Rozvrh středoškoláka

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #105 kdy: 02. 11. 2017, 08:45:55 »
....zvladali sme to v pohode,....
Ale jasne ze to zvladnes, jen se hovno naucis. Sak se na to podivej, 2/3 maturantu z matiky propadne. A kdo za to muze? Ti studenti? V tomhle poctu? To tezko. Ale hlavne ze vedi co je to epizeuxis, to je vedomost pro zivot naprosto nezbytna. Stejne jako vedet, ze nakou Babicku (kterou vzivote nikdo nikdy necet uz za nas) napsala naka Nemcova.
Zvlastne, mne stredna skola dala dost vela nielen do zivota (vediet sa postarat sam o seba), ale aj co sa tyka vseobecneho prehladu (to je ta babicka). Su proste veci, ktore patria tak-nejak do vseobecnej vzdelanosti, ako ked sa ta niekto opyta na cestu a ty mu odpovies, ze nevies, lebo ty nie si cestar, ani geograf.
Co sa tyka matiky, ano, za to mozu maturanti, lebo nemaju ani len snahu premyslat. Myslia si to, ze ich ma vsetko naucit skola, ale skola je na to, aby ich nakopla ktorym smerom maju hladat odpovede. Potom to tak vyzera aj v zivote, prva prekazka a skoncili, lebo nie su schopni popremyslat nad riesenim.


Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #106 kdy: 02. 11. 2017, 08:57:06 »
Děti v USA odebírá levota, proto aby rozbila tradiční civilizaci a vytvořila nového člověka. Což je zlo v čisté podobě.

Absolutní souhlas. Stát má dávat jen minimální požadavky na výchovu občana - např. základní školní docházka, základní zdravotní péče - tedy to, co musí malého človíčka chránit před úplně nezodpovědným rodičem.

Rozhodne-li se však, při splnění těchto podmínek, že s dítětem bude žít na samotě, nebo naopak v nějaké komunitě, nebo v tradiční rodině (tradiční = v každé kultuře nabývá jiného významu), je to právo rodiče. A je to mechanismus přirozeného výběru - teprve dlouhý čas ukáže, který typ výchovy se na Zemi prosadí. V tomto ohledu bychom neměli zapomínat, že všechny civilizace starověku zanikly na tom, že vytvořily všeobecný blahobyt a občané ztratili motivaci si jej bránit. Méně civilizované (= méně zlenivělé) národy je pak převálcovali, protože jejich modus vivendi byl dlouhodobě udržitelný.

Zajímavé téma výchovy dětí se řešívá u soudů při rozvodech manželů-rodičů. Největší spory jsou o tom, že každý z rodičů chce vychovávat jinak, a ani jeden nechápe, jak to, že soudce nedává za pravdu ani jednomu a připouští, že obě metody jsou srovnatelné z hlediska přípustnosti.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #107 kdy: 02. 11. 2017, 09:26:17 »
Aha. Jak do toho schematu inkluze zapada? Jak presne funguje ochocovani ovci pomoci postizenych deti ve tride? Mlatili te po hlave Klausovymi spisy?

Ty sám jsi o tom psal. Cituji: Ucelem ceskeho skolstvi je ze stada zaku ruznych povah a nadani vychovat male sede krychlicky s co nejvice stejnou, sedou povahou a sedym nadanim, aby bylo mozno z nich poskladat krasnou, velkou, sedou krychli.

No, tak mozna inkluzi chapete vy, ja ale ne. Ucelem inkluze je umoznit napriklad telesne postizenym chodit do normalni skoly a ne do nejakeho hnusneho ustavu.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #108 kdy: 02. 11. 2017, 09:28:03 »
No, tak mozna inkluzi chapete vy, ja ale ne. Ucelem inkluze je umoznit napriklad telesne postizenym chodit do normalni skoly a ne do nejakeho hnusneho ustavu.

V tomto se s Vámi shodnu, ale já bych doplnil, že i děti s duševními poruchami mohou být inkludovatelné. Např. děti s učitými poruchami autistického spektra.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #109 kdy: 02. 11. 2017, 09:30:02 »
Pokud se bavíme o tom, že ve třídě o 20 žácích .......

