Tedy "sum type"? Tak tam má Go asi fakt handicap.
Jo. Nebo se používá i termín "composite type".
No ale interface naopak podporuje...
Ne že bych chtěl zrovna já obhajovat Go, jenom mě zajímalo, proč jsi po něm tak tvrdě vyjel.
Interfejsy sice podporuje, ale celkově je ten type systém dost omezený. Prakticky se to projevuje tak, že ve spoustě kódu uvidíš "prázdný interfejs" - tj. ekvivalent Object. Go je na tom prostě teď stejně jako Java před deseti lety. A i ty argumenty jsou stejné... (nejen) v tomhletom je Go trochu smutný příběh.
Jasně, i mně přijde návrh Go na hlavu (pragmatické výhody jsou, nepopírám). Teď řeší, jak udělat líp ošetření chyb, přičemž ale už v době původního návrhu jazyka muselo být jasné, že řešením je haskellovský Either. Jenže oni se rozhodli ten jazyk napsat takhle "blbě", protože takhle blbě se přece píše kód už desítky let a taky to jde.
Na druhou stranu třeba Rust má prakticky všechno správně - má algebraické typy, má pattern matching, má monadické řetězení operací, všechno krásně zapadá. Na druhou stranu je ten jazyk statický až na půdu, všechny ty abstrakce se v době překladu zapečou až pomalu do železa. Může to omezovat, ale sedí mi to dohromady.