Zkušenosti s ČVUT FJFI

Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #30 kdy: 22. 03. 2018, 23:40:57 »
Javaman se hodí vždycky
K čemu? Pologramotný hulvát s duševní poruchou se hodí tak maximálně na Hrad...


Lama


WE_WUZ_KANGS

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #32 kdy: 22. 03. 2018, 23:58:41 »
http://eurasia24.cz/jak-to-je-s/item/2770-pate-pravidlo-aritmetiky
Aeronet a Zvedavec uz nejedou? Tahni dozadeke zdegenerovany mongoloide!


Kiwi

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #34 kdy: 23. 03. 2018, 02:13:11 »
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?

Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.

FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.

Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.

Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?


THE (2017)

6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees

Massachusetts Institute of Technology (2014)
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.


Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #35 kdy: 23. 03. 2018, 02:41:15 »
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?

Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.

FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.

Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.

Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?


THE (2017)

6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees

Massachusetts Institute of Technology (2014)
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.
Tak projde každý, no, to není podraz. Je odpovědností každého potenciálního studenta zjistit si, co je ve studijním plánu, a zvážit, zda na to má.

Jinak "americký model" je zaměřen na kvalitní vzdělávání nejnadanějších. U nás je pro ty nadprůměrné naopak ubíjející.

Jenda

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #36 kdy: 23. 03. 2018, 05:05:13 »
Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia.

A studenti nemají mozek, že si tohle nedokážou zjistit? Obtížnost, studijní plán a procento úspěšných absolventů jsou tajné informace, poprvé zveřejněné dnes v diskuzi na Rootu?

Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia

Protiargument: těžké přijímačky neumožní nastoupit chytrým lidem, kteří měli debilní střední, ale během prvního semestru to doženou (nevím jak na FJFI, ale na MFF se na začátku vyhazuje na matematice, a ta se probírá tak, že moc předchozích znalostí potřeba není).

To by pak FJFI (a jiné školy) fungovaly mnohem lépe, nemusely by se otravovat s javamanama, co stejně vypadnou po prvním semestru, protože zjistí, že trojčlenka na VŠ nestačí.

1) Jo, a taky by mohli studovat jenom ti, jejichž rodiče na to mají, nebo si před VŠ dali dva roky pauzu a náhodou se jim podařilo dostatek vydělat.

2) Neprotiřečíš si trochu? Když vypadnou po prvním semestru, tak se s nima škola skoro otravovat nemusí.

pysnej_lopatak

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #37 kdy: 23. 03. 2018, 09:32:14 »
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?

Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.

FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.

Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.

Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?


THE (2017)

6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees

Massachusetts Institute of Technology (2014)
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.
Tak projde každý, no, to není podraz. Je odpovědností každého potenciálního studenta zjistit si, co je ve studijním plánu, a zvážit, zda na to má.

Jinak "americký model" je zaměřen na kvalitní vzdělávání nejnadanějších. U nás je pro ty nadprůměrné naopak ubíjející.




To je ale příšerná prasárna ze strany školy. At' chceš nebo ne, průměrný student se v 18ti 19ti težko rozhoduje co dál dělat, a ví v podstatě prd o tom jak to funguje na vysoký, co vybrat, a jaký to má pro něj význam, nemůžete od něj čekat, že chápe financování škol natolik aby si uvědomil, že když někdě udělal přijímačky lehce, je dost možný, že ho hned v prvním semestru vyhodí, pač je to násobně náročnější, než přijímačky.

Co takovej student když ho vyhodí? ztratil rok života to zaprvé, za druhé ztratil rok života v mládí, pro někoho daleko cennější možná, a taky bude mít větší nevýhodu při hledání práce, protože je prostě o rok starší, nehledě na to, že tenhle rok se mu po 30cce v práci podepíše tak, že prostě prodělal milion korun plus v celkové sumě těch 40 let kdy bude makat, ponevadž ten rok mu tam na konci kdy bude finančně nejschopnější, mu prostě bude chybět.

Je to také plivnutí do obličeje studentovi, který prostě v 19ti nemá ani finance, ani zkušenosti se efektivně bránit, chápat trh (čest vyjímkám) ze strany školy, tedy mocnějšího. Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.

Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.

