Zkušenosti s cloudem v ČR

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #30 kdy: 14. 07. 2016, 10:23:03 »
Co ty muzes vedet o mym podnikani? Prave protoze potrebuju podnikat a neresit prostredky k tomu existujici. V kazdy okamzik se snazim pouzivat to co mi dopomuze k nejvyssi efektivite podnikani. Jestlize je Google Apps pro me potreby naprosto dokonaly tak proc bych ho kvuli politice/nabozenstvi menil za neco co je:
- velmi vyrazne drazsi
- neefektivni
- poruchove
Děkuji za možnost editace příspěvku.


MaSi

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #31 kdy: 14. 07. 2016, 10:37:05 »
A ty si jako myslis, ze ti nekdo v cmoudu poskytne jakekoli support bez toho abys ho zaplatil? lool Vsechny cmoudy fungujou as-is, bez jakykoli zaruky ze to bude fungovat jeste zejtra. Kdyz se M$ nebo google nebo kdokoi rozhodne, ze tu appku kterou zrovna ty pouzivas zrusi, tak mas proste smulu.

- Někdo ze dne na den zruší appku, kterou používá třeba 50 a nebo 500 tisíc userů? Proč by to dělal a ještěktomu ze dne na den? To se někdy stalo?
- Proč by měl někdo (třeba na Google Apps...) potřebovat support.. třeba proto, že na klávesnici nejde enter?-)
- Ze dne na den může nepřijít vlastní zaměstnanec. Ze den na den může ukrást data vlastní zaměstnanec. Je to nejmíň  milionkrát pravděpodobnější.

Jako sorry, ale mě tyhlety argumenty přijdou jako zoufalost.

Nj, google vubec nezrusil trebas ... trebas picassu. A pokud nekdo napise, ze nepotrebuje support, tak je to trotl, co si doma hraje s kacerem, a ne podnikatel nebo firma. Stejne jako se dnes a denne nevalej na netu data ze vsemoznych cmoudu ... treba v M$ cmoudu se vubec neslo dostat k datum libovolnyho uzivatele ...


Zrusili a dali o tom dostatecne predem vedet, Ja zazil ruzne konce IT firem, ktere proste skoncili a za nima pohroma, slysel jsem o mnoha odchodech adminu i s daty a policejni razii, kdy data firmy kuli udani byla na nekolik mesicu proste pric. Vase argumenty jsou plne utoku, urazek a je z nich citit, ze jste zrejme jeden z tech co rucne spravuje par desitek serveru a vsechny ty cloudy, automatizace, gui, ansibly a vubec uzivatele sou zlo. Ale ona je doba polobohu ve sklepe uz davno pric. Dnes existuje hromada skvelych online nastroju, ke kterym proste ani tym nekolika adminu proste nepostavi alternativu, google apps je opravdu jednou z ukazek, ze vlastni mail server ve firme proste nedava moc smysl (postfix+dovecot,+amavis+...) je sice funkcni, ale uzivatele chteji bezne trochu vic, jabber server je take fajn, ale oproti slack je to ten kacer, pro deti atd... Cloud je super pro firmy, ktere potrebuji email a webovy portal, maji dva prgace na eshop a  v kanclu do 40pc.

K tematu:
zakladem je podrobne porovnani, pokud presne vite, kolik vas stoji IT treba v horizontu 5i let, udelejte si stejne srovnani i pro nejaky ten cloud. Osobne bych se vykaslal na AWS, to je pro nas hodne drahe a zabere hodne casu to dostat do slusneho stavu (vim o cem mluvim), Pokud mate nejake vyvojare, tak urcite sami vjedi co chteji a jak to chteji pouzivat, tak nechte vybrat je a klidne si sluzby trochu rozprostrete. Hrozne moc to zalezi na vasich presnych pozadavcich, nejde takle bez znalosti problemu rict, co je ta spravna cesta, protoze setreni nakladu je hlavne o znalosti soucasne situace a potreb.

