Plánovaní projektů

chapp

Plánovaní projektů
« kdy: 12. 09. 2024, 21:25:57 »
Rad bych tady rozjel nejakou debatu o vedeni projektů.
Predstavte si vzvojovy tym o cca 15 lidech (Navrh HW, SW, Mechanika), pracujicich parallerne na cca 4 projektech. Zadny "projekt management" neni. Jak se do toho pustit?
Ktery nastroj nejlepe ukaze na cem by ktery clovek mel kdy pracovat a kdy to bude? Nejaky Gann chart, treba..?


alex6bbc

  • *****
  • 1 673
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Plánovaní projektů
« Odpověď #1 kdy: 12. 09. 2024, 21:41:48 »
a maji ty tymy nejak spolupracovat, sdilet znalosti? pokud jsou v tymu 4 lidi tak se domluvi i bez velitele, nejaky kanban na tasky a iterativne planovat co delat v dalsim obdobi, treba zkusit sprinty.

chapp

Re:Plánovaní projektů
« Odpověď #2 kdy: 12. 09. 2024, 22:18:26 »
Mozna osobne nejsem uplne zastancem sprintu, kanban mi asi nevadi, ve nejaky mirnejsi forme.
Je to uplny chaos. Nekdo si dela vse - Schema, Layout, FW. Nektery to maji tak, ze udelaji schema a FW, ale nekdo jiny mu udela Layout. Podle toho kdo co umi, jak je to konkretne komplikovany.

Asi potrebuju i dlouhodobe planovani. Kdy jaky projekt bude moct zacit...

alex6bbc

  • *****
  • 1 673
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Plánovaní projektů
« Odpověď #3 kdy: 12. 09. 2024, 22:39:24 »
Mozna osobne nejsem uplne zastancem sprintu, kanban mi asi nevadi, ve nejaky mirnejsi forme.
Je to uplny chaos. Nekdo si dela vse - Schema, Layout, FW. Nektery to maji tak, ze udelaji schema a FW, ale nekdo jiny mu udela Layout. Podle toho kdo co umi, jak je to konkretne komplikovany.

Asi potrebuju i dlouhodobe planovani. Kdy jaky projekt bude moct zacit...

my jsme tym 2 programatoru a sprint jsme opustili a jedem podle kanbanu no i kdyz je neco urgentni tak se na to vlitne hned. tak udrzujte nejakou wiki nebo dokument s dlouhodobymi plany. nebo do kanbanu pridejte sloupecek na dlouhodobe ukoly a z nich generujte podtasky.



alex6bbc

  • *****
  • 1 673
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Plánovaní projektů
« Odpověď #5 kdy: 12. 09. 2024, 22:45:38 »
a co z kanbanu udelat matici, sloupecky s casovym vyvojem a jednotlivymi kroky ve vyvoji a rozdelit to na radky se jmeny lidi.

franta muze planovat, programovat, testovat. pepa muze planovat, navrhovat hw a testovat hw, jarda umi vsecky kroky, honza umi jen programovat.


Re:Plánovaní projektů
« Odpověď #7 kdy: 13. 09. 2024, 11:41:03 »
Nejprve si rozmysli, jak by to melo byt usporadano a pak teprve muzes vybirat tooly usnadnujici danou agendu.

Jake artefakty by meli byt releasovany behem jakeho milniku (tzn. scope). Kdo na nich bude pracovat, jake potrebuje vstupy a kdo na to bude delat review. Kdo s kym si potrebuje vymenovat informace a pro koho jsou dane informacni toky naopak rusive. Jak v tom bude zakomponovan zakaznik. Jak nastavit meetingy, zda delat nejake spolecne workshopy.

Jake role nadefinovat a jak je pokryt pomoci skutecnych lidi s odpovidajicimi kompetencemi. Zda mame kapacity lidi pro dany scope. Pak nezapomenout na rozpocet a nastrel timeline. Kolik bude releasu a s jakym scopem.

Pak nastoupi ten tooling - integrace nekolika toolu. Pro inspiraci treba ALM Code Beamer + JIRA + Confluence + GIT + Artifactory + Jenkins.

Nezapomenout s vcasnym vyvojem testovaci strategie a implementaci testovacich prostredi pro jednotlive test levely.

Co pokryt z vlastnich zdroju a na co pouzit subcontracting. Pro komplexnejsi veci bude potreba pokryt kompletni lifecycle. Nikoliv pouze vyvoj. A mozna to i rozdelit na projekty, programy a portfolia :-)

Atd.
« Poslední změna: 13. 09. 2024, 11:45:14 od Benutzer »

Re:Plánovaní projektů
« Odpověď #8 kdy: 13. 09. 2024, 13:25:46 »
Ja vzdycky pred tim nez zacnu neco planovat a managovat, tak nejdriv nejakou dobu jen merim a sbiram data.

Kazdy tym pracuje trochu jinak a potrebuje trosku neco jineho, proto je dobre si nejdriv udelat predstavu o tom jak prace probiha uz ted.

Tj. chvili merit a ziskavat data -> najit patterny -> zformulovat do nejakeho pracovniho procesu -> zkusit ten proces rucne (BTB - baba tuzka blok) -> najit tool ktery na ten proces a potreby sedi

Takze bych zacal jen tim ze bych treba do excelu par tydnu sbiral info:
- kdo na cem zrovna pracuje
- kdy na tom zacal
- kdy skoncil
- co tomu predchazelo / co byl predchozi krok
- co bude ten dalsi krok, kdo ho bude delat a proc

A za par tydnu na to sednul a zkusil jestli tam neni videt nejaky pravidelny pattern -> proces.

Ono totiz planovat praci ktera je pokazde jina jde jen blbe, resp. ty plany se pak meni kazdym dnem