Úloha v assembleru

Pan♂P​r​d​e​lka☺

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #15 kdy: 05. 05. 2015, 21:41:44 »
Učitel rozdal žákům 20 různých zadání, aby od sebe nemohli opisovat.
Už tu máme dva :-D tak ještě těch zbývajících 18 :-D

2 Tichous: a hele, mě to baví, jen nevím, jak to dostat do toho čipu, protože programovat umím, ale bastlit úplně ne.
Těžko to můžu odzkoušet, takže doval dokumentaci a všechno, co máš, ať je čeho se chytit.


Tichous

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #16 kdy: 05. 05. 2015, 21:55:36 »
Na vstup 2 brány P3 je připojeno tlačítko, na výstup 0 brány P1 je přes spínací tranzistor připojen reproduktorek.
Napište a odlaďte program, který při prvním stisku tlačítka spustí generování tónu o kmitočtu 440 Hz, při dalším stisku generování ukončí atd. Je třeba programově ošetřit zákmity tlačítka při jeho sepnutí:
                                     
K realizaci použijte mikrořadič AT89S2051.
                                               

Schéma zapojení (včetně napájecího zdroje):

 
 
Popis zapojení, výpočty:

 
 
Seznam použitých součástek:

 
 
Vývojový diagram programu:

 
 
Výpis zdrojového textu programu s komentářem:

 
 
Popis programu, výpočty:

 
 
Závěr:

čumil

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #17 kdy: 05. 05. 2015, 22:11:45 »
Todle je seminární práce? No potěš koště ... by mne zajímalo co to sakra leze na IT VŠ ... No jo no, umí to šukat s matematikou, ale informatika je na ně moc divoká kočka ... Takhle triviální příklad za tebe nikdo nebude dělat. Přečti si dokumentaci a udělej to, logika je triviální. Co chceš dělat v praxi? Taky na fórum napsat, "Potřebuju program kterej najde nejkratší cestu z bodu A do bodu B v grafu, data tahá z databáze. Prosil bych i odzkoušet na severním pólu." ? Fakt, já sem z těch dnešních "programátorů" mimo.

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #18 kdy: 05. 05. 2015, 22:13:57 »
Na vstup 2 brány P3 je připojeno tlačítko, na výstup 0 brány P1 je přes spínací tranzistor připojen reproduktorek.
Napište a odlaďte program, který při prvním stisku tlačítka spustí generování tónu o kmitočtu 440 Hz, při dalším stisku generování ukončí atd. Je třeba ...
...
Popis programu, výpočty:

Závěr:

No ty vole ...

Tichous

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #19 kdy: 05. 05. 2015, 22:19:03 »
Ale tohle neni moje zaměření , tohle je vedlejsi predmet , proto to moc neumim , dal v praxi se tomu venovat nebudu :)


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #20 kdy: 05. 05. 2015, 22:29:46 »
Desim se budoucich inzenyru. Budoucnost vidim ve stylu postapokalyptickych filmu. Uz ted kolikrat neco rozebiram a rikam si, ktery #@!'% to vymyslel, ale do budoucna k tomu asi budu muset prikusovat Prozac.

HUFU

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #21 kdy: 05. 05. 2015, 22:39:24 »
Ale tohle neni moje zaměření , tohle je vedlejsi predmet , proto to moc neumim , dal v praxi se tomu venovat nebudu :)

Wow, mě tedy udivuje to přesvědčení některých lidí, že se něčemu nikdy nebudou věnovat a proto se to přeci nebudou učit. Jaké uplatnění asi tak může najít člověk neschopný nebo neochotný naučit se novou věc mimo "jeho" obor? Bude někde v kanclu dělat cvičenou opici do vyhoření, protože je přeci pod jeho úroveň nějak se rozvíjet. Je mi z podobných vysokoškoláků na zvracení. Ono to neumí ani se pořádně zeptat a nedokáže to pochopit větu "napiš sem svoje nefunkční řešení a někdo tě popostrčí ke správnému řešení".

Jdi si vzít lopatu a jdi kopat žlaby pro kabely. I kdybys studoval medicínu a tohle byl vedlejšák, nechci se ti dostat pod ruku s tímhle přístupem ke vzdělání. Na VŠ chodíš pro to, aby ses naučil co nejvíc věcí a získal rozhled. Titul bez znalostí je ti k ničemu. A bez jakékoliv píle už tuplem.

Stejně si myslím, že je to nějaký joke, protože takhle hloupí lidé přeci nemůžou studovat :-D

Tichous

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #22 kdy: 05. 05. 2015, 22:46:36 »
Za 1. Nechodim na VŠ ale na stredni
A za 2. Napsal jsem sem o radu a ne o prispevky typu jako jsi napsal ty

faraon

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #23 kdy: 05. 05. 2015, 22:54:46 »
prosim ? vy jste mi sem napsal ted první příspěvek....
Sem možná ano, ale ty také nežebráš jenom na tomhle webu, žejo :-P

Akorát že tady ti budou nadávat o dost víc, protože tihle lidé dávno zapomněli to, co ty ses ještě ani nenaučil :-D

jiri.tusla

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #24 kdy: 06. 05. 2015, 09:37:40 »
Zkusme to konstruktivně. Kam už ses dostal?
Hledě do datasheetu http://www.atmel.com/Images/doc3390.pdf mi přímo vyvstává řešení.
Zaměř se zejména na alternativní funkce nožiček P3.2 (kapitola 4.4 Port 3) a pak různá přerušení, kapitola 13. Interrupts.