lojza

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #32 kdy: 14. 07. 2016, 10:49:54 »
myslim, ze budoucnost ma zahranicni cloud, ne cesky cloud (u ceskeho bych se bal spolehlivosti reseni vzhledem k omezenym prostredkum na investice)

vzhledem k tomu, ze cloud (a ruzne virtualizace, containery atd..) berou smrtelne vazne nejvetsi hraci: Google, Amazon, Microsoft (Azure), Oracle, IBM, HP, SAP, RedHat atd... ten trend tu asi je a neni to hype a buzzword jako IoT, VR ale opravdu vazne minenej business se vsim vsudy (zajimave ze Apple je trochu pozadu jeho icloud je nic proti tomu co buduji jini)

jasne ze ma sva rizika a omezeni ale nejvetsi hraci investuji v ramci R&D nejvetsi penize za posledni roky prave do cloud technologii a to  v souctu radove minimalne biliony dolaru rocne

ostatne staci letme studium

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Cloud_platforms
----
https://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing_comparison
----
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Category:Cloud_computing_providers&pagefrom=Sharefile%0AShareFile#mw-pages
----
https://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing
----

tim netvrdim, ze vlastni reseni na vlastnim zeleze s vlastnim spravcem je mrtve, to urcite ne a urcite ma taky svoji budoucnost, uspesni budou ti co zvoli spravny nastroj na konkretni svuj problem

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #33 kdy: 14. 07. 2016, 11:48:16 »
uspesni budou ti co zvoli spravny nastroj na konkretni svuj problem
Tohle je presne trefeny a bohuzel to vetsina polobohu nechape.
Jestlize jsme firma o 3 lidech a delame weby tak:
- GMail/Apps je jasna volba. Zrusi to? Tak pujdem do Oppice 365. Zrusi to? Mozna zacnu premyslet o Zimbra. Ale dokud to existuje pouzitelna alternativa o kterou se nemusim starat tak je pro me jasnou volbou. Je to jen nutny pracovni nastroj. Nic kritickeho. I kdybych nejak prisel o vsechny maily pres vsechno zalohovani tak se vlastne zase tak moc nestane. Fakt nepamatuju kdy jsem naposled hledal mail starsi nez nekolik tydnu.

- naproti tomu Atlassian stack mame "u sebe" na vpsfree. Tam mame jadro byznysu, tam by bylo neprijemne prijit o data. Tam vim, ze kdyz Atlassian zavre kram tak se vubec nic zasadniho nedeje, jen zustanou ty nastroje bez novych funkci. Ale jinak vse je v postgres DB a na disku jako klasicky git repository.
A jsme zase tam: mame to vlastne u sebe nebo ne? Proc bych mel na tohle doma resit zelezo, pripojku na net atd. Cely svet je historicky zalozeny na duvere. Musis duverovat USD, musis duverovat vlade(alespon elementarne, ze se nezmeni ve vojenskou diktaturu), musis duverovat bance no a k tomuhle proste asi vic verim Google/M$ nez komukoliv v CR.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Lol Phirae

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #34 kdy: 14. 07. 2016, 11:52:43 »
- naproti tomu Atlassian stack mame "u sebe" na vpsfree. Tam mame jadro byznysu, tam by bylo neprijemne prijit o data.

Myslím, že to zcela osvětluje situaci. Pořídit si produkty od Atlassian (a ještě za ně platit) může skutečně pouze magor.  ;D ::)


Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #35 kdy: 14. 07. 2016, 12:06:19 »
Myslím, že to zcela osvětluje situaci. Pořídit si produkty od Atlassian (a ještě za ně platit) může skutečně pouze magor.  ;D ::)
Znas neco co by bylo aspon stejne dobre? Project management provazany s webovym frontendem gitu, s wiki a s CI nastrojem a SSO. A idealne, aby to bylo v podobne ci lepsi cene (staci nam 10 users).

Myslim to seriozne, porad mi.

Lepit a udrzovat gitlab, jenkins a redmine se mi fakt nechce.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Lol Phirae

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #36 kdy: 14. 07. 2016, 12:23:06 »
Jira a spol. se tady rozebírala už několikrát. Fakt na to nemám náladu, ani k rozboru alternativ nemám ty "správné" managorské potřeby a požadavky. Uživatelská zkušenost s tím neuvěřitelným molochoidním zmetkem zcela stačila. Na škále obliby řadím k Lotus Notes/Domino - než toto, tak raději odchod z práce. Absolutně si neumím představit, jak bych někoho donutil tu věc používat. "Aspon stejně dobré" je v tomto ohledu je samo o sobě vtip...

