Co ještě vzít v úvahu.
Zdroje se dělají v určitých řadách, uvnitř řady bývají vesměs stejné součástky, ale jinak jsou zdroje vnitřně stejné.
Jestliže řada Triathlor FC se dělá ve výkonech 550W, 650W, 700W pak když si koupíte 550W verzi, nejspíš bude uvnitř prakticky stejná jako ta 700W, tj. většina součástek má významnou rezervu.
Řada Triathlor se dělá ve výkonech 385W, 450W, 550W a tedy mi jako nejlepší kompromis přijde ta 450W potvora.
NAXN 82+se dělá ve výkonech 450W, 550W, 650W, 750W, 850W jenže ty součástky tam jsou lacinější.
Pokud konstruktér dělá zdroj pro výkony 385W až 550W, pak pro to dimenzuje celé schéma.
Proto by teoreticky (ale jen teoreticky) měl být "spolehlivější" zdroj navržený na výkony 500 až 1000W než zdroj navržený pro výkony 300 až 500W, tedy za předpokladu, že koupíte 500W kus. To se hrozně těžko posuzuje, pokud se nedají oba zdroje postavit vedle sebe.
Triathlor a Triathlor FC mohou být uvnitř úplně stejné, jen rozdíl je v odpojitelné kabeláži u FCčka.
A důvod, proč Enermax nedělá i 650/750/850W v řadě Triathlor ale jen v řadě Triathlor FC je třeba jen čistě politický.
Když se člověk nepodívá dovnitř, nezjistí to.
Jako dobrý kup mi přijde:
http://www.alza.cz/enermax-triathlor-eta450awt-450w-d365211.htmJe uprostřed řady, má tedy dobrou výkonovou rezervu.
Je to na Enermax poměrně levný zdroj.
Je z kvalitnějších součástek než řada NAXN 82+ a má moderní zapojení.
Přeci jen 1500 je cca o 500,- Kč víc, než lidé obvykle za zdroj dají.
Dát 2000,- bez DPH za Triathlor FC se už lidem moc chtít dávat nebude.
Neříkám, že tyhle věci vždy platí, ale už mockrát se mi osvědčilo, že je lepší kupovat nižší verzi z vyšší řady než vyšší verzi z nižší řady.
Je to jako u Octavia, koupit si méně vybavenou Octavia nebo víc "navoněnou" Fabia?
Já tvrdím, že lepší je koupit lacinější model vyššího vozu, protože jízdní vlastnosti i bezpečnost jsou úplně jinde.
(Obvykle, ne že by to platilo jako univerzální pravidlo bez použití hlavy.)