Odesílání mailu z neexistujícího účtu

milo

Odesílání mailu z neexistujícího účtu
« kdy: 05. 09. 2014, 09:40:20 »
Dobrý den
potřebuji odesílat maily z dohledového systému několika lidem každý den. Našel jsem několik stránek jak to nastavit https://rtcamp.com/tutorials/linux/ubuntu-postfix-gmail-smtp/. Problém je, že potřebuji k tomuto nastavení reálný účet k smtp serveru a IT oddělení mi sdělilo, že nebude plýtvat dalším účtem.
Tedy potřebuji vědět jak odeslat z konzole mail ze smtp serveru, kde mám účet, tak aby příjemce viděl nějakou mnou zadanou adresu.
Stroj je RHEL6 a smtp server jede na keriu.  Pokud poradíte přes jinej smtp server je mi to vlastně jedno.

Díky M

« Poslední změna: 05. 09. 2014, 10:11:03 od Petr Krčmář »


Re:odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #1 kdy: 05. 09. 2014, 10:01:10 »
Do hlavičky From v těle zprávy uvedete e-mailovou adresu, jakou chcete. Jediný problém by mohl nastat, pokud by váš firemní server kontroloval, zda se shoduje obálkový odesilatel s odesilatelem uvedeným v e-mailu.

j

Re:Odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #2 kdy: 05. 09. 2014, 14:12:27 »
"IT oddělení mi sdělilo, že nebude plýtvat dalším účtem"

To pouzivate exchange? ;D Jinak viz vejs, do from si prevazne muzes nastavit co chces. Drtiva vetsina MTA pak neresi, jestli to odpovida uctu, pod kterym se autorizujes. A nebo ... si zprovozni vlastni MTA. Potrebujes k tomu samo mit pristup na port 25 do netu. Vetsinou nejaky zakladni je i soucasti default instalace, protoze tuxi veci casto posilaji maily trebas i jen v ramci jednoho stroje. Pokud ti staci odesilat ... postfix je na to ponekud atomovka.

milo

Re:Odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #3 kdy: 05. 09. 2014, 15:11:43 »
no k IT se vyjadřovat nebudu.

Jinak díky jdu zkoušet, prozatim mi to nefunguje ale asi čtu špatně manual.

Hezké odpoledne

Re:Odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #4 kdy: 05. 09. 2014, 15:33:13 »
Co vám nefunguje? Jak ten e-mail odesíláte?

Tomu plýtvání účty jsem se také divil, ale dál je zmíněné Kerio. To je nevýhoda zpoplatnění podle objemu, kdy nás cena nutí službu moc nepoužívat...


Fantomas

Re:Odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #5 kdy: 05. 09. 2014, 15:42:31 »
No jestli maji v it alespon dve funkcni mozkove bunky, tak vlastni smtp fungovat nebude. A odeslat mail z konzole, na to staci mail :-) Viz man mail. Je to jednoduche, priprav si do v souboru hlavicku, pak v dalsim souboru obsah mail a pomoci mail to das dohromady a odeslel. A pokud chces klikacku, tak si nastav nejakeho klienta, jako adresu si muzes nastavit cokoliv, smtp to pri odesilani neresi.

Franta <xkucf03/>

Re:odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #6 kdy: 05. 09. 2014, 15:45:56 »
Jediný problém by mohl nastat, pokud by váš firemní server kontroloval, zda se shoduje obálkový odesilatel s odesilatelem uvedeným v e-mailu.

Jen doplním, že jsou vlastně tři adresy:

 - adresa/jméno, kterým se uživatel přihlásil k SMTP serveru (pokud je vyžadováno přihlášení)
 - adresa uvedené v SMTP příkazu MAIL FROM
 - adresa uvedená v MIME hlavičce From (případně Sender)

potřebuji k tomuto nastavení reálný účet k smtp serveru a IT oddělení mi sdělilo, že nebude plýtvat dalším účtem.

To je tak když někdo používá proprietární software – sám se vytrestá nevýhodnou licencí a snižuje to jeho efektivitu, způsobuje ztráty času a poškozuje to duševní zdraví.

j

Re:odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #7 kdy: 05. 09. 2014, 17:31:44 »
Jen doplním, že jsou vlastně tři adresy:

Tos to celkem ochudil ... odesilajici srv muze kontrolovat zda prichazis z vyvolenych IP, muze resit DNS, pochopitelne login, hlavicky a klidne i obsah mailu ... ;D Ale tak nejak bych ocekaval, ze pokud nekdo potrebuje odesilat maily, a ma proto nejaky rozumny duvod, tykajici se jeho/firemni prace, takze IT zaridi (trebas na rozkaz majitele, kdyz to jinak nejde).

A ne ze bude zkoumat dokumentaci postfixu, coz mu nejspis stejne nepomuze, zato, kdyz nevi co cini, muze potencielne vyrobit do firmy peknou diru.

Jimm

Re:odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #8 kdy: 05. 09. 2014, 18:07:45 »
Jak souvisí proprietární software s počtem licencí?  :o

Jediný problém by mohl nastat, pokud by váš firemní server kontroloval, zda se shoduje obálkový odesilatel s odesilatelem uvedeným v e-mailu.

Jen doplním, že jsou vlastně tři adresy:

 - adresa/jméno, kterým se uživatel přihlásil k SMTP serveru (pokud je vyžadováno přihlášení)
 - adresa uvedené v SMTP příkazu MAIL FROM
 - adresa uvedená v MIME hlavičce From (případně Sender)

potřebuji k tomuto nastavení reálný účet k smtp serveru a IT oddělení mi sdělilo, že nebude plýtvat dalším účtem.

To je tak když někdo používá proprietární software – sám se vytrestá nevýhodnou licencí a snižuje to jeho efektivitu, způsobuje ztráty času a poškozuje to duševní zdraví.

Franta <xkucf03/>

Re:odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #9 kdy: 05. 09. 2014, 18:38:49 »
Jak souvisí proprietární software s počtem licencí?  :o

Souvisí tak, že svobodný (neproprietární) software ti zaručuje právo spouštět program za libovolným účelem a mj. taky šířit kopie ostatním – takže tam na takové buzerace jako omezení počtu uživatelů nebo třeba velikosti RAM nebo počtu CPU či objemu dat nenarazíš.

Jimm

Re:Odesílání mailu z neexistujícího účtu
« Odpověď #10 kdy: 05. 09. 2014, 18:50:46 »
A já blbec myslel, že se to týká uzavřeného kódu, což s licencí o užití nemá vůbec co dělat...