Studium C# - Godot, MAUI

Studium C# - Godot, MAUI
« kdy: 09. 11. 2025, 23:33:45 »
Zdravím,

chtěl bych poprosit o radu, jak dál pokračovat ve studiu C#.
Mým cílem je nejen tvořit hry v Godotu, ale i umět C# použít prakticky – ideálně i v zaměstnání (např. při vývoji crossplatform aplikací).

Zatím jsem prošel knihou *C# bez předchozích znalostí* (Pavel Bory) a pokračuju s materiály na [Microsoft Learn](https://learn.microsoft.com/). Přesto z toho mám takový zvláštní pocit – jednak kvůli nejednotnému stylu (asi AI generované lekce), ale i kvůli rozdílům mezi verzemi C# a .NETu, které mě občas matou.

Máte někdo tipy na kvalitní zdroje nebo knihy pro další studium C#, které shrnují důležité koncepty na vyšší úrovni (něco ve stylu *C# in Depth* od Johna Skeeta)?

Rád bych se vyhnul „tutorial hell“ a naučil se C# pořádně pochopit.

Díky předem za tipy!






Mudvy

Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Odpověď #1 kdy: Dnes v 00:11:54 »
Moje rada asi nebude populární ale zase bych to studium nepřeháněl. Spíš bych doporučil si vymyslet projekt a ten si realizovat podle dosavadních zkušeností - pak pokud nemáš s kým to konzultovat tak to projdi s ai co si o tom myslí a jestli by to nešlo udělat jinak a jak. Takhle z něj dostaneš zajímavý moudra co ti napoví jaké oblasti se učit dál.

V praxi používáme c# na WPF appky, API, knihovny, ASP. Jsou nasazené třeba v Azure, lokálně nebo docker. Třeba ty WPFka se člověk může učit roky - jen MVVM je pěkně velká kapitola nejen o psaní kódu ale i o tvorby architektury.

Jako seniorní vývojář totiž už neřešíš jednotivé funkce ale architekturu jak se to všechno poskládá aby to fungovola co nejjednodušeji a nejpřehledněji. Chceš automatizovaný testy, chceš to spravovat v nugetech, chceš to logovat, chceš mít kvalitní updater, chceš mít recyklovatelné funkce, chceš mít zabezpečení, chceš mít dobře oddělené vrstvy atd.

Pokud bych tě mohl nasměrovat - tak se spíš zaměř na všeobecné pochopení architektury. To je to co tě bude víc trápit. Znát všechny nuance C# není zas tak důležité

JmJ

  • ****
  • 334
    • Zobrazit profil
Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Odpověď #2 kdy: Dnes v 07:34:16 »
Jak pise kolega vyse - studium je pekna vec, ale neznam moc lidi (jestli vubec nejake), kteri by me v praxi oslnili tim, kolik knih maji nastudovano a z kolik kurzu maji stempl. Tim rozhodne nechci rict, ze tyhle veci jsou k nicemu, ale spravne programatorske naviky a instinkty ti to bohuzel neda.

Takze jestli mas C# rozumne nastudovany, tak si vymysli aplikaci a tu zkuste udelat. Musis si s tim proste hrat a musi te to bavit.

oss

  • ****
  • 260
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Odpověď #3 kdy: Dnes v 07:37:48 »
Si na roote, tu je zast voci Micoroftu taka, ze pouzit C# je herezia. Takze tu sa moc dobrych odpovedi nedozvies.

Moja rada je chod postupne, konzolove aplikacie, zaklady webovych, a potom desktopove aplikacie (WPF), zial tym, ze svet je dnes webovy, tak dektopove aplikacie su v uzadi a dobre zdroje o WPF sa uz hladaju tazko (kedysi sa dal pouzit codeproject.com ale ten je uz v stave achivacie). Ked budes chciet robit desktopovy vavoj multiplatformne tak odporucam rovno zacat s Avalonia UI, je to v podstate WPF 2.0 - rovnake principy, XAML ako WPF ale zlepseny binding, stylovanie a funguje vsade (windows, linux, macos, mobilnyvyvoj aj wasm) - plus maju navody na strankach, hoci nie su take dobre.

Na ostatne a zaklady staci dokumentacia od Micorosftu, je v nej vsetko potrebne a na jednom mieste. A potom uz len programovat, programovat a programovat, proste skusat si vlastne projekty a prehryz sa prekazakami na ktore narazis, goolit a pri tom sa ucit.

Dalsi dobry zdroj su videla od "Nick Chapsas" https://www.youtube.com/channel/UCrkPsvLGln62OMZRO6K-llg , su kratke a je to taky richlokurz geniality pre C#, pripadne NDC https://www.youtube.com/@NDC