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #37 kdy: 14. 07. 2016, 13:06:20 »
To je subjektivni, podobne jako je subjektivni ribbon(ktery nepouzivam, ale chapu urcitou sortu uzivatelu kterym vyhovuje). Je pravda, ze bez Agile to bylo takovy divny, jenom vypisy. Ale po letech zkusenosti jak z pozice uzivatele/zamestnance tak z pozice zamestnavatele nenachazim zadne zasadni nedostatky. Dela to presne to co ocekavame a chceme a dela to velmi dobre. Jo, sezere to mraky pameti, ale to jsou v podstate drobaky(a licence je jeste levnejsi nez ten pitomej VPS s 8GB RAM). No a hlavne ta provazanost - z jira ticketu vidim co se delo v gitu, co dela CI, samozrejme pracovni hodiny atd. Naopak z commitu/vetve hned vidim do jira.

Dlouho, hodne dlouho jsem to zvazoval, zkousel apod. mel jsem samozrejme priklon k open source ktery me zivi, ale nenasel jsem nic co by bylo pred 5 lety aspon srovnatelne.

A kdybych nepotreboval bitbucket a mit kod "u sebe" tak jdu i s tou jirou/wiki do jejich cloudu.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

PetrM

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #38 kdy: 14. 07. 2016, 13:17:16 »
uspesni budou ti co zvoli spravny nastroj na konkretni svuj problem
Tohle je presne trefeny a bohuzel to vetsina polobohu nechape.
Jestlize jsme firma o 3 lidech a delame weby tak:
- GMail/Apps je jasna volba. Zrusi to? Tak pujdem do Oppice 365. Zrusi to? Mozna zacnu premyslet o Zimbra. Ale dokud to existuje pouzitelna alternativa o kterou se nemusim starat tak je pro me jasnou volbou. Je to jen nutny pracovni nastroj. Nic kritickeho. I kdybych nejak prisel o vsechny maily pres vsechno zalohovani tak se vlastne zase tak moc nestane. Fakt nepamatuju kdy jsem naposled hledal mail starsi nez nekolik tydnu.

- naproti tomu Atlassian stack mame "u sebe" na vpsfree. Tam mame jadro byznysu, tam by bylo neprijemne prijit o data. Tam vim, ze kdyz Atlassian zavre kram tak se vubec nic zasadniho nedeje, jen zustanou ty nastroje bez novych funkci. Ale jinak vse je v postgres DB a na disku jako klasicky git repository.
A jsme zase tam: mame to vlastne u sebe nebo ne? Proc bych mel na tohle doma resit zelezo, pripojku na net atd. Cely svet je historicky zalozeny na duvere. Musis duverovat USD, musis duverovat vlade(alespon elementarne, ze se nezmeni ve vojenskou diktaturu), musis duverovat bance no a k tomuhle proste asi vic verim Google/M$ nez komukoliv v CR.

Aha. Takže čmoud se smrsknul na webhosting, mail server a psaní nějakých dokumentů, který by se daly zvládnout i lokální appkou na desktopu. Ostatní na pronajatým železe a ne v čmoudu...

Malý tajemství je, že železo fyzických serverů ani energii pro ně ti nikdo nedá zadarmo. A jak často je potřeba něco dělat s HW? Instalace, výměna disku, event. rozšíření RAMky, odpojení a odvoz do šrotu. Takže přidaná hodnota datacentra je jenom v zajištění nepřerušenýho napájení (který je k ničemu, pokud ty služby používá firma lokálně a při výpadku napájení bych se k tomu stejně nedostal) a o sdílení klimatizace.

kdr

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #39 kdy: 14. 07. 2016, 14:35:24 »
[čmoud se smrsknul na webhosting, mail server a psaní nějakých dokumentů, který by se daly zvládnout i lokální appkou na desktopu. ..

Malý tajemství je, že železo fyzických serverů ani energii pro ně ti nikdo nedá zadarmo. A jak často je potřeba něco dělat s HW? Instalace, výměna disku, event. rozšíření RAMky, odpojení a odvoz do šrotu. Takže přidaná hodnota datacentra je jenom v zajištění nepřerušenýho napájení...

Na to koukáte pohledem člověka, který tyhle věci dělá pro zábavu (= čas nic nestojí) a nebo člověka, který to dělá ve své pracovní době (= v té době nemůže mít jiný kšeft a peníze z něho= finanční ztráta)? Asi to první že?

