Osobně si myslím, že podávat výpověď za této situace není vhodné. A pro tebe bude znamenat další problémy.
Problém je spíše v tom, že ne každý říká plnou pravdu, je to lidské, nicméně většinou vycházíme z nějakých faktů.
Když to zrekapituluji, nastoupil jsi, dostal jsi nějaké dva projekty, to jsi nějak naprogramoval, neudělal jsi dokumentaci, předal jsi to zákazníkovi a teď se tam kupí problémy nejspíše tvojí nezkušeností.
Zkus se zamyslet jak probíhalo tvé přijetí a jaké jsi prezentoval znalosti, mám bohužel zkušenosti že mladí lidé ze školy jsou většinou "cucáci" kteří své znalosti přeceňují, na všechno přikyvují "no problem" a hlavně si říkají o dost vysoké peníze, který následně umocňuje falešný dojem.
Další věc je jakým způsobem probíhalo komunikace se zákazníkem. Kdo byl vedoucí projektu, kdo dělal analýzu, kdo si nechával odsouhlasit ceny. Samozřejmě dále jaký byl proběh předávání jednotlivých dílčích částí programů atd. Kdo akceptoval a kdo kontroloval.
Pakliže existují emaily které jsou ve smyslu od zákazníka "máme problém..." a tvá odpověď "vyřeším to do..." tak máš velký problém pakliže jsi to vůbec ne(vy)řešil, nebo pakliže jsi to nekomunikoval se šéfem a zákazníkem.
Z mého pohledu ti bude hrozit 4,5 násobek platu za problémy které jsi způsobil, třeba jsi problémy vůbec nekomunikoval vůči nadřízeným. Zvláště jestli jste měli nějaké, třeba triviální, způsob výkazu práce apod. Nicméně toto kryje "pojistka na blbost", jestli ji máš!
A dále, zcela reálně, další náklady na to, že jsi dostával 1,5 roku mzdu bez související dokumentace toho programu. V podstatě ta dokumentace a zdrojáky jsou to nejdůležitější za co jsi dostával mzdu. A jestli to zaměstnavatel bude muset znovu naprogramovat, bez toho aby se v tom tvé "zmatku" vyznal, resp. aby ty tvé zdrojáky trochu vytěžil, tak tam bude vysoká finanční škoda, kterou bude chtít zpět od tebe.
Problém v každém případě máš, protože dostaneš, musíš dostat, zápočťák a tím dokládáš předchozí zaměstnání, a to že nový zaměstnavatel bude kontaktovat minulého to ber jako fakt. A jestliže nenajdeš společnou nějakou oboustrannou, či možná i trojstrannou (tzn. vč. zákazníka) dohodu, tak jsi v tomto oboru skončil.
Jak se říká "chyby vznikají, ale je zapotřebí před nimi neutíkat, a někdy i za ně zaplatit"