Tak o tom jsem tu psal vicekrat, ze obecne uroven obsahu internetu jde do haje. Jednak presun od pismenek v videu, presun od jednotlivych lokalnich projektu k nadnarodnim korporacim, ale hlavne od smysluplnych dizkuzi k naprostym nesmyslum, plnych smajliku, vykriku do tmy and other shit.
Ja sam youtube pomerne casto pouzivam. Protoze pouzivam anonymni okno ve firefoxu, po kazdem zavreni se staci historie a Youtube nema pro me zadne preference (ani do obsahu, ani do reklamy). A tak jsem jako uplne novy uzivatel. Na uvodni strane youtube na me vyskoci mnoho videi, casto same nesmysly a pak take to, o cem se hodne mluvi. To muze byt i s kvalitnim obsahem.
Velmi zajimavych a kvalitnich dokumentu je na Youtube spoustu, ale uz musim vedet, jake fraze hledat. Popripade mit svoje oblibene kanaly (v cestine napr. Cynicke zpravy, Jirka vysvetluje veci, Kovy, Kluci z Prahy a pak nejaka hudba, v Anglictine hlavne odborne dokumenty, napr. Meta Ball Studio)
Zejmena se "Shorts" - napodobeninou Tiktoku nesmyslny sum stale vice prevlada nad signalem (hodnotnym obsahem). Ale cenzura a promazavani videi na YT, to je kapitola sama pro sebe. Pravdepodobne bude vse prevazne automatizovane prez AI a pokrocile algoritmy. A navic, YT ma zisk ze zobrazeni reklamy, tak nesmyslna videa s velkou sledovanosti mazat nebude. Vysledkem je, ze ruzne dezinformace, nebo skodlivy obsah na YT velmi dlouho vydrzi, o nesmyslech nemluve. Ale pomerne bezne YT sikanuje bezne uzivatele - automat bez jakehokoliv setreni maze uzivatelum videa nebo rovnou cele kanaly pri detekci cehokoliv podezreleho, nebo proste co se nehodi do systemu. A je uplne jedno, ze na videu zadny spatny obsah - poruseni pravidel neni. Jakakoliv reklamace je nemozna. To ze YT sikanuje uzivatele mazanim nepohodlneho nebo jen nesmyslne podezreleho obsahu je docela zname (podobne i Facebook, ten ale nepouzivam vubec).
Vysledek - jakakoliv kontroverzni teme, kde je byt jen podezrele slovo, jsou problem. Nebo proste, co se nehodi do kramu. Ale zumpoidni nesmysly a dezinformace zustavaji. YT je monopol (temer), tak se neboji konkurence a stiznosti uzivatelu neresi.