Byť to nezaznělo, můj příspěvek vyzněl skoro tak jako bych měl něco proti Slovákům, což není pravda. Jen pro pořádek.
S matematikou je to trochu horší srovnání. ČVUT má mnohem více oborů než FIM na UHK, které se dají označit za příbuzné "computer science". FIMka má jeden. Některé obory na ČVUT mají samozřejmě více matematiky. Srovnatelný obor na ČVUT má naprosto stejně matematiky v bakalářském stupni studia, jako UHK. I sylabus je +- stejný. Jen na ČVUT existuje lépe dlážděná cesta, jak ten předmět udělat propočítáním se. Největší zabiják studentů u zkoušky na FIM je teorie, kterou musíte u zkoušky předvést - spousta lidí se nadrtí příklady, pokud jim typ příkladu sedne tak ho i nějak dokopají do konce, ale na teorii vyletí. My jsme ještě kdysi mívali matematiku sylabem společnou s předmětem informační management. Dnes už je to prý jinak a aplikovaná informatika má vlastní verzi předmětu. Pak se stává, že člověk udělá zkoušku z obou matematik, ale pak ho na matice vyhodí v rámci předmětu Počítačová grafika, tedy jak u kterého cvičícího. Na ČVUT, byť odtamtud pochází literatura, je grafika více či méně programování základních algoritmů a následně práce s OpenGL. V tomto to na UHK určitě není lehké a existuje skupina lidí kteří když zjistí, že neprojdou skrze AI matiku/grafiku, přestoupí na příbuzný manažerský obor, o rok si prodlouží studium aby dodělali jejich ekonomické předměty. V tomhle to mají zase lidé na UHK jednodušší, na ČVUT prostě není kam, podobné obory tam nevedou. Názor nechť si udělá každý sám. U grafiky taky bývá (jako všude jinde) problém s programováním.
Jestli je něco na UHK špatně, tak jsou to doktorandi. Nikdo je nekontroluje a nefackuje. Na předmět Programování 2 jsme měli doktoranda, který polovinu cvičení vůbec nepřišel a výsledky zápočtů občas posílal proděkanovi na zkoušku smskou (ověření, zda předmět prošel zápočtem). Přesto tam pořád je a nikomu to ani moc nevadilo. Slabší programátoři (v té době, méně zkušeností, nesoudím ...) s tím předmětem díky jeho přístupu pak měli problémy. A nebyl to ojedinělý případ. Zkrátka tu máme skupinu lidí, kteří si ráno vzpomenou že cvičení nebude, tak napíší do změn ve výuce hodinu před začátkem, že mají konferenci a basta fidli. Když se to stane 4x a více za semestr, má člověk chuť vraždit. Většinou jde o "okrajové" předměty.
Naopak předměty stěžejní, které bych kvalitou poskytnutých informací či odborností učitele vypíchl:
a) Matematika
b) Operační systémy (dvojka je mimochodem linux only, i když nevím, jestli to nezměnili).
c) Počítačová grafika - jak v bakalářském tak v magisterském předmět, který člověka obohatí. 3 skvělí přednášející, z toho jeden co se rád při přednášení zasní a zapomene kolik je hodin (ale to mu slouží ke cti, je to kapacita).
d) Počítačové sítě - jsem převážně síťař a troufám si tvrdit, že mám přístup k hardwaru, ke kterému by mě na jiných školách vůbec nepustili. Máme velké místnosti (serverovny) v extra budově. Probíhá tam jak výuka, tak různá další školení. Vše pod záštitou Cisca. Dokonce tu máme slovenku, která má prý certifikát jako nejlepší lektorka na Cisco ve střední Evropě. Nejspíš to nebude fáma, ale ten certifikát jsem osobně neviděl.
Sečteno a podtrženo, FIM UHK, konkrétně obor aplikovaná informatika, rozhodně hnůj není. Máme tu některé hnůj studenty s divným přístupem ke studiu, máme tu některé převážně doktorandy, kteří si občas dělají co chtějí, ale to jen občas. Jestli je to tu hvězdné nebo ne, to nechť si každý udělá obrázek sám, ale že by to tu bylo horší než ČVUT ? Nesmysl. Rozhodně ne lehčí na udělání.