Co bych mohl s tímhle dělat za práci?

Ruprecht

Co bych mohl s tímhle dělat za práci?
« kdy: 13. 01. 2015, 13:37:01 »
Mám vystudovanou střední školu v oboru elektronické počítačové systémy. Teď studuju na vysoké (technický obor, ale s IT nesouvisející), ale mám čím dál tím větší obavu že to nezvládnu, je to hrozná zabijárna (z 30 nás po dvou letech zbývá aktuálně 6). Co umím, no, orientuju se ve Windows XP až 7 (osmičky jsem nikdy neměl v ruce) a jsem samouk co se týče Debianu/Xubuntu Linuxu, řekl bych že budu tak mírně pokročilý. Zajímalo by mě co bych s tomhle mohl dělat. Napadlo mě jestli existuje taková pozice toho "ajťáka", co kancelářským krysám mění klávesnice a instaluje programy. Spravovat třeba v nějaké malé firmě linuxový server, no možná bych to zvládl (myslím že jsem celkem schopný v tom si dohledávat informace o tom co nevím jak na to), ale přiznám se že teď bych z toho měl strach. Když si hraju se svým servříkem a něco se podělá, no tak to holt nějaký čas nepůjde, než přijdu na to co se s tím stalo a opravím to, ale tady by takovýhle průšvih znamenal v lepším případě vyhazov pro neschopnost, v horším vymáhání ušlého zisku (třeba). Jak to chodí v téhle branži v praxi?

MK

Re:Co bych mohl s tímhle dělat za práci?
« Odpověď #1 kdy: 13. 01. 2015, 13:48:25 »
A co riskuješ kromě vyhazovu z práce? Asi nic, když jsi teď student. Tak můžeš přijmout nějakou výzvu v zaměstnání, které je mírně nad tvé znalosti. Buď to zvládneš, nebo tě vyrazí. Nic horšího se stát nemůže. Jiná situace je u člověka, který má hypotéku, rodinu,...

« Odpověď #2 kdy: 13. 01. 2015, 13:56:31 »
Normalni firma nikdy nepusti bez dohladu niekoho k produkcnym servrom. Normalne ta zamestnaju, zo zaciatku budes robit klasiku: servis pc, tlaciarne, instalacia sw atd., ale o server sa stara niekto skuseny. Postupne, ak budes sikovny, tak ti budu pribudat povinnosti, napr. zastup, ak admin ide na dovolenku... a o niekolko rokov sa dostanes k sprave serverov (a zodpovednosti za ne) aj ty.