tak jsem nabyl dojem, že zásadní problém je v tom, že slabě typovaný jazyk (= ve smyslu jazyka, kde by prostředí v daném okamžiku nevědělo jakého je ten který prvek typu […]) možná ani neexistuje. Tudíž klauzule, že jazyk XY je silně typovaný je jen tak pro parádu.
Tohle mi nedá spát Myšlenkový experiment: Rozhodnu se v různých jazycích explicitně neuvádět typy proměnných, takže v C++ budou všechny pointery void*, v Javě bude všechno Object, v Go vše, jak jinak, interface{}, v Rustu Any apod. Při použití (volání metody, přístup k datům) musím vždy explicitně přetypovat. Kterépak jazyky ustojí chybu v typu a kde nastane segfault nebo něco podobně nedefinovaného a destruktivního? To jen tak k zamyšlení..
Obávám se, že mi nedochází co tím chceš demonstrovat.
Že C++ je slabě typované, přinejmenším typy bez RTTI. V Javě nebo Go se dá z takové chyby zotavit.
Toho jsem se obával. OK, můžeme se za účelem kvality diskuse vyhnout prehistorii v podobě jazyků C/C++?
Co se týče Javy a Go, tak mi to stále nedochází. Obecně v každém okamžiku prvky znají svůj typ. Že ten typ je Object nebo Any, no to je tvoje volba, ne omezení/vlastnost jazyka.
OK, jinak:
Jsou jazyky Java, Go, Rust, C#, Javascript, Python, Lua, VisualBasic, podle tebe, slabě typované? Pokud ano, tak proč?