K tem burritos - Crockford (alespon v tom videu, co jsem videl) monady primo neprirovnava k burritos. Tam slo o to ze Aby clovek pochopil monady, musi se nejdrive naucit Haskell a teorii kategorii.
je v podstate to stejne jako Aby clovek pochopil burritos, musi se nejdrive naucit spanelsky.
Rozhodne z toho nevyplyva, ze monady = burritos, "Haskell + teorie kategorii" = spanelstina nebo ze kdyz pochopim burritos, tak pochopim monady .
Jo, ale minule jsme se ještě bavili o jiném článku, kde někdo humorně psal zhruba ve stylu "No jasně, a pak vžycky přijde nějakej franta, kterej začne monády přirovnávat k burritos a jiní lidi to pochopí tak, že monády voní"
Prostě metafory jsou nebezpečné, v tom s "v" souhlasím.
Je opravdu k placi videt tu argumentovat C#pistu, jak ze pojmenovani "map, fold/reduce, filter" je nevhodne, ze C# to ma jako "select, aggregate, where" a jak je to mnohem nazornejsi a lip to vystihuje danou funkci...
Ty a to mně třeba vůbec nepobuřuje. Mám radost z toho, že principy FP probublávají do jiných jazyků a těší mě, když se lidi naučí s tím pracovat, protože ty jiné jazyky jim nevytvářejí tolik bariér jako třeba právě ten Haskell. A vůbec mi nevadí ani když "obyčejný" programátor tu věc používá a o jejich FP kořenech vůbec neví. No a? Hlavně že si osvojil hezký FP přístup a píše pěkný kód, no ne? Co můžeš mít proti?
Hodne me prekvapilo, kdyz jsem se dozvedel o Redux, ktere je v podstate FRP (ted se divam na ten clanek a ono to cerpa i z Elmu, nepsal jsi v tom?). Ve vodach Reactu je to myslim hodne popularni a uz i s Angularem to lidi pouzivaji.
Ne, nedělal, nejsem webař, webařinu dělám jenom tak trochu. Když jsem si dělal letmej průzkum, co by se na frontendu dalo použít, viděl jsem mj. vtipnej článek o tom, že abyste v JS světě dosáhli všeho toho, co máte v Elmu musíte mít: React, Redux, bla bla bla... (ten seznam byl hrozně dlouhej) - a ten článek končil ve stylu "no a stojí vám to za to?!"
Osobně jsem z JS světa nejvíc koketovat s Motorcycle, udělal jsem si pár pokusů v něm a v Elmu a hrozně moc mě odradilo to, že v Motorcycle z povahy věci (JS) může k chybě dojít kdekoli až v runtime, přičemž extenxivní používání různých futures a lazy eval atd. pak dělají tu chybu
strašně těžko debugovatelnou. Tenhle dojem jsem hodně rychle nabyl a byl to definitivní důvod, proč jsem šel cestou Elmu. Možná na ten debug existují nějaký fígle, ale rychle jsem nabyl dojmu, že fakt nechci mít deset narovnáváků na pět ohýbáků a to všechno ještě dávat dohromady nějakým Gruntem nebo kýho čerta