Tak to si asi celou dobu nerozumíme. Samozřejmě mluvím o konektivitě pro domácnosti a velkoobchodní službě MMO.
Asi bych navrhoval jasně rozlišovat mezi velkoobchodní službou přístupu k síti CETINu, tj. od zákazníka doma až po předávací bod CETIN-partner, a službou přístupu k síti Internet, která se skládá z velkoobchodní služby CETINu a služeb v síti velkoobchodního partnera.
Služba přístupu k síti (tj. od zákazníka doma až po předávací bod CETIN-partner) bude pro všechny velkoobchodní partnery shodná.
Ovšem od předávacího bodu dál už se kvalita zákazníkovi dodané služby přístupu k síti Internet liší například:
- kapacitou propojovacího bodu CETIN-partner (na gigabitovém propoji se bude špatně nabízet gigabitová FTTH linka)
- redundancí propojovacích bodů CETIN-partner (může a nemusí existovat)
- nastavením shaperu v síti partnera (někteří operátoři používají)
- kvalitou konektivity partnera (tranzitní partneři, peeringové body, privátní propoje se sítěmi typu Google, Akamai, Liberty Global...) a úrovní redundance jeho sítě
- kvalitou NATu partnera, pokud zákazník ve výchozím stavu má neveřejnou IPv4 adresu
To všechno má vliv na performance zákazníkovi dodané služby.
A samozřejmě se kvalita zákazníkovi dodané služby měří i pomocí parametrů typu cena za veřejnou IPv4 adresu a dostupnost IPv6 konektivity. To obvykle nemá dopad na performance, ale má to dopad na to, jakou službu zákazník doostane.
A proto není absolutně jedno, kdo vám FTTH od CETINu dodá. Nedodá tutéž službu jako jiný ISP.