Vyhazovaci predmety jde odstudovat na erasmu nebo si je zapsat v anglictine pro erasmaky, kvuli kterym je latka pruchodu nize.
To by mě zajímalo kolik středoškoláků má angličtinu na takové úrovni že pro ně bude snazší učit se obtížný předmět v angličtině než v češtině.
V dobách mého mládí takových ještě mnoho nebylo, ale situace se zrovna lámala - koncem devadesátek.
Dnes bych se nedivil. Není potřeba zrovna cestovat ven, stačí trochu cílevědomosti. Během střední (což je dnes min. do 19 let) už může mít mládě dost rozumu a motivace, aby na cizím jazyku o své vůli pracovalo.
Ale zcela konkrétně... mám na očích děcka, co měla angličtinu na základce jako první jazyk... pokud ne od první třídy, tak od třetí určitě. A na osmiletém gymplu dostávají v cizích jazycích kouř, jaký na gymplu nepamatuju. Mám na očích dva kluky ve věku někde mezi 14-16, kteří mají díky moderním gamesám a YouTube zhruba takovou úroveň pochopení mluveného projevu, jakou já neměl v osmnácti na konci střední. (A ten mladší je na tom líp.) Mám na očích slečnu v šesté třídě ZŠ, které Duolingo AJ/ČJ připadalo pomalé a nudné, tak si zkusila španělskou mutaci (proti angličtině jako "odrazovému" jazyku) a momentálně mastí především tuto.
Fakt bych se nedivil ničemu.