Vysoká je v tomhle ohledu nejvetší investice kterou mladej člověk postupuje, NIKDY JINDY se totiž už znova neocitnete v situaci, kdy máte velmi málo relevantních informací o tom jak daná škola funguje, jak daný obor funguje atd. a zároveň se upíšete na 3-5 let s tím, že pokud vám z těch 50 předmětů jeden nepůjde, smůla, vyhodili ste 3 roky života do hajzlu. Ahoj a šáteček.

Jo z práce tě vyhodí a tobě to je u zadeke, pač si dostal zaplaceno, a v tomhle odvětví najdeš rychle něco jinýho.

Nejhorší taky na tom je ta selektivní pamět, čím je člověk starší, tím více bagatelizuje to co zažil, nedokáže to objektivně posoudit, je to stále více v mlze a navíc často sám sebe přesvědčí, že to bylo jinak, mozek si to přetransformuje. Vidím to na sobě, i na všech okolo, jsem nějakých 10 let po škole, a ty problémy tam mi z dnešního pohledu přijdou "snadné" jenomže to je řekl bych survivor bias a bližší košile než kabát jak se říká. Znova bych na vysokou nešel, byl to zdaleka největší stres v jistém ohledu, protože kdy jindy ste riskovali 5 let svýho života, který navíc kruciálně ovlivní dalších 5-10 let v horizontu?

Toto samozřejmě neplatí jen pro danou školu nýbrž pro celé školství obecně.

Nabla_je_těhotná

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #38 kdy: 23. 03. 2018, 09:40:17 »
To je ale příšerná prasárna ze strany školy. At' chceš nebo ne, průměrný student se v 18ti 19ti težko rozhoduje co dál dělat, a ví v podstatě prd o tom jak to funguje na vysoký, co vybrat, a jaký to má pro něj význam, nemůžete od něj čekat, že chápe financování škol natolik aby si uvědomil, že když někdě udělal přijímačky lehce, je dost možný, že ho hned v prvním semestru vyhodí, pač je to násobně náročnější, než přijímačky.

Co takovej student když ho vyhodí? ztratil rok života to zaprvé, za druhé ztratil rok života v mládí, pro někoho daleko cennější možná, a taky bude mít větší nevýhodu při hledání práce, protože je prostě o rok starší, nehledě na to, že tenhle rok se mu po 30cce v práci podepíše tak, že prostě prodělal milion korun plus v celkové sumě těch 40 let kdy bude makat, ponevadž ten rok mu tam na konci kdy bude finančně nejschopnější, mu prostě bude chybět.

Je to také plivnutí do obličeje studentovi, který prostě v 19ti nemá ani finance, ani zkušenosti se efektivně bránit, chápat trh (čest vyjímkám) ze strany školy, tedy mocnějšího. Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.

Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.

Vysoká je v tomhle ohledu nejvetší investice kterou mladej člověk postupuje, NIKDY JINDY se totiž už znova neocitnete v situaci, kdy máte velmi málo relevantních informací o tom jak daná škola funguje, jak daný obor funguje atd. a zároveň se upíšete na 3-5 let s tím, že pokud vám z těch 50 předmětů jeden nepůjde, smůla, vyhodili ste 3 roky života do hajzlu. Ahoj a šáteček.

Jo z práce tě vyhodí a tobě to je u zadeke, pač si dostal zaplaceno, a v tomhle odvětví najdeš rychle něco jinýho.

Nejhorší taky na tom je ta selektivní pamět, čím je člověk starší, tím více bagatelizuje to co zažil, nedokáže to objektivně posoudit, je to stále více v mlze a navíc často sám sebe přesvědčí, že to bylo jinak, mozek si to přetransformuje. Vidím to na sobě, i na všech okolo, jsem nějakých 10 let po škole, a ty problémy tam mi z dnešního pohledu přijdou "snadné" jenomže to je řekl bych survivor bias a bližší košile než kabát jak se říká. Znova bych na vysokou nešel, byl to zdaleka největší stres v jistém ohledu, protože kdy jindy ste riskovali 5 let svýho života, který navíc kruciálně ovlivní dalších 5-10 let v horizontu?

