Nabízím zdarma ke stažení vývojové prostředí pro dosbox. Sám už ho nevyužiju, věnuju se teď už něčemu jinému.
Nabízím ho bezplatně a to i pro možné komerční účely kterých s ním dosáhnete.
Jedná se o Turbo Pascal pro DOSBox a Turbo Assembler, součástí archivů je pak ještě Netwide Assembler a FreePascal verze ještě před začátkem chyb freepascalu (1.01)
pokud máte zájem pokračujte zde : tigerhareram.cz/dosbox.html
nainstalujte si dosbox-x který pod windows a pod linuxem nepadá nebo verzi která vám funguje SVN. Práce v dosboxu je lepší než na pc přímo s dosem , máte sandbox že vám spadne při chybě jen dosbox a systém zůstane běžet.
nastavte si rychlost opakování klávesnice , a dál cycles a ohledně obrazovky rozlišení aby vyšlo na velikost monitoru ve fullscreenu
postup instalace je na pravé straně obrazovky na uvedené stránce , věnujte pozornost nastavení autoexecu , pro lepší češtinu
stáhněte tyto balíčky : WORLD-2012, WORLD-2013, WORLD-2015, WORLD-2017, WORLD-2018 *.zip teoreticky int21h.zip
začněte prohlédnutím získaného software, rozbalte si je do složek a podívejte se
dostáváte utilitu SYSMAN a ATHELP v češtině které popisují platofrmu PC pro DOS v našem případě DOSBox a PCGPE (příručka programátora her anglicky)
samotný pascal Borland Turbo Pascal 7.0 má nápovědu v plnohodnotném stavu česky s diakritikou , obsahuje vstup jak do psaní v pascalu tak assembleru , rovná se učebnici jazyka
začneme s WORLD-2012 , podívejte se na Netwide Assembler , je to IDE s nápovědou , obsah jde vkládat přilinkovaný jako objekty malých částí kódu do FreePascalu
je tam k tomu ukázka na to je dobrý je to však poměrně náročná procedura , když to nezvládnete není to taková ztráta , později se kód asm přidává přímo v textu pascalu
prohlédněte si ukázkové malé hry a knihovnu lite.pas , jak se liší verze BP od verze FP knihovny lite.pas a na její obsah
měli byste to zvládnout načíst do synapsí a ganglií celé naráz a zapamatovat si strukturu dat , všimněte si úsporného formátu grafiky a zvuku který jsem vymyslel pro použití při nárocích na malé místo
pokračujte WORLD-2013 a WORLD-2015 ukázková hra GAMBLER a program který edituje datové formáty o kterých jsem mluvil MultiED
z učebnice z nápovědy byste měli být schopni naučit se psát jak na to a na ukázkových programech a hrách byste měli pochopit např vykreslování , řešení klávesnice myši , paměť nebo paralelní procesy
jakmile budete znát strukturu lite.pas přikročte k WORLD-2017 a WORLD-2018
knihovna je přejmenována na liteX.pas přibyl Sound Blaster a funkce pro 3D grafiku (ty nemám vyzkoušené získal jsem je z ruska zřejmě jsou však anglické já však tyto věci neumím)
litex.pas je rozdělena přehledně do jednotlivých rutin v jednotlivých souborech a využívá 640KB paměti + 16MB XMS , umožňuje VGA 320x200 (400fps) a SVGA 640x400 (25fps) , píše texty a čísla , má zvuk pracuje se scrollingem
věnujte pozornost editoru datových formát rozděleného do 4 částí , původní MultiED je zde již nekompatibilní pro známé datové formáty miniatur , definice se liší
můžete nakreslit pixel art v programu EditGRA.exe a převést do litex.pas
program EditMap.exe pracuje s mapou pro scrolling využívá při tom EditGra.exe , využívá opakující se objekt
EditSND.exe pracuje s tabulkou zvuků pro pc speaker
nakonec si nechávám BMPInfo.exe pracuje s bmp nejstarší hlavičky tohoto formátu a nejmenší , ukazuje ji na levé straně a vpravo je obrázek max 160x200 p
v případě že bude mít jen barvu 0 a 1 je tu možný převod na EditGra formát stiskem F2 , pak další retuše již v EditGRA.exe
nakreslete si na A4 na výšku obrázek např tužkou nebo fixem , nebo tuží , ten si naskenujte a převeďte na barvu 0 a 1 na velikost 160x200 , vložte úspěšně do BMPInfo.exe
dál F2 převeďte na formát pro EditGRA.exe a tím získáte grafiku do hry do litex.pas , tyto obrázky ji skvěle ozdobí a jsou malé
pro představu engine litex.pas se hodí např na dungeon nebo na 2D scrollovací hru
pro inspiraci se podívejte na hru Ninja Ryukenden II pro platformu NES , na nějaký longplay na youtube , je to podobná platforma i engine (256KB rom cartridge)
svoji vytvořenou hru můžete vydat na itch.io a to i komerčně svépomocí že si ji tam zařadíte a provedete dostatečné zviditelnění na internetu a v médiích
současně je možný prodej na steamu , tam to stojí asi 100 dolarů za kontejner pro jednu vydávanou hru
dále můžete svou hru poslat Miroslavu Šancovi ze společnosti AAA games , je tu možnost že ji někam zařadí do knihy o českých hrách nebo ji vydá sám
engine litex.pas je snadný a lehký , asi jako v tom filmu jak měl lefebl stůl a na něm měl ty knížky a hrnek kávy , je to rozdělené přehledně
pokud máte nějaké zkušenosti např s jazykem C , budete zde jako doma , pascal se lépa chápe a pamatuje díky didaktickým slovům
nabízím tento svůj pascal
PS: jinak nic nehledám a neřeším otázku typu co se jak dělá nebo proč mi to nejde , chtěl jsem nabídnout download
PS2: pro dos existuje počítač pc104 jednodeskový prodává se asi za 7000kč využívá se však v průmyslu