsieho prednasajuceho na MFF. Na prednaskach sa prebehne prakticky vsetko v PC a to, ako to funguje - od spracovania instrukcii az po ukladanie zvuku.

Tak ten projekt vyzera byt dost brutalny.
To pomerne je. Clovek zisti, ze problemy mozu byt aj tam, kde by ich pri aplikacnom programovani v zivote necakal ;-). Na druhu stranu aj zisti, ze to nie je take hrozne, ako sa zdalo.

V ktorom rocniku to je?
4. alebo 5. (ako si kto vyberie)

Otazne je, ci k tomu bola aj patricne orientovana pednaska, ktora vsetky tieto veci objasnilaa, alebo to mali zvladnut samostudiom.
Niektore veci sa velmi rychlo presli na cvikach (z neznameho asi len linker scripty) - ostatne clovek uz pozna alebo sa douci z manualu a teda je to o samostudiu. A potom je to o debugovani roznych chyb od zabudnuteho volatile, cez chybnu obsluhu niektorych pagefaultov, zle implementovanu synchronizaciu (kolega mi to asi 3x prepisal na zlu verziu s tym, ze je to rychlejsie :D ), spravneho skompilovania a spustenia kodu v userspace, problemy so zamykanim na viac CPU, medziprocesorovymi interruptami, spravou TLB, virtualnej pamate atd. Na prednaske (2x2 hodiny) sa potom preberaju skor veci, ktore sa priamo neprogramuju.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1632 kdy: 07. 01. 2014, 00:51:48 »
Tak ten projekt vyzera byt dost brutalny. V ktorom rocniku to je? Otazne je, ci k tomu bola aj patricne orientovana pednaska, ktora vsetky tieto veci objasnilaa, alebo to mali zvladnut samostudiom. Ja osobne by som si radsej takyto predmet nezapisal, pretoze by som ho asi neurobil. Ale klobuk dole pred ludmi ktori to dokazali.

Nebyl to povinný předmět, já tím třeba prošel v zimě v třeťáku. Přednáška byla dost obecná, takže nějaké to samostudium bylo třeba. Ale pokud to člověk dělal s rozmyslem, tak se to dalo docela zvládnout. My dělali správu paměti a pokud si člověk vzal dokumentaci k procesoru MIPS R4000, tak ho celkem vedla. Bylo z ní jasné, co je třeba udělat. A jak to udělat se pak už nějak vymyslelo.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1633 kdy: 07. 01. 2014, 01:15:16 »
Tak ten projekt vyzera byt dost brutalny. [...] Ja osobne by som si radsej takyto predmet nezapisal, pretoze by som ho asi neurobil.
Proč, propánakrále?! Vždyť od toho přece škola je, aby se tam člověk něco naučil. Když si budeš zapisovat jenom předměty, kde už všechno znáš, k čemu to bude? A krom toho, zas tak brutus to není a všechno se dá zvládnout, je to jenom nepřímá úměra mezi IQ a stráveným časem :)

---

Nicméně, Jakube, musím ti moc poděkovat za tu konkrétní ilustraci, přesně tohle měl být původní smysl tohodle tématu: pořád jsem tady slyšel, že školy můžou být buď brutálně teoretická makačka nebo učňák pro cvičený opice a chtěl jsem naťuknout, že to taky může být úplně jinak - brutální praktická makačka. Kdybych věděl předem, jak strašně se to zvrhne a na jaký nepochopení budu muset reagovat, tak bych se po nějakém konkrétním příkladu asi pídil (pokud bych se do toho tématu vůbec pustil). Obecné popisy tady zjevně moc nemají cenu - člověk řekne "nepotřebná odtržená teorie" a někdo si pod tím představí hashtabulku, to je pak těžký :))

Takže ještě jednou: dík, Kubo. I když trochu s křížkem po funuse :)

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1634 kdy: 07. 01. 2014, 02:50:41 »
Takže ještě jednou: dík, Kubo. I když trochu s křížkem po funuse :)

Já se o tom (velmi) letmo zmínil už na straně čtyři :)

Koukal jsem také, co z ryze praktických věcí jsem měl možnost zkusit. Programovali jsme mikrokontrolery, operační systémy, konfigurovali (virtuálně) unixovské servery.