Toto samozřejmě neplatí jen pro danou školu nýbrž pro celé školství obecně.
Skvěle vystiženo, milý lopaťáku. Připíchnout na vstupní dveře všech veřejných VŠ v ČR. Je třeba učinit útrum současnému nesmyslnému nastavení systému, který prodlužuje čas nástupu mladých do práce, okrádá je o čas a zbytečně zatěžuje státní rozpočet. VŠ je třeba zprivatizovat a financování nastavit po zahraničním vzoru (nejlépe po americkém). Ale pozor, aby to nedopadlo jako v UK, kde jsou protěžováni zahraniční studenti, protože na ně mají školy větší příspěvek. Oxford dnes a před třiceti lety je jako porovnávat Chánov s Prahou.

Nabla_je_těhotná

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #39 kdy: 23. 03. 2018, 09:40:57 »
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.

S těžšími přijímačkami by neměla FJFI ani polovinu studentů, co má a musela by omezovat současné kapacity (propouštět personál, rušit studijní obory, ztenčovat výzkum, ...). Odhaduji, že nakonec by Jaderná fakulta zanikla a pravděpodobně by se zbývající obory a zaměstnanci rozdrobili na MFF, nebo na jiných fakultách ČVUT. Tedy těžší přijímačky jsou pro FJFI cestou do hrobu, pokud si nezajistí jinou formu financování.

Tak projde každý, no, to není podraz. Je odpovědností každého potenciálního studenta zjistit si, co je ve studijním plánu, a zvážit, zda na to má.

Jinak "americký model" je zaměřen na kvalitní vzdělávání nejnadanějších. U nás je pro ty nadprůměrné naopak ubíjející.

Průměrný středoškolský student nemá vědomosti na to, aby zjistili, zda má na VŠ po prozkoumání studijního plánu. Všude jinde na světě se předpokládá, že když už se na školu dostane, v drtivé většině ji i dokončí (viz předchozí data).

Americký model je zaměřen na kvalitní vzdělávání platících, nikoli nejnadanějších. Většina studentů studuje s úvěrem, jehož první splátka je splatná po prvním měsíci od nástupu do práce. Rozdíl je v tom, že studium je na úrovni bakalářského stupně významně jednodušší, než na technických univerzitách v ČR, náročnost se zvyšuje až se specializací na dalších úrovních studia. Některé partie matematiky zařazené do bakalářského studia na FJFI odpovídají zahraničním nárokům na studium matematiky v postgraduálních úrovních, to je úplně špatně.

A studenti nemají mozek, že si tohle nedokážou zjistit? Obtížnost, studijní plán a procento úspěšných absolventů jsou tajné informace, poprvé zveřejněné dnes v diskuzi na Rootu?

S těžšími přijímačkami by neměla FJFI ani polovinu studentů, co má a musela by omezovat současné kapacity. Průměrný středoškolský student nemá vědomosti na to, aby zjistili zda má na VŠ po prozkoumání studijního plánu. Dále viz předchozí reakce.

těžké přijímačky neumožní nastoupit chytrým lidem, kteří měli debilní střední, ale během prvního semestru to doženou

To je pravda, tím spíš to pro FJFI není nejlepší cesta.

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #40 kdy: 23. 03. 2018, 09:45:38 »
V dávné minulosti jsem studoval SOFE(softwarové inženýrství v ekonomii) na FJFI, nevím jestli obor ještě existuje nebo se přejmenoval. Následuje pokus o výčet předmětů a poznámky k nim.
Matematická analýza první semestr - samé integrály, nazýváno sezóna pětseti integrálů
Základy programování, základy algoritmizace - skripta používají Turbo pascal, dá se domluvit s cvičícím na použití jiného jazyka.
Matematická analýza B1,B2,B3 - matematika sdílená s většinou ostatních oborů, takový standart na fakultě, po úspěšném absolvování je možno doučovat studenty ostatních fakult ČVUT z analýzy
Lineární Algebra - rozložena na více semestrů, menší důraz než na analýzu
Mikroekonomie - profesor z Karlovy univerzity, institut ekonomických studií. 2 semestry, Spousta nových termínů pro body na průsečíkách funkcí
Lineární programování - profesor z VŠE, grafy, fronty, optimalizace funkcí.
Lineární programování B - velice podobné předchozímu, více zaměřené na formální matematiku a optimalizaci
Makroekonomie - profesor z VŠE, triviální matematický aparát, zjištění že makroekonomie je pavěda
Základy fyziky-mechanika, elektřina a magnetismus, optika, trocha jaderné fyziky, pouze 2 semestry, došlo i na laboratorní pokusy
Statistika a pravděpodobnost-pouze jeden semestr
Programování v C++ - pouze jeden semestr
Programování v Javě - pouze jeden semestr
Nevím jak se to jmenuje - jeden semestr, tvořil se tam e-shop
Numerické programování - navazuje na základy algoritmizace.
Základy počítačové gramotnosti - naprosto obskurní předmět, tvorba html stránek a podobné záležitosti
JAZYKY - 2 povinné, jeden z nich je Aj, druhý byl volitelný, němčina, francouzština, ruština, španělština. Druhý jazyk zabere hodně času, přitom má minimální kreditové ohodnocení. Je dobré znát někoho kdo studuje jazyk na specializované fakultě jako svůj hlavní obor a nechat si vypracovat zadání. Nebo doučování. Maturita z Aj hodně pomůže.