Btw, myslíte, že lidi jsou úplně blbí a že si to neumí spočítat?   ??? ;D




j

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #40 kdy: 14. 07. 2016, 18:42:45 »
Zrusili a dali o tom dostatecne predem vedet,...
Jenze to byla defakto hracka, pokud se budem bavit o realnych aplikacich, tak rozhodne za mesic, 3 ani 6 nic nikam nezmigrujes, protoze jen uzavrit porebny dohody o tom, ze se neco bude delat ti potrva 2-3 roky.

vzhledem k tomu, ze cloud (a ruzne virtualizace, containery atd..) berou smrtelne vazne nejvetsi hraci:...
Jo, voni to berou tak vazne, ze ti narovinu reknou, ze je to spis nahrani a pouzivat se to neda. Vis jak trebas google otevre lokalni dokument? No nijak, neumi to. A neumi to ani M$ ... bez instalace normalnich office. A to se bavime o kravinkach na hrani, protoze office nikoho nezajima. Nebo co jako myslis, bude ti nejakej "cmoud" administrovat tvoje ucetnicvi? lol. Bude ti resit vsemozny importy a exporty od/k partnerum? A co teprv takovej cloudovej CAD ... nebo muze cmoud ridit trebas vyrobni linku, to by taky urcite fungovalo moc dobre ...

Jasne, az budu zprovoznovat AAA gamesku, tak si klidne na mesic nebo dva calnu nejakej vykon ... trebas aws, azure ... to je fuk. Nebudu pak za debila kterymu to mesic nefunguje, protoze neumi obslouzit mega zajemcu. A po mesici to vypnu, protoze mi uz bude bohate stacit rack v prasecim chlivku, kterym tam topim cunikovi. Porad ale budu potrebovat mrte adminu, kery mi budou administrovat tu appku. To mi jaksi v tom cmoudu nikdo neudela vime?

- GMail/Apps je jasna volba. Zrusi to? Tak pujdem do Oppice 365. Zrusi to? Mozna ...
Jasne, a az to budes delat behem roku potreti, a pokazdy si na to nekoho najmes (protoze adminy prece nepotrebujes), tak to to bude stat tolik, jako provoz na vlastnim behem 10 let.

Btw, myslíte, že lidi jsou úplně blbí a že si to neumí spočítat?   ??? ;D
To si ani nemusi myslet, to je vseobecne dokazano a plati to o 99% managoru. Vubec netusej co kolik stoji, ale bude se to platit z jiny kolonky. Chces zcela konkretni priklad? CEZ vyhodil vlastni ITky a najal si tusim Autokont. Managor si vyplatil premie, protoze usetril na mzdach. Co na tom, ze platej 10x vic za 100x horsi sluzbu (vymena klavesnice ... 14 dnu).

Jo, tresnicka ... doporucuju vsem si zridit cmoudovej mail u M$ ... aspon vase maily uz nikdy nikomu nedorazej. V M$ totiz nedokazou pochopit ani neco tak primitivniho jako to RFC co se tyce mailu.

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #41 kdy: 14. 07. 2016, 18:44:52 »
který by se daly zvládnout i lokální appkou na desktopu.
Jakou lokalni appkou na desktopu mi nahradis email dostupny kdykoliv odkudkoliv? Tedy reseni s "appkou doma" nepouzitelne protoze nejsme vsichni v jednom miste a internet jakyhokoliv ceskyho ISP je mene spolehlivy nez gmail.

Jakou lokalni appkou mi nahradis google docs? Tzn online konkurencni pristup pro editovani vice lidi najednou a kompletni verzovani, sdileni vcetne prav apod. Tohle samozrejme propojit do emailu.

Pointa je ta, ze o GMail se nemusim nijak starat, jen ho pouzivam. Jakykoliv reseni "u sebe" znamena se v tom rypat nebo platit par korun nekomu kdo se tvari, ze tomu rozumi nebo spoustu penez nekomu kdo tomu skutecne rozumi.