......

Bavíme-li se o tom, že ve třídě je 35 dětí (tak jsem to měl v dětství já), .....

Ma-li se skolstvi zlepsit, asi by ve tride nemelo byt 20 nebo i 35 harantu.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #110 kdy: 02. 11. 2017, 09:36:38 »
Děti z rodin nemají být odebírány za žádných okolností, oslabuje to zodpovědnost rodičů za ně. Svět je o dobru a zlu, zodpovědnosti a nikoliv o jen slasti a usilování o ni.

Svata prostoto! Jste blby nebo navedeny? https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Sylvia_Likens http://www.nydailynews.com/news/crime/iowa-girl-allegedly-tortured-death-adopted-family-article-1.3212633

Jestli jeste existuje Crime Library, tak minimalne ten prvni pripad tam najdete popsany do detailu.

Citace
Děti v USA odebírá levota, proto aby rozbila tradiční civilizaci a vytvořila nového člověka. Což je zlo v čisté podobě.

Anebo pravota, podle ktere deti neziji v prostredi, ktere dostatecne odpovida idealum americkeho puritanismu.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #111 kdy: 02. 11. 2017, 09:38:10 »
Ma-li se skolstvi zlepsit, asi by ve tride nemelo byt 20 nebo i 35 harantu.

Moje zkušenost je, že kvalitní pedagog 20 dětí zvládá bez problému. Očividně ale existuje velké přípustné rozpětí, i naše generace, kdy nás bylo ve třídě 35, získala vzdělání a ve srovnávacích testech s okolními státy jsme nedopadávali špatně. Ale to už jsme zase u jiného tématu... :)

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #112 kdy: 02. 11. 2017, 09:43:59 »
No, tak mozna inkluzi chapete vy, ja ale ne. Ucelem inkluze je umoznit napriklad telesne postizenym chodit do normalni skoly a ne do nejakeho hnusneho ustavu.

V tomto se s Vámi shodnu, ale já bych doplnil, že i děti s duševními poruchami mohou být inkludovatelné. Např. děti s učitými poruchami autistického spektra.

Proto jsem napsal "napriklad". Kazdy pripad je treba individualne posoudit a kdo muze byt inkludovan a stoji o to, necht inkludovan je.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #113 kdy: 02. 11. 2017, 09:45:35 »
Moje zkušenost je, že kvalitní pedagog 20 dětí zvládá bez problému. Očividně ale existuje velké přípustné rozpětí, i naše generace, kdy nás bylo ve třídě 35, získala vzdělání a ve srovnávacích testech s okolními státy jsme nedopadávali špatně. Ale to už jsme zase u jiného tématu... :)

Byvavalo. 20 nevychovanych zmetku, kteri si mysli, ze si vuci uciteli muzou vse dovolit a ten jim ani nesmi nafackovat....

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #114 kdy: 02. 11. 2017, 09:56:48 »
Byvavalo. 20 nevychovanych zmetku, kteri si mysli, ze si vuci uciteli muzou vse dovolit a ten jim ani nesmi nafackovat....

Mám jinou zkušenost. Dobří pedagogové si umějí zjednat pořádek i bez facek. Žák si jednoznačně nesmí dovolit překročit hranice, na tom se nic nezměnilo (nemělo změnit). Bohužel, spousta pedagogů nezná jinou metodu výchovy, než tu facku. (Osobně bych se nezlobil ani na to, kdyby učitel v rozumných případech mému potomkovi facku dal).

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #115 kdy: 02. 11. 2017, 10:09:57 »
Mám jinou zkušenost. Dobří pedagogové si umějí zjednat pořádek i bez facek. Žák si jednoznačně nesmí dovolit překročit hranice, na tom se nic nezměnilo (nemělo změnit). Bohužel, spousta pedagogů nezná jinou metodu výchovy, než tu facku. (Osobně bych se nezlobil ani na to, kdyby učitel v rozumných případech mému potomkovi facku dal).

