V čem učit programovat školáka na prvním stupni?

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #15 kdy: 21. 02. 2018, 01:01:15 »
https://code.org/

To vypada dost genialne, jak tam skladaji algoritmy do puzzle.


Labrat

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #16 kdy: 21. 02. 2018, 01:07:46 »
Logo. To byl skvely programovaci jazyk pro deti, tusim podobny Prologu nebo Lispu. Ma grafiku se zelvou, prikazy pro pohyb zelvy, a prikazy zelva dolu zelva nahoru, ktere ovladaji to, jestli zelva pri pohybu kresli nebo ne. Ale ten jazyk neni omezeny na primitivni konstrukce vedouci k par cmaranicim od zelvy. Ve skutecnosti se v nem daji delat komplikovane veci a zelvu neni nutno pouzivat. Nicmene zelva decka urcite zaujme.

Pokud vim, existuje vicero implementaci pro Linux a staci na to stary notebook z elektrosrotu, kdyby to prcek rozflakal, nebude to velka skoda.

Chudáci děti. Proč ne něco moderního? Zamrzl jste v osmdesátých letech. V Americe se podle SICP dávno neučí. Prolog se ukázal jako slepá cesta. Moderní AI není založena na logice.
Moderní je teď tohle: https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

mmm

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #17 kdy: 21. 02. 2018, 01:31:03 »
Moderní je teď tohle: https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

Tohle není elitní škola. Školy pro chudé jsou závislé na filantropech. Bohatí filantropové nechtějí, aby chudé děti konkurovaly jejich dětem. Proto sponzorují tehle sračky.

Co s tím chcete dělat?

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #18 kdy: 21. 02. 2018, 01:31:45 »
Moderní je teď tohle: https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM
Kolik bodů je ve státní maturitě za to, když je člověk černoch?

Yarda

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #19 kdy: 21. 02. 2018, 07:17:30 »
Výňatek z klasika (Terry Pratchett: Věda na Zeměploše):

...Existuje jeden rys vyučování, na který bychom chtěli upoutat vaši pozornost. Nazýváme ho „Lži-dětem“ . Obáváme se, že někteří čtenáři by se mohli pozastavit nad slovem „lži“ - to totiž Iana a Jacka dostalo do velkých problémů s jistými literárně založenými Švédy na vědecké konferenci, protože ti to vzali příliš vážně a strávili několik dní protestováním, že „to není lež\“ Je. Je, a máme pro ni ty nejlepší důvody, ale stále je to lež. Lež-dětem je tvrzení, které je nepravdivé, ale vede dětský rozum k důkladnějšímu vysvětlení, které dítě ocení jen tehdy, pokud mu předcházela lež.
Raná vývojová stadia výuky musela obsahovat spoustu Lží- dětem, protože rané výklady musely být jednoduché. Ale žijeme ve složitém světě a Lži-dětem musely být nahrazeny složitějšími příběhy, pokud se z nich nemají stát opravdové lži. Bohužel to, co si většina z nás pamatuje z vědy, jsou jen špatně zapamatované Lži-dětem. Například duha. Všichni si pamatujeme, jak nám ve škole bylo vštěpováno, že sklo a voda rozkládají světlo na jeho základní barvy - existuje dokonce i hezký experiment, kde je to vidět - a řekli nám, že stejným způsobem se tvoří duha, světlem procházejícím skrz kapky deště. Když jsme byli dětmi, nikdy nám nepřišlo, že zatímco je tím vysvětlena barva duhy, nevysvětluje to tvar. Ani to nevysvětluje, jak se světlo z mnoha různých dešťových kapek nějakým způsobem složí, aby vytvořilo zářivý oblouk. Proč se to celé nerozmaže? Tohle není to správné místo, kde bychom vám vysvětlili všechnu tu elegantní geometrii duhy - ale alespoň vidíte, že „lež“ není zase tak silné slovo. Školní vysvětlení odvádí naši pozornost od skutečné krásy duhy, spolupracujícího efektu všech kapek, tím, že předstírá, že když vysvětlíte barvy, je všechno hotovo.
Ostatními příklady Lží-dětem jsou představa zemského magnetického pole ve tvaru obřího magnetu s nápisy N a S, obrázek atomu jako miniaturní sluneční soustavy, nápad, že žijící měňavka je miliardu let starý „primitivní“ organismus, myšlenka, že DNA je stavební plán žijícího organismu a spojení mezi relativitou a účesem Alberta Einsteina (to je nápad, na který mohli přijít jen lidé s takovým účesem). Kvantová mechanika postrádá takovou veřejnou „nálepku“ - nevypráví žádný jednoduchý příběh, kterého by se mohl nespecialista chytit a držet - takže se ohledně ní cítíme dosti rozpačitě.
Pokud žijete ve složitém světě, musíte ho zjednodušit, abyste mu porozuměli. Vlastně přesně tohle ve skutečnosti znamená slovo “porozumět“. Pro různé úrovně vzdělání existují odpovídající úrovně zjednodušení. Lhář-dětem je úctyhodné a potřebné povolání, jinak známé jako „učitel“....


Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #20 kdy: 21. 02. 2018, 07:27:44 »
Jděte do vole zadeke s těma politickejma sračkama buzeranti!
20 nebo kolik prispevku a jen asi tri k veci.

Diky za code.org, to vypada jako presne to co jsem hledal. Pak jeste mozna neco bliz elektronice? Neco jako arduino pro deti?
Děkuji za možnost editace příspěvku.

neni

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #21 kdy: 21. 02. 2018, 08:58:07 »

Pennis Fitchie

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #22 kdy: 21. 02. 2018, 09:10:49 »
Kup jim učebnici Céčka od Herouta a pak je nasměruj na KSP.

Flasi

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #23 kdy: 21. 02. 2018, 09:14:08 »
Kup jim učebnici Céčka od Herouta a pak je nasměruj na KSP.

Troling se musí umět a ty to umíš. Nechat školáky prvního stupně na pospas céčku je poměrně jistý způsob, jak je od programování ochránit na zbytek života :-D

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #24 kdy: 21. 02. 2018, 09:17:55 »
Pak jeste mozna neco bliz elektronice? Neco jako arduino pro deti?
Existuje několik způsobů, jak Arduino programovat vizuálně ve stylu Scratche. Když si zadáš do Google "arduino scratch", "arduino kids" apod., tak je určitě najdeš. Nevím, jaký je stav teď, ale když jsem to zkoušel před pár lety, tak to bylo trochu nedotažené.

Hraní s hardwarem je o dost náročnější na rodiče, protože jestli děcka už třeba trochu hrají hry, tak je nějakou blikající ledkou moc neoslníš ;) Vymyslet něco, co zároveň děcka zvládnou a zároveň to nebude úplně trapný, není jednoduchý.

Ještě pak existuje spousta různých hw stavebnic pro děti - různých kostiček, co se dají nějak spojovat, stavebnic robotů atd. atd. Prostě věci v tomhle stylu: https://www.teaching.com.au/catalogue/mta/mta-ict-digital-systems-littlebits
Konkrétní neporadím, jsou toho mraky.

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #25 kdy: 21. 02. 2018, 09:21:55 »
codecombat.com
Tyjo, to je rafinovaný až podlý, jak je to stylizovaný do dnešních her pro děcka :)

Ivan Nový

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #26 kdy: 21. 02. 2018, 09:54:17 »
Pak jeste mozna neco bliz elektronice? Neco jako arduino pro deti?
Existuje několik způsobů, jak Arduino programovat vizuálně ve stylu Scratche. Když si zadáš do Google "arduino scratch", "arduino kids" apod., tak je určitě najdeš. Nevím, jaký je stav teď, ale když jsem to zkoušel před pár lety, tak to bylo trochu nedotažené.

Hraní s hardwarem je o dost náročnější na rodiče, protože jestli děcka už třeba trochu hrají hry, tak je nějakou blikající ledkou moc neoslníš ;) Vymyslet něco, co zároveň děcka zvládnou a zároveň to nebude úplně trapný, není jednoduchý.

Ještě pak existuje spousta různých hw stavebnic pro děti - různých kostiček, co se dají nějak spojovat, stavebnic robotů atd. atd. Prostě věci v tomhle stylu: https://www.teaching.com.au/catalogue/mta/mta-ict-digital-systems-littlebits
Konkrétní neporadím, jsou toho mraky.
To je špatný přístup. Děti je třeba vychovávat nudnou opakující se činností, jejíž význam nechápou, teprve až je cíle dosaženo, nastoupí aha efekt. Viz Karate Kid. To je správná příprava na reálný život.

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #27 kdy: 21. 02. 2018, 09:55:50 »
To je špatný přístup. Děti je třeba vychovávat nudnou opakující se činností, jejíž význam nechápou, teprve až je cíle dosaženo, nastoupí aha efekt. Viz Karate Kid. To je správná příprava na reálný život.
Jistě. Ideálně v kombinaci s rákoskou - ruce za zádama a jen se hneš, dostaneš ránu.

D


Olda

Re:v čem "učit" skolaka na prvnim stupni
« Odpověď #29 kdy: 21. 02. 2018, 09:56:53 »
zaklady logaritmizace,

Logaritmické tabulky a nebo  logaritmické pravítko.