Ja nechci resit ani platit za reseni podelanych aktualizaci cehokoliv, antispamu atd. Ja chci, aby to proste fungovalo. A ono to v tom cloudu z me zkusenosti funguje tak nejak lip nez ty samo-domo reseni.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #42 kdy: 14. 07. 2016, 18:49:30 »
Jasne, a az to budes delat behem roku potreti, a pokazdy si na to nekoho najmes (protoze adminy prece nepotrebujes), tak to to bude stat tolik, jako provoz na vlastnim behem 10 let.
Bavme se realne a ne podobne zhulenecke zvasty... Stejne tak nikdo normalni tady neobhajuje vyrobni linku v cloudu - jenze stejne tak ne kazdy ma doma vyrobni linku.

Jen tak btw na zmenu MX zaznamu si fakt nebudu najimat nikoho takze me to bude stat presne 0,-

Ty se musis o svoji praci klepat jak sulc.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

aaa

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #43 kdy: 14. 07. 2016, 23:02:52 »
jinak by mne zajimalo, jak si firma, ktera by v cloudu provozovala cely svuj business [...] by si mela zajistit dostupnost sluzeb 99,999999999%
Musela by na aplikacni urovni dosahnout garanci, ktere se jinak (treba u nejakeho mainframu apod.) dosahuji na nizsich urovnich. Podle typu aplikace to muze byt ruzne slozite. Taky skoro u kazde aplikace jsi schopny tolerovat nejakou degradaci funkcnosti sluzby - nepotrebujes, aby ti s extremne vysokou dostupnosti jelo porad vsechno a v cele parade. Nejake to obcasne zahozeni nedulezitych zprav, pozdrzeni zpracovani zprav apod. ti typicky nevadi, pokud to mas dobre rozmysleno. Takze problem nezni "jak dosahnout deviti devitek", ale spis "jak dosahnout takovych garanci, ktere pozadujeme".
Niektore garancie su skoro automaticky. Cloudy obycajne ponukaju API a take nacenenie sluzieb, ktore nuti vyvinut aplikaciu, ktora zvlada degradaciu, ale aj skalovanie.
Viac ako 6 deviatok sa neda cakat nikde a nikdy, lebo tak nejak sa udavala spolahlivost fyzickych komponentov. To sa na aplikacnej urovni nevyriesi, lebo proste vypadne nieco, na co aplikacna uroven nema dosah. Dva velke cloudy davaju SLA 99.95%.

jak se zajistit proti zmene VOP (nejdriv nabrat klienty kdyz ptacka lapaji ..) a nutnosti nasledne migrace na jiny cloud, neochote firmy provozujici cloud soustavne snizovat ceny poskytnute sluzby tak jak vseobecne v case klesaji ceny za prenos dat atd ...
So znizovanim cien a nemennymi VOP sa asi naisto pocitat neda. Mozes sa ale pozriet do minulosti a podla toho tusit, co bude nasledovat:
https://www.cloudyn.com/blog/analyzing-aws-ec2-price-drops-over-the-past-5-years/
https://www.cloudyn.com/blog/google-cloud-platform-introduces-innovative-pricing-and-powerful-features/

Realne v cmoudu musis zaplatit presne stejny zelezo, a jeste zisk provozovatele. Tudiz se to nemuze vyplatit vubec nikdy.
Da sa usetrit, ked zelezo nevyuzijes. Vtedy to moze byt so ziskom prevadzkovatela lacnejsie ako vlastne zelezo, konektivita, elektrina, ....
Deje sa to u malych serverov alebo u velkeho ocakavaneho zaujmu. Prve je pripad serveru, na ktory sa pripoji 5 ludi za den aby si stiahli email. Druhe je pripad mnozstva modnych vystrelkov, ako je teraz Pokemon Go, ktory to pouzivanostou dotiahol az na uroven Twitteru. Pochybujem, ze si kupovali servery na cas, nez hype opadne.

GMail/Apps je jasna volba. Zrusi to? Tak pujdem do Oppice 365.
Nema to cislo byt 356? 9 dni mali vypadok:
http://www.businessinsider.com.au/microsoft-has-a-9-day-long-office-365-outage-2016-1
Po takom niecom by si asi aj ty presiel na lokalne riesenie.

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #44 kdy: 14. 07. 2016, 23:36:14 »
Nema to cislo byt 356? 9 dni mali vypadok:
http://www.businessinsider.com.au/microsoft-has-a-9-day-long-office-365-outage-2016-1
Po takom niecom by si asi aj ty presiel na lokalne riesenie.
Ani to by me nepresvedcilo. Aspon by nikdo neotravoval a mel bych klid na praci.
Děkuji za možnost editace příspěvku.