Žádní „výš“ moc neexistují. Tedy ne v tom smyslu, že by někde v kanceláři v Německu seděli velcí šéfové, které nezajímá obsah, ale ždímají peníze. Všichni ve firmě jsou novináři, všichni začínali jako psavci na našich serverech a všichni ještě alespoň občas něco na servery napíšou. Všichni chápou situaci stejně jako já, všechny ta situace štve a rádi by ji změnili. Všichni chtějí, aby se hlavně psalo a vydávalo, reklama je pro všechny jen nutné zlo.
Největší problém je v tom, že my jsme na ráně ze strany čtenářů, ale nemáme moc změnit reklamní trh, který je stoticíckrát (milionkrát?) větší než my a má svoje pravidla. Pokud z něj chceme dostávat peníze, musíme ta pravidla ctít. Čili musí se změnit zadavatelé reklamy a princip celého trhu, což nemáme v moci my a nijak triviálně ani vy. A blokování reklamy to taky nezmění, protože to poškodí jen nás. Naopak to urychlí nástup placeného obsahu (obecně) a ještě to reklamu zagresivní.
Přesun reklamy do bočního panelu je přesně ten případ: je to stejně absurdní, jako když Železnému na Nově pořád dokola diváci v dopisech psali, ať reklamu přesune na speciální reklamní kanál a na tom hlavním nechá jen obsah. Tohle prostě z role vydavatele nemáte šanci prosadit, protože zadavatelé reklamy okamžitě zavřou kohoutky. Nebudou chtít takový „produkt“ kupovat. Je zajímá výkon, ne vaše problémy. A chtějí mít reklamu v obsahu, ne mimo něj (ten přesun mimo se zkoušel, v Česku to nejde). Nás ale naopak zajímá, jak zaplatit to, co děláme rádi a chceme dělat.