Předně je potřeba se zamyslet, že to co jim budeš ukazovat s arduinem, bude ze 30 dětí na ZŠ relevantní a pochopitelné tak pro 2-5. Zbytek to buďto nepochopí, nebo (zejména holky) to nebude tolik zajímat.
Plus k tomu já se někdy zamýšlím nad tím, jestli bych chtěl můj obor sw vývoje vůbec nějakým dětem ukazovat a tímto směrem je směrovat, aby se ho učily - přecejen na vývoj stačí, když k tomu trochu študák přičuchne na střední, klidně na nějakém gymplu, a potom až na VŠ, až to bude mít v hlavě trochu srovnané a bude schopen vidět pro a proti tohoto oboru.
Btw, pro mladé děti vidím spíše než v arduinu smysl v Excelu. Oproti arduinu je totiž Excel relevantní k mnohem většímu počtu lidí ve třídě, a hodí se i do praktického života, ikdyž není dotyčný nerd. Třeba na rozpočet, nebo výpočty hypoték atp., i holy co budou třeba účetní se hodí ovládat Excel. Ale programovat Arduino? To moc ne.
Vzít to na sebe na nevím, jestli bych chtěl, aby mi někdo ukazoval Arduino a lákal mě do oboru. Proč? Protože jsem s tím dělal nějaké projekty na VŠ a mimo VŠ a vím, jaký to je totální žrout času a člověk s tím stejně vyrobí jen prototyp něčeho, co ještě navíc koupí za pár stovek v Alze - to by musel být nerd level 1000 aby s tím doma někdo udělal něco použitelného, co prototyp není.