Určitě jsem na něco zapomněl.

Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #41 kdy: 23. 03. 2018, 10:45:13 »
Rozdíl je v tom, že studium je na úrovni bakalářského stupně významně jednodušší, než na technických univerzitách v ČR, náročnost se zvyšuje až se specializací na dalších úrovních studia. Některé partie matematiky zařazené do bakalářského studia na FJFI odpovídají zahraničním nárokům na studium matematiky v postgraduálních úrovních, to je úplně špatně.
Ano, je to špatně, v USA. Že BSc v USA je na úrovni české maturity (ovšem té před dvaceti lety, ne té dnešní šaškárny) je smutné a výmluvné. Komu se nelíbí matika na FJFI, může jít na VŠE, tam ho trápit nebudou. Jinak přijímačky, doporučuju zjistit si, jak vypadají na MIT nebo Caltech.

Kiwi

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #42 kdy: 23. 03. 2018, 11:19:27 »
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.

S těžšími přijímačkami by neměla FJFI ani polovinu studentů, co má a musela by omezovat současné kapacity (propouštět personál, rušit studijní obory, ztenčovat výzkum, ...). Odhaduji, že nakonec by Jaderná fakulta zanikla a pravděpodobně by se zbývající obory a zaměstnanci rozdrobili na MFF, nebo na jiných fakultách ČVUT. Tedy těžší přijímačky jsou pro FJFI cestou do hrobu, pokud si nezajistí jinou formu financování.
Chce to číst celý ten komentář, když už ho celý cituješ. Psal jsem jinými slovy, že by se holt muselo dát té škole více peněz, i když má málo studentů. Tak to funguje třeba ve Švýcarsku. Podle mě by to prospělo všem - nemuseli by tam ztrácet čas s těmi, co na to nemají, a ti, co na to nemají, by zase neztráceli čas se studiem nad jejich síly, ušetřily by se kapacity v současnosti alokované pro první dva semestry...

V současnosti sice existuje nějaký koeficient, podle něhož jdou na studenta různě velké prostředky podle studijního oboru, jenže to je pro ty školy pořád tak lákavé, že jich přijímají stejně co nejvíce. Pokud by se řekla částka bez ohledu na počet studentů, nebo v nějakém rozmezí, tak by ty školy byly naopak motivovány si vybírat ty nejnadanější. Systém financování založený na počtu studentů nutně vede k inflaci kvality vzdělání.

Jenda

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #43 kdy: 23. 03. 2018, 13:58:33 »
Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.

Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.
Zajímavé, já mám z veřejné vysoké školy (informatika na MFF) zkušenosti přesně opačné.

Ale jo, musím uznat, že na těch ostatních argumentech něco bude. Ale co s tím dělat netuším - možná umožnit přestoupit na nějaký „lite“ obor v okamžiku kdy člověk zjistí že to nedává?

pokud vám z těch 50 předmětů jeden nepůjde, smůla, vyhodili ste 3 roky života do hajzlu

I kdybych tu trubku nedostal, tak bych to za vyhozené roky nepovažoval. Já do školy nechodím kvůli papíru, to je spíš takový bonus že s ním můžu mávat před nosem někomu komu nestačí reference.

Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #44 kdy: 24. 03. 2018, 01:00:58 »
Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.

Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.
Zajímavé, já mám z veřejné vysoké školy (informatika na MFF) zkušenosti přesně opačné.
Na MFF jsou super vyučující.