Prosim o vysvetleni na prikladu, v cem je lepsi situace pro me, jako uzivatele, v pripade Altium designeru lepsi.
Ve svete SW uplne chybi legislativa ohledne QoS/ToS ... protoze "as-is" a "no warranty" ve smluvnim ujednani by rovnou melo implikovat ze cena bude maximalne tak nulova. Od kdy je akceptovatelne platit za "mozna" ? Leda v loteriich (a i tam je statem garantovana vyhra).
V tomhle případě není potřeba vysvětlovat, v čem je to pro vás lepší, ale je potřeba vysvětlit základy tržní ekonomiky.
1. Aby firma dlouhodobě přežila, musí mít výnosy, které pokryjí její náklady. Struktura výnosů i nákladů se může v čase měnit, nicméně dlouhodobě musí být zachovaná ta rovnost.
Takže konkrétně pokud jste té firmě od roku 2022 nic nezaplatil, tak firma může buď zavřít krám, nebo ty peníze musí získat nějak jinak.
2. Nákup i prodej je dobrovolný. Takže je logické nakupovat jenom tehdy, když přínos nakupované věci převáží nad její cenou. U prodávajícího je zase logické prodávat jen tehdy, pokud cena pokryje alespoň náklady. Z toho zároveň plyne, že je obvykle možné kupovat různé kvalitní věci, které se liší cenou. Zkrátka někdo chce ušetřit peníze, tak se spokojí s nižší kvalitou.
Konkrétně ve vašem případě, když vám záruky na ten software nevyhovují, tak si kupte jiný. Který ovšem bude o to dražší.
Kdysi dávno Jiří Hlavenka v jednom článku psal o tom, proč dostáváme z Číny nepříliš kvalitní zboží – protože si takovou kvalitu platíme. Už tenkrát by Čína uměla vyrobit lepší kvalitu – ale my jsme to nechtěli zaplatit.
Spousta lidí by chtěla Německou kvalitu za Somálské ceny. Jenže to prostě nejde. Ne proto, že by v tom bránil nějaký nenažraný pupkatý továrník. Prostě proto, že lepší kvalita znamená vyšší náklady.
Abych to shrnul dvěma větami:
to jakozto platici zakaznik/uzivatel sna muzu chtit, ne?
Nezáleží na tom, co jako platící zákazník chcete. Záleží jenom na tom, co zaplatíte.