Někde si najdi, jak je to s ošetřením zákmitů. Máš dokonce na výběr - udělat to hardwarem nebo uvnitř MCU.
A zkus nastřelit schéma. Pak se nad ním pobavíme dál.

l

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #25 kdy: 06. 05. 2015, 09:58:59 »
Todle je seminární práce? No potěš koště ... by mne zajímalo co to sakra leze na IT VŠ

Osoba, která tohle zvládne bez cizí pomoci, je naopak velmi vhodná pro práci v IT. Musela nastudovat dokumentaci k "počítači", naučit se programovací jazyk počítače v tomto případě assembler, naprogramovat úlohu a fyzicky vyrobit funkční aplikaci počítače. Úroveň úlohy odpovídá věku. Troufám si tvrdit, že významná část současných absolventů VŠ IT tohle nezvládne a při obsluze přerušení se rozbrečí.

v

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #26 kdy: 06. 05. 2015, 10:13:11 »
Zkusme to konstruktivně. Kam už ses dostal?
Hledě do datasheetu http://www.atmel.com/Images/doc3390.pdf mi přímo vyvstává řešení.
Zaměř se zejména na alternativní funkce nožiček P3.2 (kapitola 4.4 Port 3) a pak různá přerušení, kapitola 13. Interrupts.

Někde si najdi, jak je to s ošetřením zákmitů. Máš dokonce na výběr - udělat to hardwarem nebo uvnitř MCU.
A zkus nastřelit schéma. Pak se nad ním pobavíme dál.

použití přerušení k zjištění stavu tlačítka mi přijde přinejmenším kontroverzní a vzhledem k zadání ("Je třeba programově ošetřit zákmity tlačítka") bych řekl, že hardwarem to nepůjde, zapojení se mi zdá být popsané dostatečně

jiri.tusla

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #27 kdy: 06. 05. 2015, 10:26:37 »
Zkusme to konstruktivně. Kam už ses dostal?
Hledě do datasheetu http://www.atmel.com/Images/doc3390.pdf mi přímo vyvstává řešení.
Zaměř se zejména na alternativní funkce nožiček P3.2 (kapitola 4.4 Port 3) a pak různá přerušení, kapitola 13. Interrupts.

Někde si najdi, jak je to s ošetřením zákmitů. Máš dokonce na výběr - udělat to hardwarem nebo uvnitř MCU.
A zkus nastřelit schéma. Pak se nad ním pobavíme dál.

použití přerušení k zjištění stavu tlačítka mi přijde přinejmenším kontroverzní a vzhledem k zadání ("Je třeba programově ošetřit zákmity tlačítka") bych řekl, že hardwarem to nepůjde, zapojení se mi zdá být popsané dostatečně
Nic Ti nebrání se též zúčastnit konstruktivní diskuse. Rád se také něčemu přiučím.
Nicméně jsem tyhle odpovědi chtěl slyšet spíš od Tichouse. Jestli rozumí zadání a například ví, co je přerušení...

v

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #28 kdy: 06. 05. 2015, 10:32:24 »
Zkusme to konstruktivně. Kam už ses dostal?
Hledě do datasheetu http://www.atmel.com/Images/doc3390.pdf mi přímo vyvstává řešení.
Zaměř se zejména na alternativní funkce nožiček P3.2 (kapitola 4.4 Port 3) a pak různá přerušení, kapitola 13. Interrupts.

Někde si najdi, jak je to s ošetřením zákmitů. Máš dokonce na výběr - udělat to hardwarem nebo uvnitř MCU.
A zkus nastřelit schéma. Pak se nad ním pobavíme dál.

použití přerušení k zjištění stavu tlačítka mi přijde přinejmenším kontroverzní a vzhledem k zadání ("Je třeba programově ošetřit zákmity tlačítka") bych řekl, že hardwarem to nepůjde, zapojení se mi zdá být popsané dostatečně
Nic Ti nebrání se též zúčastnit konstruktivní diskuse. Rád se také něčemu přiučím.
Nicméně jsem tyhle odpovědi chtěl slyšet spíš od Tichouse. Jestli rozumí zadání a například ví, co je přerušení...

ovšem vám brání v účasti v konstruktivní diskusi to, že jste si ji nepřečetl celou, zdá se, že ani úvodní příspěvěk

Re:Úloha v assembleru
« Odpověď #29 kdy: 06. 05. 2015, 10:35:07 »
Todle je seminární práce? No potěš koště ... by mne zajímalo co to sakra leze na IT VŠ

Osoba, která tohle zvládne bez cizí pomoci, je naopak velmi vhodná pro práci v IT. Musela nastudovat dokumentaci k "počítači", naučit se programovací jazyk počítače v tomto případě assembler, naprogramovat úlohu a fyzicky vyrobit funkční aplikaci počítače. Úroveň úlohy odpovídá věku. Troufám si tvrdit, že významná část současných absolventů VŠ IT tohle nezvládne a při obsluze přerušení se rozbrečí.

+1