zazněla tu jedna nepřesnost o nemožnosti souvislého hovoru a přenosu dat (když odhlédnu od toho, že reálně to problém žádný není, pokud to není callcentrum a má na telefonu kritickou konektivitu):
realne to problem muze byt v tam jednoduche situaci, kdy v prubehu hovoru neco resim a slysim "poslal sem ti to mailem/cimkoliv_po_internetu" a ja se muzu hned podivat, bez nutnosti polozit hovor a po staeni volat zpatky...
dokonce ani 3G neumí toto souběžně, ale ani LTE, pokud je nezapne volání přes LTE. A zprovoznit to není jednoduché
přepnutí nějakého radiobuttonu nastavení: musí to umět operátor, musí to konkrétnímu zákazníkovi zapnout, musí to umět telefon, jeho verze androidu, firmwarů čipů a pak se teprv až má cenu to "zapnout". A zprovoznění není okamžité. den, dva
samozrejme ze to 3G neumi, protoze neni zadne "Vo3G" ;-)
ale LTE to samozrejme umi, pokud (zde castecne konecne plati co pises) to podporuje telefon&operator...
me treba Fairphone 5 (1rok starej telefon) to s T-Mobile Czech (nekolik let stara SIM) podporoval uz pred tim rokem,
s Android 13 (dnes 14), mooozna sem si to musel u operatora aktivovat, to si nepamatuju, nicmene v telefonu sem nic, natoz komplikovane resit nemusel, proste to funguje, dokonce ani nemam prepinac na vypnuti (narozdil od VoWifi)...
s predchozim telefonem "Motorola Moto G Pro (2020)" tedy 5let stary telefon, mi to fungovalo take, tehdy sem pravdepodobne to u operatora aktivoval jen nekde v nastaveni na webu ci aplikaci...
proč by mělo být 2G "i na hlas" nedostatečné? použivalo se to tak léta a zvuk nebyl špatný
protoze s 2G volanim, nejsou dostupna LTE data, navic "nebyt spatny" Vs "velmi kvalitni" zvuk je rozdil...
co se týče pomalosti netu, určitou roli taky bude mít to, zda tazatel používá výchozí infekční android od googlu a impotentní prohlížeč mobilní chrome a teče mu tam kdejaký hnus z webů místo vyfiltrovaného DNS a střežícího blokátoru
irelevantni, tazatel jasne pise ze venku (=pres mobilni data) to mel nepouzitelne, na wifi (=doma) to bylo v pohode ;-)