Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře

tm

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #75 kdy: 03. 08. 2016, 19:19:51 »
Jj, zákony sa nás netýkajú :) Pán bude asi teenager,  že?


Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #76 kdy: 03. 08. 2016, 19:46:14 »
Jakékoliv výplody typu "je to starý, už zaplatili jiní, dá se to stáhnout bez přiložené licence" a podobně jsou prostě irelevantní a nikomu nedávají žádná práva.

Spíše naopak. Ty základní právo kopírování máš a nikdo ti ho nemůže vzít.

Tak znova (jako) pro debila. Kdyby to byla pravda a každý si mohl kopírovat cokoliv dle libosti, nemohl by jsi se tu vydávat za profi programátora, protože by žádní profi programátoři neexistovali. Všichni by chodili dřít na pole a do fabrik a někdo by možná programoval po večerech doma pro zábavu OSS, protože by jim za to stejně nikdo neplatil.

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #77 kdy: 03. 08. 2016, 19:52:39 »
Jj, zákony sa nás netýkajú :) Pán bude asi teenager,  že?

Kdo ti bere právo kopírovat? Ani v našem zákoně nic takového není, ne? Kopírování je dobré.

Jakékoliv výplody typu "je to starý, už zaplatili jiní, dá se to stáhnout bez přiložené licence" a podobně jsou prostě irelevantní a nikomu nedávají žádná práva.

Spíše naopak. Ty základní právo kopírování máš a nikdo ti ho nemůže vzít.

Tak znova (jako) pro debila. Kdyby to byla pravda a každý si mohl kopírovat cokoliv dle libosti, nemohl by jsi se tu vydávat za profi programátora, protože by žádní profi programátoři neexistovali. Všichni by chodili dřít na pole a do fabrik a někdo by možná programoval po večerech doma pro zábavu OSS, protože by jim za to stejně nikdo neplatil.

To jsi asi vymyslel sám, co? :D OSS projekty jsou těžké živoření a nikdo na nich nedělá :D Prober se, kámo!

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #78 kdy: 03. 08. 2016, 20:07:38 »
kopírování je správné a mělo by být podporováno
OK, tak začneme u vás. Zkopírujte nám sem číslo vaší platební karty, jméno, na koho je vystavena, měsíc a rok expirace a bezpečnostní kód. O další kopírování se už postaráme.

Jen lopaty si myslí, že existuje něco jako duševní vlastnictví.
Jen hlupáci pohrdají povoláním jenom proto, že je jiné, než to jejich, a ani by ho pořádně dělat nezvládli. A jen hlupáci hodnotí znalosti jiných podle toho, jaké vykonávají povolání. Dušení vlastnictví samo o sobě samozřejmě neexistuje, duševní vlastnictví je v naší společnosti vytvářeno zákonem. A úplně to samé platí i o jakémkoli jiném vlastnictví. Třeba vlastnictví lidí zákon dříve definoval, a dnes už to zakazuje.

Spíše naopak. Ty základní právo kopírování máš a nikdo ti ho nemůže vzít.
Nikoli, je to přesně naopak. V základu nemáte vůbec žádná práva. Když budete ten nejlepší javaman v nějaké gorilí smečce a spadne vám na hlavu nějaké ovoce, alfa vám ho okamžitě zabaví. Můžete si klidně někde stěžovat, že podle lidských zákonů byste to to právo měl, ale když lidské zákony neplatí, žádná práva z nich plynoucí nemáte. Alfa právo na to ovoce má, protože si to právo prosadí silou. V lidské společnosti bez zákonů by to bylo úplně stejné. Když by autor vytvořil nějaké dílo, mohl byste dupat nožičkama a bít se do prsou jak byste chtěl, že máte právo kopírovat to dílo, ale autor by vám přibouchl dveře před nosem s tím, že když si myslíte, že máte nějaké právo, tak ať si to dílo klidně okopírujete. A pak už by jen přes rameno utrousil poznámku, že jakmile bude mít pocit, že se pokoušíte dostat do jeho domu, okamžitě vás zastřelí. Protože na to má právo zase on.

