Hmm, tady je každá rada drahá. ERP dělá správu zákaznických požadavků, z toho následně generuje výrobu, nákupy a prodeje, a řídí sklady. Na druhou stranu neumí dobře plánování, projekty a CRM. Bez nějakých rozšíření neumí ani dobře kapacitně plánovat výrobu (přesněji řečeno naplánuje výrobu podle zákaznickýchj požadavků, a nezajímá jej, že není kapacita). CRM naopak dělá CRM, a projekty naopak dělají projekty. Donutit je vzájemně spolupracovat stojí roky času a milióny peněz.
Implementátoři ERP vpodstatě naslibují všechno. Při fázi modelování už se nemluví tak moc s vedením projektu, ale s klíčovými osobami za jednotlivá témata (jako jsou sklady, výroba, nákup, prodej, ...), navíc ty klíčové osoby cítí trochu zodpovědnost, takže mají spíš tendenci říct, že to nějak dají dohromady, než, že ERP je neadekvátní potřebám firmy. Každopádně, ERP pracuje s objednávkami. Zjednodušeně řečeno, když se v ERP bude řešit oprava v rámci výroby, bude tam na ni nějak muset vznikat objednávka (trochu přeháním, ale vpodstatě to tak je). V ERP je složité dělat nějaké aftersales, protože to je v tom objednávkovém systému hrozně těžkopádné.
Napojování ERP na další systémy je PITA, ERP implementátoři se do toho moc nehrnou a snaží se to přehodit na zákazníka (na Vás).
Pokud jste velká firma s výrobou, tak už ERP máte. Já osobně bych doporučil dát prioritu tomu řízení projektů - to znamená snažit se vybírat tak, aby zrovna to řízení projektů vyhovovalo co nejvíce, a budovat ruční postupy pro komunikaci mezi projekty, CRM a ERP. Jakmile máte ruční postupy vybudované, dají se zautomatizovat z "zpočítačštět", ale pokud je nemáte, tak budete chtít něco implementovat a nebudete vědět co. A jak já s oblibou říkám, na tom se dají strávit roky času.