Studium C# - Godot, MAUI

Studium C# - Godot, MAUI
« kdy: 09. 11. 2025, 23:33:45 »
Zdravím,

chtěl bych poprosit o radu, jak dál pokračovat ve studiu C#.
Mým cílem je nejen tvořit hry v Godotu, ale i umět C# použít prakticky – ideálně i v zaměstnání (např. při vývoji crossplatform aplikací).

Zatím jsem prošel knihou *C# bez předchozích znalostí* (Pavel Bory) a pokračuju s materiály na [Microsoft Learn](https://learn.microsoft.com/). Přesto z toho mám takový zvláštní pocit – jednak kvůli nejednotnému stylu (asi AI generované lekce), ale i kvůli rozdílům mezi verzemi C# a .NETu, které mě občas matou.

Máte někdo tipy na kvalitní zdroje nebo knihy pro další studium C#, které shrnují důležité koncepty na vyšší úrovni (něco ve stylu *C# in Depth* od Johna Skeeta)?

Rád bych se vyhnul „tutorial hell“ a naučil se C# pořádně pochopit.

Díky předem za tipy!






Mudvy

Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Odpověď #1 kdy: Dnes v 00:11:54 »
Moje rada asi nebude populární ale zase bych to studium nepřeháněl. Spíš bych doporučil si vymyslet projekt a ten si realizovat podle dosavadních zkušeností - pak pokud nemáš s kým to konzultovat tak to projdi s ai co si o tom myslí a jestli by to nešlo udělat jinak a jak. Takhle z něj dostaneš zajímavý moudra co ti napoví jaké oblasti se učit dál.

V praxi používáme c# na WPF appky, API, knihovny, ASP. Jsou nasazené třeba v Azure, lokálně nebo docker. Třeba ty WPFka se člověk může učit roky - jen MVVM je pěkně velká kapitola nejen o psaní kódu ale i o tvorby architektury.

Jako seniorní vývojář totiž už neřešíš jednotivé funkce ale architekturu jak se to všechno poskládá aby to fungovola co nejjednodušeji a nejpřehledněji. Chceš automatizovaný testy, chceš to spravovat v nugetech, chceš to logovat, chceš mít kvalitní updater, chceš mít recyklovatelné funkce, chceš mít zabezpečení, chceš mít dobře oddělené vrstvy atd.

Pokud bych tě mohl nasměrovat - tak se spíš zaměř na všeobecné pochopení architektury. To je to co tě bude víc trápit. Znát všechny nuance C# není zas tak důležité