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #79 kdy: 03. 08. 2016, 20:41:39 »
Nezvládl bych špatně programovat? Nic neumět a jen lepit frameworky na sebe bez nějaké koncepce? Celkově mi přijde, že neumíš číst, ale to mě ani nepřekvapuje :D

Celý je to nějaký mimo. Prostě ve společnosti má každý právo kopírovat. Střílet lidi by mohl mít také, jen to není moc dobré. Lepší je mít  to zabíjení nějak posvěcené. Takže třeba policie by zabíjela feťáky a nikdo by nesměl nic říct atd. Ale to jsou normální služby, které se platí. Kopírování je ale prospěšné a každý z něj má užitek.

Kopírování by se mělo víc propagovat, protože dneska už ani lidi pořádně nevědi, že je to vlastně super věc.


Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #80 kdy: 03. 08. 2016, 20:57:05 »
Kopírování by se mělo víc propagovat, protože dneska už ani lidi pořádně nevědi, že je to vlastně super věc.
Propagujte, propagujte. Ty údaje o platební kartě.

Bill Gates

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #81 kdy: 03. 08. 2016, 21:00:13 »
Že vás to s ním ještě baví, je to idiot, bez tak nemá ani na to programování v Javě  ;D

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #82 kdy: 03. 08. 2016, 21:20:41 »
Že vás to s ním ještě baví, je to idiot, bez tak nemá ani na to programování v Javě  ;D

Tak co s ním máme dělat :D Vždy se vyjadřuje k tomu stejnému a úplně stejně. Co když to někdo čte a bere to vážně. Se pak bude bát i stáhnout nějakou hru z netu.

you_are_a_pirate

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #83 kdy: 04. 08. 2016, 02:02:30 »

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #84 kdy: 04. 08. 2016, 09:01:40 »
Pekne poctenicko. For je v tom, ze vsechny ty, co ostatni oznacuji za lopaty (ach ty hormony v puberte) asi ani nenapadlo pouzit Google. A tam, treba na wikine https://cs.wikipedia.org/wiki/Autorsk%C3%A9_pr%C3%A1vo najdou treba:

...o práva na užití díla patří:
* právo na rozmnožování díla,
* právo na rozšiřování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na pronájem díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na půjčování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na vystavování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na sdělování díla veřejnosti (provozování živě či ze záznamu, přenos provozování díla, vysílání rozhlasem či televizí apod.);
* kromě těchto práv do majetkových autorských práv patří také
* právo na odměnu při opětném prodeji originálu díla uměleckého,
* právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu (viz užití pro osobní potřebu níže).

Kdo to docetl po posledni bod vidi, ze pubosi trpi nejel selektivni hluchotou "Jenicku, uklid si v pokoji! (Zadna reakce). Jenicku, vecere je na stole! (Rychla reakce)", ale i slepotou a lenosti najit si na relevantnich webech relevantni informace. 

Mimochodem, pokud chcete uzit assety hry, ktera je stara a myslite si, ze se k ni proto nikdo nebude hlasit, muzete mit docela problem. I ti co delaji remaky starych her nejsou zadni pitomci a maji legistalitu ostrenou, jenze to na venek neni videt, je to interni zalezitost skupiny / firmy. Priklady necham na UTFG.
A ano, i napsani vlastniho engine a pouzivani jinych assetu muze byt problem a kdo ma vsech 5 pohromade, da si na to bacha. Jsou to ale slozite pravnicke otazky a odpovedi zavisi na konkretnim pripade (staci jinak jedno slovo v puvodni licenci). Ovsem jestli chcete riskovat kriminal, je to na vas. Treba se nic nestane. A treba jo. Uz vidim, jak bude soudce chapave pokyvovat hlavou, az budete argumentovat, ze na rootu rikali, ze kdo si mysli ze nemuze kopirovat je lopata a prece takove nebudete poslouchat.