To neni tak jednoduche, kdyz zak treba uciteli vyhrozuje, ze tatinek je velke zvire a ma znamosti. Takovy zak by mel byt ze skoly vyhozen nekam do nejakeho ustavu pro nevychovane zmetky, coz se ale nedeje, protoze i ten reditel ma strach z tatinka velkeho zvirete. Ucitel neni v CR respektovanym clovekem. Byly doby, kdy rodice drzeli s ucitelem, pokud to nebyl debil a potomkovi to doma spocitali. Dnes casto drzi se svym rozmazlenym zmetkem, at udela co udela a chyba je vzdy na strane ucitele. V takovem prostredi lze tezko zjednat napravu. Take nevim, co si predstavuji, ze z jejich zmetka bude, az z te skoly vyleze. Predstava, ze o neco takoveho se budou zamestnavatele prat, je mimo misu. Ledaze by tatinek velke zvire zaridil teple mistecko, kde se neda nic zkazit.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #116 kdy: 02. 11. 2017, 10:12:54 »
To neni tak jednoduche, kdyz zak treba uciteli vyhrozuje, ze tatinek je velke zvire a ma znamosti. Takovy zak by mel byt ze skoly vyhozen nekam do nejakeho ustavu pro nevychovane zmetky, coz se ale nedeje, protoze i ten reditel ma strach z tatinka velkeho zvirete. Ucitel neni v CR respektovanym clovekem. Byly doby, kdy rodice drzeli s ucitelem, pokud to nebyl debil a potomkovi to doma spocitali. Dnes casto drzi se svym rozmazlenym zmetkem, at udela co udela a chyba je vzdy na strane ucitele. V takovem prostredi lze tezko zjednat napravu. Take nevim, co si predstavuji, ze z jejich zmetka bude, az z te skoly vyleze. Predstava, ze o neco takoveho se budou zamestnavatele prat, je mimo misu. Ledaze by tatinek velke zvire zaridil teple mistecko, kde se neda nic zkazit.

Asi se budete divit, ale naprosto s Vámi souhlasím.
Měl jsem štěstí, zatím jsem se s takovým případem nesetkal.

Doplňuji, že učitel, či ředitel, který na takovýto způsob přistoupí, si zaslouží označení zmetek stejně, jako to dítko a jeho rodič, a taktéž nemá dál na škole co pohledávat.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #117 kdy: 02. 11. 2017, 10:23:57 »
Asi se budete divit, ale naprosto s Vámi souhlasím.

Ano, to se nestava casto. Patrne se jedna o historickou udalost, ktera by mela byt zapsana do kroniky.

Citace
Doplňuji, že učitel, či ředitel, který na takovýto způsob přistoupí, si zaslouží označení zmetek stejně, jako to dítko a jeho rodič, a taktéž nemá dál na škole co pohledávat.

Jestlize reditel neni na sve skole pan a setrvani na skole jeho i ucitele zavisi na tom, jake ma neci tatik znamosti, tezko se necemu divit.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #118 kdy: 02. 11. 2017, 10:27:45 »
Jestlize reditel neni na sve skole pan a setrvani na skole jeho i ucitele zavisi na tom, jake ma neci tatik znamosti, tezko se necemu divit.

S tím nesouhlasím. Omlouvám se, jestli to bude někdo považovat za nevhodný příměr, ale po válce se také lidé dělili na ty, kteří za protektorátu jen proplouvali, a na ty, kteří zůstali na svých vysokých pozicích za cenu kolaborace. Pokud má škola vychovávat, předpokládají se morální kvality a osobní statečnost zejména od ředitele a učitelů.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #119 kdy: 02. 11. 2017, 10:39:34 »
Souhlasit s tim nemusite, ale takova je realita. Jestlize vyhozeni jednoho zmetka bude znamenat pokazde i vyhozeni jednoho reditele a prelozeni jednoho ucitele do Hornich Praskolesu, nemuzete ocekavat, ze se neco zmeni. I ucitel a reditel musi mit nejakou podporu, jednaji-li spravne, i kdyz se jedna o nepopularni opatreni. Jestlize podpora zavisi na necich znamostech... No, ryba smrdi od hlavy a schody se zametaji od shora, ze jo.