vlna

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #85 kdy: 04. 08. 2016, 10:30:03 »
Zapomeňte na licenci - pokud assety (grafika, hudba) ve hře nejsou počítačovým programem nebo databázi, tak si je může koncový uživatel klidně stáhnou a používat pro osobní potřebu - tedy i pro spuštění hry třetí strany. Klíčové je zde slovo volná užití. Pravděpodobně se do osobní potřeby vejde i vývoj hobby projektu, který ty assety používá, ale nedistribuuje. Za volná užití se platí tzv. autorské poplatky. Pokud Develman chce podrobný rozbor, nechť zaúkoluje svého právníka.

Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #86 kdy: 04. 08. 2016, 11:03:28 »
Zapomeňte na licenci - pokud assety (grafika, hudba) ve hře nejsou počítačovým programem nebo databázi, tak si je může koncový uživatel klidně stáhnou a používat pro osobní potřebu - tedy i pro spuštění hry třetí strany. Klíčové je zde slovo volná užití. Pravděpodobně se do osobní potřeby vejde i vývoj hobby projektu, který ty assety používá, ale nedistribuuje. Za volná užití se platí tzv. autorské poplatky. Pokud Develman chce podrobný rozbor, nechť zaúkoluje svého právníka.
Což se týká ČR a možná některých dalších banánistánů. Aby se mu taky časem nestalo, že si zajede nakoupit kilometr za hranice do Německa, kde ho sbalí a v tom lepším případě jen zavřou, v tom horším vydají do opravdové USA demokracie, kde z něj udělají zločince století a dají mu křeslo. Ono totiž v normální zemi má majitel práv skutečně nějaká práva, která mu zákon neomezuje jen za základě toho, jestli se jedná o hudbu, obrázek, film, nebo program.
Jinak mimochodem - i u nás by s tím mohl být problém, protože velmi pravděpodobně nepůjde o dílo zveřejněné, takže i stažení pouze třeba grafiky pro hru by mohlo být mimo zákon.

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #87 kdy: 04. 08. 2016, 11:20:41 »
Zapomeňte na licenci - pokud assety (grafika, hudba) ve hře nejsou počítačovým programem nebo databázi, tak si je může koncový uživatel klidně stáhnou a používat pro osobní potřebu - tedy i pro spuštění hry třetí strany.
Jenže tady se nebavíme o tom, že si to uživatel sám stáhne pro vlastní potřebu. Původní dotaz zněl, že tazatel chce vytvořit hru, která bude absolutně závislá na assetech z jiné hry, bez nich nebude fungovat a nebude dávat žádný smysl. Koncový uživatel by žádný problém neměl, tam by to bylo užití pro osobní potřebu. Ale autor té hry by měl problém, protože je dost pravděpodobné, že jeho hra by byla považována za dílo odvozené od původní hry. Vždyť i tazatel sám to nazval, že by používal kradený asset.

Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #88 kdy: 04. 08. 2016, 11:34:02 »
Tak, to jsem hledal...

1.4.1 Díla odvozená

Dílo zpracované - tvůrčím způsobem zpracované dílo, které vznikne přepracováním původního díla jako dílo zcela nové (př. filmový scénář, dramatizace románu). Zpracování je možné pouze se souhlasem původního autora a odvozený autor takového díla se nazývá zpracovatel.

javaman (ten nejdražší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #89 kdy: 04. 08. 2016, 12:47:12 »
OMG, používání kopií samozřejmě problém mít může, ale také nemusí. Eticky je to správné, jen legálně je to problematické. Ale rozhodně vás nikdo nebude zavírat a k soudu se to dostane dost těžko. Kdo váhá, ať se zeptá u BSA, protože oni jsou kvalitní tvůrci obsahu a ví, co je pro všechny nejlepší.